Forum > Weerwolven archief. > Weerwolven IV > Dag 4  
Elenitza

19 Sep 2015 om 00.23
Jullie hadden best redelijk geslapen vanacht, gisteren 2 wolven eruit. Daar waren de meesten best tevreden over. Jullie hoopten dat de wolven zo geschrokken waren dat ze de komende nacht zich koest zouden houden. Hoewel jullie ergens ook wel wisten dat die kans niet zo groot zou zijn. De kans was groter dat de wolven juist wraak wilde nemen, maar aan die optie dachten jullie eigenlijk liever niet.

Uitgerust kwamen jullie weer in de ontbijtzaal. Wat jullie daar zagen was niet om te omschrijven. Overal lag bloed en stukjes weefsel. Her en der wat plukjes haar, huid, botten. Om de een of andere reden was het ontbijtbuffet wel gespaard, dat zag er nog erg schoon uit. Blijkbaar vonden de wolven het ontbijt toch wel lekker ook en wilden ze daar zelf ook nog van genieten vanochtend.

Maar wie was het die daar zo verspreid lag? Jullie besloten eerst maar eens op te gaan ruimen en dan wel te zien wie jullie misten. Redden was toch geen optie meer, dus haast hadden jullie niet.
Toen een uurtje later de boel was opgeruimd en jullie de ontbijttafel hadden gedekt, was El_Capitan nog steeds niet verschenen. Dus voor het ontbijt eerst maar even een kijkje in zijn hut nemen, maar jullie wisten al wat jullie aan zouden treffen.
Zoals verwacht een leeg bed en wat bloedspetters, blijkbaar is hij in zijn kamer overmeesterd, maar pas in de ontbijtzaal gedood. Maar wat jullie ook in zijn kamer zagen waren een hoop glazen flesjes en moeilijk uitziende installaties. Een soort klein laboratoriumpje. El_Capitan was de [b]Heks[/b] geweest.

Wie van jullie zou er zo wraakzuchtig geweest zijn om El_Capitan zo toe te takelen?


Deelnemers:
1. F1
2. Irma
3. Jonkvrouw Swaan
4. Tecumseh
5. Vera Onverwagt


F1

19 Sep 2015 om 07:39
Lijkt me duidelijk dat [b]Swaan[/b] op het hakblok kan. Al het geswitcht gisteren was wel een beetje te overdreven...

Ik ben vanaf nu 4 dagen weg. Dus weet niet of ik op eventuele nieuwe ontwikkelingen kan reageren. Maar ik verwacht een straight forward dagje 😉
Irmas77
19 Sep 2015 om 07:53
ik ga met F1 mee voor [b]Jonkvrouw Swaan[/b] want ik verdenk haar al 2 dagen en haar actie van gisteren heeft het alleen maar erger gemaakt.
Tecumseh
19 Sep 2015 om 09:57
[b]Jonkvrouw Swaan[/b] heeft zich duidelijk als wolf laten zien met het stemmen wisselen.
Jonkvrouw_Swaan

19 Sep 2015 om 10:12
Het koppel is een burger-wolf koppel met F1 als burger en [b]Tecumseh[/b] als wolf.

Irma en Vera, willen wij straks echt gedood worden door iemand die wij als 1 van ons dachten? Willen wij morgen (en indirect ook komende nacht) gedood worden door een burger?
Als de burgers nog een kansje willen maken, moet het burger-wolf koppel er VANDAAG uit. Zo niet, heeft het koppel gewonnen.
Jonkvrouw_Swaan

19 Sep 2015 om 10:21
Ik geef toe dat het achteraf gisteren niet handig was om te switchen van Thijs naar Cap. Ik twijfelde echter toch teveel of ik de juiste keus had gemaakt. 2 heksen. Wie moet je dan geloven? Door onzekerheid heb ik geprobeerd ze er allebei uit te krijgen. Wat achteraf dus niet nodig was, want mijn eerste ingeving -Thijs- was goed.
Tecumseh
19 Sep 2015 om 13:29
Helaas heb je dat verkeerd Jonkvrouwe, er is inderdaad een koppel in het spel en je hebt inderdaad goed gegokt dat F1 en ik dat moeten zijn aangezien wij nog niet op elkaar gestemd hebben. We zijn echter een burgerkoppel.

