Forum > De site > Marketing Feuer
Pagina: [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ]
 
Elenitza

10 Jan 2015 om 12.24
Naast de vraag over plus en min punten van deze site tov andere spellensites vraag ik me ook af of we Feuer nog op een andere manier wat meer onder de aandacht kunnen brengen.
De groei de laatste jaren is, ondanks de toename van het aantal spellen met toch ook best redelijke titels van Puerto Rico en Stenen Tijdperk, wat tegengevallen.
Ligt dat eraan dat mensen eigenlijk gewoon niet online willen spelen, zijn er gewoon weinig bordspelers in Nederland, of zijn we 'slechter' dan andere spellensites.
Of zijn we 'gewoon' niet bekend genoeg. Ik denk dat bekendheid hier zeker wel een factor in is.

Dus hebben jullie tips of ideeen om de bekendheid van deze site wat te vergroten?


alex_leyden
14 Jan 2015 om 12:16
[quote:Rikje]
[quote:Elenitza]
[quote:alex_leyden]
Zou een samenwerking met bordspelwinkels een idee zijn? Ik gebruik spellensites vaak voor het rustig ontdekken van een spel zodat ik weet wat ik koop wanneer ik een van die spellen aanschaf. Als spellenwinkel-medewerkers verwijzen naar jullie site om bijvoorbeeld stenen tijdperk of puerto rico te proberen hebben jullie daar allebei profijt aan: meer spelers op de site en mogelijk iemand die na het spel gespeeld te hebben dat spel aanschaft in de winkel.
[/quote]
Van hun kant naar ons zou dat zeker mogen.

Alleen mogen wij zelf geen reclame laten zien op de site. Dus een linkje vanaf ons bij elk spel van "koop het hier" is wel in een grijs/zwart gebied of de copyrighthouders hier niet over gaan vallen. De vraag is natuurlijk of dat echt reclame is, aangezien het hun ook helpt voor de verkoopcijfers.
[/quote]

Ik kan het me niet echt voorstellen dat wanneer jullie linken/doorsturen naar webwinkels waar jullie verder niets aan verdienen ze er een probleem mee zullen hebben
[/quote]

Dan nog steeds mogen ze niet zomaar reclame maken hier. En ik had het niet over webwinkels, maar over echte (fysieke) spellenwinkels zoals the gamekeeper in amsterdam, de spellenhoorn in Hoorn, het drakenhol (geloof ik) in Amersfoort, enzovoort.

En Feuerteufel zou in mijn idee geen reclame maken voor die winkels, alleen anders om, de winkels vertellen hun klanten over Feuerteufel. Mensen komen dan hier spellen uitproberen en kunnen die vervolgens bij hun plaatselijke spellenwinkel aanschaffen.
Elenitza

14 Jan 2015 om 13:27
Je bedoelt meer dat wij flyers en/of visitekaartjes bij fysieke spellenwinkels neerleggen? (Nadat we netjes gebeld hebben of langsgegaan zijn enzo).
Maar verder geen linkjes of adressen op onze site.

Dat is iets wat wel te overwegen is ja.
Mac-S
14 Jan 2015 om 15:57
Het topic op BGG heeft mij in elk geval over de streep getrokken om me aan te melden. En ik wou eigenlijk minderen met online turn-based spellen... :?
Maar de aanwezigheid van een aantal leuke spellen, die ik niet elders turn-based kan spelen (Maharadja, Attila, Puerto Rico kaartspel) heeft me doen besluiten om het in ieder geval eens te proberen!
Tsja

14 Jan 2015 om 16:01
Welkom
PsycoHero
14 Jan 2015 om 16:05
[quote:El_Capitan]
Maar als je Jambo wel zou willen vertalen dan zijn er denk ik best wel vrijwilligers hier te vinden die dat voor jullie willen doen. Niet dat ik nou zo goed ben in Engels, maar ergens op internet kan ik vast ook wel het originele Engels van Jambo vinden. Of is dat spel niet in het Engels uitgebracht (ik ken het spel echt niet buiten deze site)?


