Forum > De site > nieuwsbrief  
Elenitza

17 Jul 2009 om 11.44
Wat ik me afvraag..

Hoe denken jullie over een nieuwsbrief?
Zou dan eventueel gebruikt worden om iedereen mail ofzo te sturen als er nieuw spel online is. Alleen vraag ik me af, zitten mensen daar wel op te wachten.
De mensen die hier regelmatig komen zien het toch wel, maar iemand een idee hoe mensen die hier niet vaak komen zoiets zouden vinden?

Willen namelijk ook niet gaan spammen .
Iemand deed namelijk die suggestie een keer, maar ik heb daar nog zo mijn twijfels over.

Dus.. Hoe denken jullie daarover?


Tecumseh
17 Jul 2009 om 14:27
Ik val in de categorie niet doen. Ik heb een hekel aan nieuwsbrieven. Voor aankondigingen heb je het forum toch?

Misschien is er iets te doen met de website waarbij je bij een 1e bezoek na het toevoegen van een nieuw spel een aparte pagina te zien krijgt.
yorrickje
17 Jul 2009 om 19:14
probleem is vaak dat mensen de site na registreren de site niet meer bezoeken. Op deze manier kun je misschien ook leden terughalen. Natuurlijk moet er wel een afmeldoptie zijn
F1

17 Jul 2009 om 22:29
Plan Yorrickje denk ik.
Je kunt inderdaad een heleboel mensen, die zich wel eens hebben geregistreerd bereiken met zo'n nieuwsbrief. Voor de vaste klanten heeft het weinig waarde.
En als je er een afmeldoptie bij doet + bij het registreren een optie of je hem wel of niet wil ontvangen (vanaf nu) is het wel een aardig plan denk ik.
Vooropgesteld natuurlijk dat je wat meer mensen naar je site wil trekken ;).
Elenitza

30 Jul 2009 om 14:40
Plan F1 en Yorrickje kan ik wel wat mee denk ik .

Want ja, tuurlijk willen we meer mensen naar de site. Is het alleen maar makkelijker om tegenstanders te vinden.

Alleen wat ik me dan afvraag, voor wat voor een dingen zou je dan een nieuwsbrief sturen?
Alleen voor nieuwe spellen? Of ook voor andere dingen?
Toernooien ook denk ik.

Maar zijn updates van bijvoorbeeld feuer (versie 3,66 ofzo?) of dingen als vakantiemodus dan ook nieuwsbrief waardig.
Jonkvrouw_Swaan

31 Jul 2009 om 15:06
Ik zou nu eerst iedereen een nieuwsbrief sturen met daarin o.a. het idee nieuwsbrieven te gaan versturen. Wie de nieuwsbrief wil blijven ontvangen, moet dat even in zijn/ haar profiel aangeven. (En alle nieuwe leden moeten dat dus ook meteen aangeven bij registreren.) Vink je niet aan dat je een nieuwsbrief wilt, krijg je hem ook niet.

En wat je in de nieusbrief kwijt kan? Alles wat je al hebt opgenoemd. Dus nieuwe spellen, toernooien, updates, vakantiemodus, Dirk, etc.
Moet je alleen nog even kijken hoe vaak/ wanneer je de nieuwsbrieven wilt versturen. Doe je dat elke keer als er iets te melden is (wat theoretisch om de paar dagen kan zijn), of doe je dat alleen aan het begin van de maand, of elke 2 maanden, of....... Als je alleen aan het begin van de maand stuurt, kan/ zal er natuurlijk oud nieuws in staan voor de vaste bezoekers. Dan is de nieuwsbrief dus voornamelijk voor de minder actieve bezoekers.
yorrickje
02 Aug 2009 om 17:46
4 keer per jaar lijkt me ok. Meestal is er in die periode wel het een en ander up to date op de site. Dan kun je dat allemaal in 1 keer melden.