Een burgerkoppel kan alleen winnen samen met de burgers, ons nu wegstemmen zou betekenen dat er de volgende dag slechts 2 spelers overblijven, een wolf (Jonkvrouw Swaan) en een burger, Irma of Vera Onverwagt afhankelijk van wie het nachtelijke hapje is. Aangezien ze dan met zijn 2-en zijn hoeft de wolf zijn vacht niet meer te verbergen en kan overdag zijn slachtoffer oppeuzelen met een overwinning voor de wolven.

Kortom, de burgers kunnen alleen nog maar winnen door de laatste wolf eruit te stemmen. Jonkvrouw Swaan dus.
Jonkvrouw_Swaan

19 Sep 2015 om 14:30
Dat ik een wolf ben, klopt. Maar het klopt ook dat ik zeg dat jullie een burger-wolf koppel zijn....

Vera en Irma: mij eruit stemmen betekent dus absoluut niet dat jullie het spel overleven! Willen jullie een kans maken, moet het koppel eruit!
Irmas77
19 Sep 2015 om 16:04
Ik ga mijn stem niet veranderen. Denk dat het niet veel uitmaakt.
Of de wolven winnen als we het koppel eruit stemmen vandaag en anders wint het liefdeskoppel als het een wolf en een burger is.
En als het 2 burgers zijn, dan winnen de burgers.

Ik weet niet of ik je kan geloven omdat ik je al op dag 2 verdacht vond dus ik waag het erop!!!
Jonkvrouw_Swaan

19 Sep 2015 om 17:51
Je moet kiezen: wil je door een wolf opgegeten worden (overdag of 's nachts) of wil je gedood worden door een mede-burger met zijn wolvenmaatje?
Oftewel:wie gun je de overwinning? De wolven of het burger-wolfkoppel?
Feit is dat de burgers (Vera en Irma dus) niet meer kunnen winnen.
F1

20 Sep 2015 om 10:29
Toch nog wat meer internet gevonden om te reageren.
[quote:Jonkvrouw_Swaan]
Dat ik een wolf ben, klopt.[/quote]

Swaan is dus een wolf. Altijd fijn als ze dat zelf zeggen. En ja tec en ik zijn koppel. Alleen geen wolf burger-koppel. Maar burger-burger. Dit hebben we zo lang mogelijk geheim gehouden om het de wolven niet te makkelijk te maken.

[quote:Jonkvrouw_Swaan]
Willen jullie een kans maken, moet het koppel eruit!
[/quote]

En hier komt de leugen verscholen tussen bovenstaande waarheid. Als Swaan eruit is, is het over. Maar goed ik snap dat jullie ons niet zomaar kunnen geloven net zoals je Swaan niet zomaar gelooft.
Dus stel dat wij een wolf/burger koppel zijn. Dan winnen jullie sowieso niet. Want als nu Swaan eruit gaat, gaat vannacht een van jullie (vera of irma) eruit en morgen de ander. En verliezen de burgers. Als het koppel er nu uitgaat, eet Swaan een van jullie vannacht op en morgen overdag de ander (omdat het 1 vs 1 is wint de wolf altijd). Dus winnen de wolven.
De enige manier om te winnen voor jullie is dus als wij zoals we zeggen een burger/ burger koppel zijn. Daarvoor kunnen we helaas geen bewijzen leveren. Maar het is voor jullie de enige hoop.

