Forum > Weerwolven archief. > Weerwolven I > Dag 4
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]
 
Elenitza

15 Dec 2014 om 17.17
Jullie hadden onrustig geslapen nu jullie wisten hoe zo’n weerwolf eruit zag. Het was toch wel een heel eng idee als die ’s nachts bij jou naar binnen zou komen rennen. Of zouden komen rennen, jullie hadden geen idee hoeveel wolven er nog waren.

Jullie hadden snel het ontbijt klaar gezet en toen iedereen zat en eigenlijk al klaar was met eten viel het kwartje dat iedereen die ’s avonds naar bed gegaan was nu ook weer aan het ontbijt zat. Zou Rudy dan de enige wolf zijn geweest? Dirk had gezegd dat jullie Wakkerdam pas uitkonden als alle wolven dood waren, dan zou de weg weer zichtbaar worden. Bijna euforisch van het idee dat jullie nu misschien snel weer weg zouden kunnen, besloten maar eens een een rondje dorp te doen om te kijken of jullie nu wel een weg konden vinden. Maar helaas. De weg was nog steeds weg.
Teleurgesteld gingen jullie terug naar het centrale huis om de rest van het ontbijt op te ruimen. Daarna gingen jullie gezamelijk aan het werk om nu 2 graven te graven voor Rudy en 4everlast. Dat kostte nog best een tijd, want het had licht gevroren afgelopen nacht, dus voordat jullie door de bovenlaag heen waren, was het al tegen de middag. En Rudy was nog lang ook. Even overwogen jullie hem en 4everlast in stukjes te hakken, zodat de graven niet zo groot hoefden te worden. Maar dat vonden jullie toch niet zo netjes, en jullie waren bang dat als jullie dat hardop zeiden dat de andere wolven dan juist jou als slachtoffer voor de komende nacht uit zouden kiezen.

Maar voor het zover was moest er toch eerst nog gelyncht worden.


Deelnemers:
1. Axecrazy
2. El_Capitan
3. Rikje
4. F1
5. Tecumseh
6. Thijs
7. Tsja


Tsja

15 Dec 2014 om 22:05
Ik stel voor om [b]El_Capitan[/b] de nek om te draaien want hij kijkt al het hele spel zo lelijk naar mij
Thijs M

15 Dec 2014 om 22:14
Hebben jullie soms ook zo ineens de neiging om Alive van Pearl Jam te zingen? Ik wel! Komt ie:

Aii, Wohooo, I'm still alive! Woei!

Vannacht geen weerwolf gezien. Echter, geheel tot mijn verbazing blijkt Tsja best een goede vent te zijn. En ik had nog wel zo'n zin om hem te lynchen, verdorie!

En verder zit er dus een heks in. Ik ga er vanuit dat je mijn leven hebt gered, dus dank u heksje.

Dus dat betekent dat zich onder El Cap, Axe en rikje zich minimaal 1 wolf (ik denk 2) en de heks zich moeten bevinden.
Thijs M

15 Dec 2014 om 22:17
Ho, wacht. Even de regels gecheckt. De ziener ziet wolf in schaapskleren als burger. Dat betekent dat F1 en Tsja dit zouden kunnen zijn.

En dan klopt het verhaal van 4everlast misschien toch wel dat er vier wolven in totaal in zitten.

Cap, wat heb jij te zeggen op de aanval van Tsja?
Tsja

15 Dec 2014 om 22:29
Aanval? Dat valt ook wel weer mee. Van mij mogen net zo makkelijk Axe, Rikje en F1 dood
Thijs M

15 Dec 2014 om 23:18
Ik ga nu slapen en zal morgen eens verder mijn overdenkingen met jullie delen. Mocht er nog iemand in de tussentijd informatie hebben, dan hou ik me aanbevolen.
Thijs M

16 Dec 2014 om 07:31
Verzoek aan de heks. Zou je jezelf bekend willen maken?
El_Capitan
16 Dec 2014 om 08:52
Ok. Bij deze Thijs. Ik ben de heks. En ik heb jou dus ook gered vannacht.
Thijs M

16 Dec 2014 om 09:47
Dank El Cap!

Ok, dit had ik even nodig voor een analyse:

Een aanname: We hebben te maken met vier wolven in dit spel, waarvan er nog drie leven. Ik denk dat 4everlast de waarheid sprak toen hij aan gaf dat er ‘vier kunnen klauwen’. Hij kan natuurlijk gejokt hebben, maar omdat alle rollen er in zitten (heks, jager, ziener) moet er ook wat wolventegengewicht zijn. Daardoor denk ik dat zijn opmerking wel klopt.

