Forum > De site > Spel: kosten actiekaarten  
Tsja

02 Dec 2005 om 10.03
Zoals in het andere draadje aangegeven is door vulture zijn de actiekaarten niet helemaal in balans als je de kosten erbij ziet. In dit draadje hoop ik suggesties te krijgen wat betreft de kosten :)

Ik wil hierbij ook de suggesties van Axe meenemen.

[quote:AxeCrazy]
Wat Ideetjes voor actiekaarten
Benjamin de trouwe bondgenoot - doet wat ie doet
In de ban van de Kerk - Blokkeert de extra grondstof die alle spelers krijgen van een universiteit totdat de speler 3 goud heeft betaald. treft ook de speler zelf
Gunther de Handelsmeester - levert 3 grondstoffen naar keuze als diegene die hem uitspeelt de grootste handelsmacht heeft in het spel. Als dat niet zo is krijgt de speler met de echte grootste handelsmacht 2 grondstoffen naar keuze
Christoph de Handelsheer - doet wat ie doet.
[/quote]


AxeCrazy

02 Dec 2005 om 11:34
Ik weet niet of je echt aparte gondstoffen wil gaan gebruiken per actiekaart of alleen een set van graan goud steen.
Ik ga ff uit van alle grondstoffen (D = goud G=graan)
Spion (3) 2 naar keuze
Alchimist (3) 1G 1S 1D Verdubbelaars tellen niet
Rooftocht (2) 1H 1G 1D
Karavaan (2) 1G 1S 1D 2 grondstoffen kiezen ipv 3
Verkenner (3) 1S 1H
Jonkvrouw Swaan (2) 1E 1G 1W
Benjamin de trouwe bondgenoot (1) 1W 1S
In de ban van de Kerk (2) 1E 1S 1H
Gunther de Handelsmeester 1G 1S 1D
Christoph de Handelsheer 1S 1D

Als je wel aan de grondtoffen wilt vasthouden zou ik alleen het aantal aanhouden en de mogenlijkheid dat men uit de 3 grondstoffen kan kiezen.
Dus alle actie moet betaald worden met Graan Steen en Goud en de kaarten kosten 2 of 3 grondstoffen.
Die 2 mag je dus met Graan/steen, graan/goud of steen/goud betalen.
Twee keer dezelfde grondstof gebruiken zou ik niet toestaan.

my 50 cents ;)
AxeCrazy

02 Dec 2005 om 13:38
Heb nog een suggestie voor een Actiekaart btw ;D

Vuurduivel 1E 1H Met de vuurduivel mag je een gebouw/eenheid uit je eigen stad afbreken om plek te maken voor een ander gebouw/eenheid