Gelukkig heeft Irma dat al begrepen en ik hoop dat Vera hetzelfde doet...
Elenitza

20 Sep 2015 om 10:57
Tussenstand:
3 stemmen: Jonkvrouw Swaan
1 stem: Tecumseh

Nog niet gestemd:
Vera Onverwagt
Vera Onverwagt
20 Sep 2015 om 12:26
Mmm.... ik geef Jonkvrouwe Swaan het voordeel van de twijfel. Als ik dan tussen de rest van het rijtje een wolf zou moeten aanwijzen zuo dat [b]Irma77[/b] zijn, een beetje op de achergrond toch elke keer weer op een burger stemmen
Jonkvrouw_Swaan

20 Sep 2015 om 22:03
F1, je mag dan wel burger zijn, de wolfinvloed van je geliefde Tecumseh is wel heeeeel erg merkbaar!
Elenitza

22 Sep 2015 om 21:32
Al een tijdje niets gezegd hier, dus voor nu slotje erop.
Morgen komt er leuk verhaaltje.
Elenitza

23 Sep 2015 om 11:03
Avond 4:

Jullie waren flink moe geworden van het opruimen van de ontbijtzaal op een lege maag. Dus na het ontbijt trokken jullie je allemaal even terug in jullie kamer. Dat gaf mooi de gelegenheid om even de afgelopen dagen te overdenken.
Het was een verdrietige conclusie die jullie allemaal trokken. Jullie begonnen met 12 aan de reis, en waren nu nog met 5 over. En waar ging het eindigen?

In de middag besloten jullie toch maar verder te werken aan de reddingsboot. Gisteren hadden jullie de planken vastgezet en vandaag zouden jullie kijken welke manier de beste was. De meeste planken waren goed blijven zitten, behalve de planken die Jonkvrouw Swaan vastgezet had, die hadden allemaal losgelaten.

Vertrouwen deden jullie haar toch al niet, dus toen jullie zagen dat haar planken los gegaan waren, wisten jullie het zeker. Ze moest wel een wolf zijn, waarom zou ze anders niet van het schip af willen.
Jonkvrouw Swaan probeerde nog de aandacht van haar af te leiden met de woorden: “ja ik deed het epxress, maar let op het koppel, die zijn veel gevaarlijker”. Maar daar trapten jullie niet in. Jullie wisten zeker dat ze een weerwolf was.

Dus toen ze even niet oplette kreeg ze een klap tegen haar hoofd, en blijkbaar kwam die hamer goed aan, want ze was op slag dood. En zoals verwacht veranderde Jonkvrouw Swaan in een [b]Weerwolf[/b].

Mooi.
Dan konden jullie nu toch met een gerust hart gaan slapen?
Elenitza

23 Sep 2015 om 16:16
Dag 5:

Jullie waren opgewekt en uitgerust wakker geworden. Irma was al eerste wakker en zag dat het ontbijt al klaarstond en de tafels waren al gedekt. Dat was voor het eerst sinds de nachtmerrie met de weerwolven begon.
Zou het dan nu over zijn? En zouden jullie dan terug kunnen naar huis?
F1 en Tecumseh sloten iets later aan bij het ontbijt, maar Vera liet op zich wachten.

Jullie besloten even nog op haar te wachten. Ze was tenslotte meestal wat later dan de rest. Maar toen Vera na een uurtje er nog steeds niet was, besloten jullie haar toch maar wakker te gaan maken. Alleen, Vera was niet in haar kamer. Waar was ze dan wel? Misschien was ze al naar de reddingsboot om daaraan verder te werken? Vera vertrouwde het tenslotte allemaal nog niet, dus misschien probeerde ze er in haar eentje vandoor te gaan. Snel renden jullie naar de boot, jullie wilden ook mee.

Maar de boot was er nog, en geen Vera.
Nu begonnen jullie je toch een klein beetje zorgen te maken waar Vera was gebleven, maar nadat jullie even snel de hele boot hadden doorzocht en haar nog niet hadden gevonden, besloten jullie eerst maar te ontbijten voordat jullie grondig zouden gaan zoeken.
Terug bij het ontbijt, moesten jullie nog de deksels aan de kant leggen en wat uit de vriezer halen. F1 en Tecumseh haalden overal de dekschalen af, terwijl Irma naar de vriezer liep.