[/quote]


Na een snelle zoekactie bij de file afdeling van Jambo op BGG hier een uitgebreid document met de Engelse teksten.
https://boardgamegeek.com/filepage/30508/jambo-summary-table-card-descriptions-pictures

Ik ken het spel zelf niet, dus iemand moet het verifieren.
Copy/Paste en een EN versie naast de NL versie aanbieden hier op Feur, toch ? ;)
dolkonijn

14 Jan 2015 om 16:32
Om bij de marketingvraag aan te sluiten. ik zou idd focussen op de Nederlandstalige speler, lijkt me al een groot potentieel te hebbenn, niet? Vooral mond-aan-mond reclame van tevreden spelers helpt. Dat BGG-draadje ook wel en dan zijn er op FB wel wat groepen waar je je site toch effe in de schijnwerpers kan zetten.
El_Capitan
14 Jan 2015 om 19:18
[quotesycoHero]
[quote:El_Capitan]
Maar als je Jambo wel zou willen vertalen dan zijn er denk ik best wel vrijwilligers hier te vinden die dat voor jullie willen doen. Niet dat ik nou zo goed ben in Engels, maar ergens op internet kan ik vast ook wel het originele Engels van Jambo vinden. Of is dat spel niet in het Engels uitgebracht (ik ken het spel echt niet buiten deze site)?


[/quote]


Na een snelle zoekactie bij de file afdeling van Jambo op BGG hier een uitgebreid document met de Engelse teksten.
https://boardgamegeek.com/filepage/30508/jambo-summary-table-card-descriptions-pictures

Ik ken het spel zelf niet, dus iemand moet het verifieren.
Copy/Paste en een EN versie naast de NL versie aanbieden hier op Feur, toch ? ;)

[/quote]

Vertalen was geen issue.
El_Capitan
14 Jan 2015 om 19:19
[quote:dolkonijn]
Om bij de marketingvraag aan te sluiten. ik zou idd focussen op de Nederlandstalige speler, lijkt me al een groot potentieel te hebbenn, niet? Vooral mond-aan-mond reclame van tevreden spelers helpt. Dat BGG-draadje ook wel en dan zijn er op FB wel wat groepen waar je je site toch effe in de schijnwerpers kan zetten.
[/quote]

Mond-op-mond reclame is wel handig ja. Ik gok dat vele mensen ook wel eens met anderen, dan die ze van deze of andere sites kennen, in het echt een spelletje spelen. Dat heb ik ook gedaan. Ook al heeft dat maar een beperkte tijd een lid extra opgeleverd, toch kan dit al een behoorlijke groei veroorzaken.
F1

22 Jan 2015 om 17:33
om hier ook nog even te reageren: ik denk dat de draadjes op BGG wel wat helpen (zo lijkt het althans), daarnaast is het denk ik vooral mond-op-mond reclame waar je het van moet hebben denk ik.

Ik zal de toernooien etc. in elk geval aankondigen op BGG en BSM. Zijn er nog andere spelletjeswebsites waar dit zou kunnen?

Verder is een flyer op het spellenspektakel of ducosim o.i.d. misschien iets. Of dat Piet en Thijs met een (nog te ontwerpen) feuerteufel.nl t-shirt het NK spelen? Een soort "team turnbasedboardspellen.nl".
Piet
22 Jan 2015 om 17:40
LOL!
I'm in... ;)
dierik
03 Feb 2015 om 16:52
Allemaal even meedoen met de Q&A op Bordspelmania. Je kunt een leuke prijs winnen! :)

http://www.bordspelmania.eu/beste-van-web/topic13830.html
El_Capitan
03 Feb 2015 om 19:46
Hahaha... leuk zeg. Ik laat de flauwe vragen maar achterwege denk ik
Rikje
04 Feb 2015 om 08:54
Oeh, een meet een greet, hoe zouden jullie in 't echt zijn? ;)
El_Capitan
04 Feb 2015 om 10:18
Zoiets valt altijd tegen Rikje, je helden in het echt ontmoeten.
Thijs M

04 Feb 2015 om 15:13
En dat is dan uiteraard ook meteen de reden waarom ik El Cap irl nog nooit ontmoet heb. Ik hou de magie graag in stand :)
El_Capitan
04 Feb 2015 om 15:40
Naast natuurlijk dat contactverbod dat je door de rechter opgelegd is.
Elenitza

04 Feb 2015 om 22:25
Onze kookkunsten kennen jullie nog niet ;). Dus wil je dat weten...
Pagina: [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ]