Forum > Weerwolven archief. > Weerwolven IV > Dag 1  
Elenitza

26 Aug 2015 om 23.42
Jullie waren het er allemaal grondig over eens. Dit was pas genieten. Al die vorige vakanties vielen volledig in het niet bij dit. Heerlijk ontspannen op een luxe boot. Niet zo’n mega cruiseschip, maar een wat kleiner formaat. En het voordeel was dat het het naseizoen was, dus de boot zat ook maar halfvol. Het was best gezellig zo met 12 passagiers en wat bemanning aan boord. Elke dag kregen jullie goed te eten, redelijk veel keus. De bemanning bracht jullie naar de mooiste stranden en leukste dorpjes. Een paar van de bemanning gingen dan inkopen doen voor het diner en het eten de dagen erop, afhankelijk van wanneer jullie weer aanmeerden. Een paar andere bemanningsleden lieten jullie ondertussen de mooiste plekken zien.

De eerste week verliep zonder problemen. Een iemand die een keer zeeziek was geworden, toen jullie wat meer de zee op gingen en er meer golven waren. Nu waren jullie gisteren aan land geweest en was er ’s avonds heerlijk voor jullie gekookt. Jullie hadden ’s nachts dieper geslapen dan de meeste nachten, en hadden ook niet gemerkt dat jullie verder de zee op gingen en de golven ruwer werden. Jullie wisten wel dat in de komende dagen jullie niet aan wal zouden gaan, omdat jullie tussen wat eilanden heen en weer vaarden en er nu even geen eilanden op de route lagen.
Vanochtend waren jullie laat wakker, en nog een beetje dizzy zochten jullie de ontbijthal op. Een van jullie grapte “we lijken wel dronken ofzo”. Maar ook de bemanning was niet in normale doen. Waar was de bemanning eigenlijk....

Het ontbijt stond wel klaar. Maar normaal liep er ook bemanning, en stond er iemand om dingen aan te geven en op je bord te scheppen. Niemand nu. Wel een briefje.
Daar stond op “Pas op, Weerwolven aan boord! De kok is opgegeten. Jullie sliepen te diep, we hebben nog geprobeerd jullie wakker te maken. Er hangt voor jullie nog een reddingsboot. Sterkte!”

Geschrokken keken jullie elkaar aan. Eerst liepen jullie naar de kamer van de kok, jullie wilden toch wel zeker weten dat de bemanning niet een slechte grap met jullie uithaalden. Maar helaas, jullie vonden alleen een skelet, bloedspetters overal en donkere stugge haren. Snel liepen jullie richting de reddingsboot, eentje was weg, de andere was ingeslagen, dus die kon niet meer gebruikt worden.

Jullie zaten vast!

Jullie waren er vrij snel uit, dat iemand vanuit jullie dit op zijn/haar geweten had. Want de bemanning kon het niet zijn. Die zouden nooit hun eigen schip zoiets aandoen en de kok vermoorden.

Wie gaat hiervoor boeten?


Deelnemers:
1. 4everlast
2. El_Capitan
3. F1
4. Irma
5. Jonkvrouw Swaan
6. Kersje
7. Rikje
8. Tecumseh
9. Thijs
10. Vera Onverwagt
11. Vuurduivel
12. Walter de Zanger


Tecumseh
27 Aug 2015 om 00:11
Ik dacht [b]4everlast[/b] vlak voordat ik de kajuit in ging nog richting de kombuis te hebben zien lopen.
Vuurduivel

27 Aug 2015 om 07:59
Bij het ontbijt meende ik te zien dat [B] F1 [/B] niet zoveel honger meer had.
4everlast

27 Aug 2015 om 08:44
Is [b]El_Capitan[/b] wel bemanning?
Kersje
27 Aug 2015 om 09:07
[b]Thijs[/b] zag er niet zo "dronken" uit als de rest.
Thijs M

27 Aug 2015 om 09:20
Tsja, ik mis je. Op wie moet ik nu stemmen :-*

Dan maar een stemmetje terug op [b]Kersje[/b]
Jonkvrouw_Swaan

27 Aug 2015 om 11:27
Doet [b]Vera Onverwagt[/b] niet van die onverwachte dingen?
Vera Onverwagt
27 Aug 2015 om 17:10
Behalve in het rijtje lijkt [b]4everlast[/b] ook op de boot telkens haantje de voorste te zijn... verdacht?
El_Capitan
27 Aug 2015 om 21:23
Ik denk dat [b]Rikje[/b] meer weet.
Walter_de_Zanger

28 Aug 2015 om 08:05
Ik vind het verdacht dat [b](El_)Captain[/b] nog steeds aan boord is.
We weten toch dat vandaag de dag de Kaptains als eerste van boord gaan, als het iets gebeurt met het schip. (aan de grond lopen of zo)

(Vet gecorrigeerd)
Irmas77
28 Aug 2015 om 20:41
[b]Rikje [/b] gedroeg zich in de avond wat vreemd en achterdochtig alsof hij iets gepland had wat niemand mocht weten.
Rikje
28 Aug 2015 om 22:52
ik ga uit zelfbescherming op [b]4everlast[/b].
F1

29 Aug 2015 om 14:37
Altijd lastig weerwolven op je boot... Ik denk zelf dat [b]Jonkvrouw_Swaan[/b] hier meer van weet...
4everlast

29 Aug 2015 om 18:13
Ola dit loopt hier niet goed... ik ruik een afrekening van de overblijvers in vorig spel.
Ik zweer het: Ik heb niets met de wolven te maken!
Elenitza

29 Aug 2015 om 20:28
Deadline is waarschijnlijk pas morgenavond ivm drukte.
4everlast

30 Aug 2015 om 12:12
Doe iets aan die stilte!!!!
Ik heb de gave de wolven schade aan te richten mits de juiste informatie! Laat deze kans niet schieten!
4everlast

30 Aug 2015 om 21:01
sorry [b][u]Rikje[/b][/u] maar dit gaat de verkeerde kant uit voor de burgers, hopelijk maak ik het niet echter.
Dank u voor de steun medeburger.. het was gezellig :-(
blijkbaar wil er niemand bergen (El Capitan) verzetten

edit: dank u elenitza!
Elenitza

30 Aug 2015 om 21:56
Nee doorhalen kan niet.
Deadline morgenochtend, nu geen tijd en energie, sorry.
El_Capitan
30 Aug 2015 om 22:38
Jammer dat je dan net die ene burger die ook een speciale rol heeft er uit pikt 4everlast. Ik zal mijn straatje wel schoonvegen.
4everlast

31 Aug 2015 om 08:32
[quote:El_Capitan]
Jammer dat je dan net die ene burger die ook een speciale rol heeft er uit pikt 4everlast. Ik zal mijn straatje wel schoonvegen.
[/quote]

heb mijn post aangepast, was wat verward door de spelregels... maar wou rikje op 3 zetten.
in de hoop dat er toch 1 volgt...
Vuurduivel

31 Aug 2015 om 08:57
Ik heb er niet echt zin om op dag 1 al 2 medespelers te laten doden. Ik switch daarom van [I] F1 [/I] naar (even denken) [B] [U] Rikje [/U] [/B].
Elenitza

31 Aug 2015 om 12:35
Het was een rare dag geweest. Nadat jullie over de eerste schok heen waren, hebben jullie gekeken of de reddingsboot nog te maken was. Misschien wel, misschien niet. Dat ging voor de komende dagen nog een projectje worden.
Een aantal bedachten dat jullie wel de bedden van de bemanning uit elkaar konden halen, omdat de planken voor de boot te gebruiken. Anderen vonden dat het niet kon om de grote boot uit elkaar te halen, en vonden dat jullie moesten zoeken naar planken die in het water dreven en die moesten laten drogen en gebruiken.

Zoals verwacht leverde dat een flinke discussie op en werd ook gelijk gezocht naar wie er nou achter de dood van de kok zat. Na een tijdje discussieren wat jullie met de reddingsboot gingen doen zei er iemand dat hij/zij honger had. Het scheelde niet veel of hij/zij was al overboord gegooid omdat de rest dat verkeerd opvatte. Maar daarna merkte iedereen dat ze honger hadden en werd er toch maar begonnen aan het ontbijt dat ondertussen al een tijdje klaar stond.

Na het ontbijt ging de discussie verder. Er waren al snel een aantal kampen en het ging tussen Rikje en 4everlast. Wie zou het halen en wie trok aan het kortste eindje.
Lang leek het erop dat beide heren evenveel stemmen zouden krijgen. Maarja, dat zou 2 doden opleveren, want er was niemand om een beslissing te forceren. Twee doden vonden jullie toch niet handig, dus op het laatste moment was er iemand die zei “oke, doen dan Rikje maar”. 4everlast haalde opgelucht adem en bij Rikje zakte de moed in de schoenen.

En dan de vraag. Hoe ging Rikje eraan. Overboord gooien was wel het makkelijkste, maar niet het meest prettige voor Rikje.
Rikje probeerde nog snel naar zijn kajuit te rennen, maar gleed uit op het gladde dek. Hij viel plat op mijn rug, en raakte met zijn hoofd als eerste de vloer. Gelukkig bleef zijn hoofd heel, dus jullie hoefden niet te dweilen, maar hij was wel bewustloos. Even twijfelden jullie, gooien we hem overboord of niet. Eentje riep: “doe het nou snel, zolang hij bewusteloos is, merkt hij het niet als hij verdrinkt”. Dus snel tilden jullie hem op en werd hij over de reling gegooid.
Jullie durfden niet te kijken of hij verdronk, uit angst dat hij wakker was geworden door het koude water en het een vervelende dood zou worden. Dus eerst liepen jullie naar zijn kajuit om te kijken waar hij nou zo hard heen wilde rennen.
Daar zagen jullie 2 grote witte vleugels staan en een pijl en boog. In de boog stonden allemaal hartjes gegraveerd. Nee he....
Jullie hadden [b]Cupido[/b] vermoord.