In de vriezer lag netjes in porties ingevroren een hoop vlees, en botten. En in een grote zak een hoofd. Irma slaakte een gil, want dat hoofd was van Vera. Vera, [b]Burger[/b] was netjes verwerkt tot diepvries pakketjes.
Snel rende ze terug naar F1 en Tecumseh en vertelde wat ze gezien had. Maar in plaats van dat ze schrokken of ontzet reageerden lachten ze alleen een beetje. Tecumseh met een beetje boosaardige lach en F1 met een wat schuchter lachje.

Irma probeerde nog weg te rennen, maar dat lukte niet. Dus ook Irma ging het lot van Vera achterna en enkele uren later was ook Irma, [b]Burger[/b], netjes in de vriezer ingepakt.

F1 en Tecumseh keken elkaar eens aan. Ha, dat hadden ze toch mooi geflikt. De hele boot voor zichzelf, met genoeg voorraad voor een paar maanden. En voor Tecumseh, [b]Weerwolf in Schaapskleren[/b], genoeg vlees voor als zijn behoefte in mensenvlees niet te stillen was.
F1, [b]Burger[/b], hoopte dat zijn geliefde daar lang genoeg mee kon doen.
Ze zouden lekker de oceanen over gaan varen, genieten van elkaar. En als het eten op was zouden ze overdag aan land gaan en eten inslaan. F1 hoopte vooral dat tegen de tijd dat Vera en Irma op waren, ze iemand aan boord konden lokken, zodat Tecumseh niet in de verleiding zou komen een hapje van F1 zelf te nemen.
Jonkvrouw_Swaan

23 Sep 2015 om 19:51
Gefeliciteerd F1 en Tecumseh!
Volgens mij is dit de eerste keer dat een koppel wint 👍
Thijs M

23 Sep 2015 om 21:00
Feli Tec en F1!

[quote:Jonkvrouw_Swaan]
Volgens mij is dit de eerste keer dat een koppel wint 👍
[/quote]

Op dit forum wel. Maar op het oude Axecrazy forum is het zeker twee keer eerder gebeurd. Daar zorgden Piet en Murby indertijd voor de primeur. En omdat een groot deel van de spelers op Feuer daar ook mee deed, ben ik geneigd om dat als eerste keer te tellen.

Dat voor wat het waard is, want het is verdraaid lastig om als koppel te winnen. Erg mooi gedaan!
Irmas77
23 Sep 2015 om 21:21
ze hadden het voordeel dat cupido er zeer snel uitwas en ze niet bekend had gemaakt.

Maar ik had liever dat het koppel ging winnen ipv de wolven.
F1

23 Sep 2015 om 22:46
Haha, cap heeft ons wat dat betreft echt gered. We hebben flink geluk gehad... En de laatste dag en nacht is het ons min of meer gegund. Omdat Swaan door mij op te eten, vervolgens overdag zelf dood zou gaan zeer waarschijnlijk. En omdat voor de dag juist het omgekeerde gold; dat als de burgers mij of tec zouden lynchen, de wolven zouden winnen.
El_Capitan
24 Sep 2015 om 10:59
Ja, helaas. Maar ik wist natuurlijk net te weinig en Walter was iets te opzichtig op mij aan het bashen. Ik heb toen eerlijk gezegd ook geen rekening gehouden met het koppel. Stom natuurlijk, maar ik had geen andere keus.
Elenitza

24 Sep 2015 om 16:56
[quote:Thijs M]
Feli Tec en F1!

[quote:Jonkvrouw_Swaan]
Volgens mij is dit de eerste keer dat een koppel wint 👍
[/quote]

Op dit forum wel. Maar op het oude Axecrazy forum is het zeker twee keer eerder gebeurd. Daar zorgden Piet en Murby indertijd voor de primeur. En omdat een groot deel van de spelers op Feuer daar ook mee deed, ben ik geneigd om dat als eerste keer te tellen.

Dat voor wat het waard is, want het is verdraaid lastig om als koppel te winnen. Erg mooi gedaan!
[/quote]
7 van dit potje deden volgens mij al mee op het oude koloforum. 5 zijn pas sinds Feuer mee gaan doen ;).