Forum > De site > Automatisch verwijderen  
Elenitza

13 Sep 2015 om 21.17
Vanwege het verdwijnen van een potje Amazone toernooi gaven enkele mensen aan het automatisch verwijderen te willen heroverwegen.

Graag hoor ik hoe jullie het graag zouden zien.
Leg ik zo nodig daarna onze beweegredenen uit ;)


F1

14 Sep 2015 om 11:13
Ik vind automatisch verwijderen over het algemeen een hele nuttige functie. Met name omdat potjes lang niet altijd gestart of afgemaakt worden. Lijkt me dat het dan fijn is voor je spellenoverzicht en voor de "belasting" van de database dat deze automatisch worden verwijderd.

Bij toernooien ligt dat iets anders, daar is het nu al twee keer voorgekomen (in hetzelfde toernooi) dat er spellen weg zijn, die na een kleine aansporing of bij navragen blijken gewoon op dat moment of op een later tijdstip verder te kunnen gaan. Daarvan zou ik dus graag bijvoorbeeld een heads-up willen, bijvoorbeeld een week voordat een potje verwijderd wordt.
F1

14 Sep 2015 om 11:14
Houdt het automatisch verwijderen trouwens rekening met het op vakantie zijn van mensen? Als je dat in je profiel aangeeft. Telt hij dan niet door qua dagen dat er geen activiteit is geweest? Dat zou ik namelijk ook wel nuttig vinden ;-)...
El_Capitan
16 Sep 2015 om 11:52
Dat laatste lijkt mij wel toch? Anders heeft die functie, behalve dat mensen weten dat je er niet bent weinig nut.

Toch zou ik een handmatig checken en verwijderen niet zo erg vinden. Dan hou je in ieder geval toernooi potjes open en kan de rest ook per potje bekeken worden. Zo heel veel potjes zijn er toch ook weer niet? 103, dat is nog te overzien.
Elenitza

16 Sep 2015 om 12:07
[quote:El_Capitan]
Dat laatste lijkt mij wel toch? Anders heeft die functie, behalve dat mensen weten dat je er niet bent weinig nut. [/quote]
Weet ik niet, dat is iets dat Tsja na moet kijken. Maar volgens mij niet. Dus dan is alleen het nut dat je tegenstanders weten dat je er niet bent.

Quote:

Toch zou ik een handmatig checken en verwijderen niet zo erg vinden. Dan hou je in ieder geval toernooi potjes open en kan de rest ook per potje bekeken worden. Zo heel veel potjes zijn er toch ook weer niet? 103, dat is nog te overzien.
[/quote]
Maar ik wel.
Elk spel staat in meerdere tabellen. Per tabel soms meerdere records. Je bent rustig 10 minuten bezig om 1 spel te verwijderen. Dan zijn 103 er best heel veel.
Het is geen kwestie van *klik*, *spel weg*.

Spellen worden ook pas na een maand verwijdert. Dat leek ons best een lange periode. Eventueel zou het mogelijk zijn die periode te verlengen.
El_Capitan
16 Sep 2015 om 13:09
Ach, kijk, dat wist ik niet. :p
En het hele systeem ombouwen is wat veel werk voor het enkele spel dat niet verwijderd had moeten worden. Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling, dat het mega veel werk op gaat leveren.
Tsja

16 Sep 2015 om 13:44
[quote:Elenitza]
Het is geen kwestie van *klik*, *spel weg*.
[/quote]
Maar zo'n knop is natuurlijk wel relatief eenvoudig te maken ;)
Elenitza

16 Sep 2015 om 14:05
[quote:Tsja]
[quote:Elenitza]
Het is geen kwestie van *klik*, *spel weg*.
[/quote]
Maar zo'n knop is natuurlijk wel relatief eenvoudig te maken ;)

[/quote]
Ja oke. Maar hoe dan? Dat spelers zelf aangeven "spel moet weg"
Of dat wij een alert krijgen als een spel langer dan een maand zonder zet is? En dat wij dan kijken wat er mee moet?
Als wij een alert krijgen prima, dan zit er niet heel veel werk in denk ik.
El_Capitan
16 Sep 2015 om 14:40
Die laatste optie zou ik doen, maar wie ben ik. :p