Dat betekent het volgende:

- Er zitten nog drie wolven in het spel. Tecumseh en ik zijn zeker en El Cap nu eigenlijk ook wel. F1 en Tsja zijn door mij als burger gezien. Axe en Rik zouden dus wolf moeten zijn.

- F1 of Tsja is wolf in schaapskleren. In theorie zou die kans 50/50 moeten zijn, maar ik ben zelf geneigd om aan te nemen dat dit Tsja is. Vooral omdat hij vandaag als eerste post met een aanval richting El Cap. Daarmee vind ik dat Tsja iets op gang probeert te brengen tegen de enige van wie wij burgers –tot zojuist- nog niets wisten. Voor mij een wolvenactie in optima forma; een burger zou even afwachten wat de zekere burgers te melden hebben en hen volgen in hun keuze.
Maar F1 kan het ook nog zijn, ik hou die gedachte nog achter de hand.

Verder staan we er als burgers nu zowaar goed voor. Als we zorgen dat we op een lijn komen te liggen met stemmen killen we vandaag zeer waarschijnlijk een wolf. Dan is de stand burgers – wolven na vandaag 4-2 en kunnen zowel El Cap als Tecumseh nog een wolf killen.

Axe of Rik, het maakt denk ik niet veel uit. Zullen we [b] Rik [/b] de komende dagen maar wat extra nachtrust gunnen ;D

Pakken we morgen Axe en als El Cap vannacht Tsja even kilt dan zijn we er waarschijnlijk wel. Dan hoeft Tecumseh niet eens te schieten :)
El_Capitan
16 Dec 2014 om 10:01
Ok, mee op [b]Rik[/b] natuurlijk.
Vannacht pak ik dan eindelijk Tsja, daar zat ik al over te twijfelen om te doen, puur door de manier waarop hij dingen typt, maar ik kan daar ook helemaal naast zitten natuurlijk. Sorry Tsja
Tsja

16 Dec 2014 om 10:30
[quote:Thijs M]
Vooral omdat hij vandaag als eerste post met een aanval richting El Cap. Daarmee vind ik dat Tsja iets op gang probeert te brengen tegen de enige van wie wij burgers –tot zojuist- nog niets wisten. Voor mij een wolvenactie in optima forma; een burger zou even afwachten wat de zekere burgers te melden hebben en hen volgen in hun keuze.
[/quote]

Ik heb 5 uur zitten wachten tot iemand wat durfde te roepen. Ik heb dezelfde rekensom gemaakt als jij, waar Cap (en F1 nog niet) tot dat moment in hetzelfde 'verdachten'-rijtje stond. Ik verstop me in ieder geval niet en neem mijn verantwoordelijkheid. Dat kan je minder zeggen van F1 volgens mij.
Daarnaast wilde ik al op dag 2 met jou mee richting Rudy, die een wolf bleek te zijn.
AxeCrazy

16 Dec 2014 om 12:26
maar jij hebt cap nog niet bekeken dan Thijs?
Misschien kletst ie wel en is ie wel een wolfie ?
als we thijs en tech afstrepen en cap op zijn blauwe ogen geloven blijft naast tsja en rik ook nog [b]F1[/b] over toch?
Rikje
16 Dec 2014 om 13:37
dit is wel heel grappig, ik ben namelijk ook de heks. Al heb ik vannacht niet Thijs gered, maar F1.

[b]El Capitan[/b] loopt te liegen dus ik stel voor hem te lynchen. Al vind ik het ook prima om vannacht m'n drankje in te zetten om hem te vergiftigen en dan iemand anders te lynchen vandaag. Is wat mij betreft lood om oud ijzer.
Tsja

16 Dec 2014 om 14:02
Wtf gebeurt er allemaal? ;D
AxeCrazy

16 Dec 2014 om 14:09
kijk daar was ik al bang voor
ik ga van [s]F1[/s] naar [b]El Capitan[/b] tot nader order (of verduidelijking :) )
Tsja

16 Dec 2014 om 14:19
Maar dan hebben de wolven Thijs niet opgegeten afgelopen nacht?? Is Thijs dan toch een wolf?

Ik ben het spoor bijster
El_Capitan
16 Dec 2014 om 14:35
Gelukkig wordt het wel snel duidelijk zo. Rikje is de volgende wolf.
Tsja

16 Dec 2014 om 14:37
[quote:Tsja]
Maar dan hebben de wolven Thijs niet opgegeten afgelopen nacht?? Is Thijs dan toch een wolf?

Ik ben het spoor bijster
[/quote]
Thijs is natuurlijk geen wolf. Hij heeft tecumseh de jager aangewezen.
Thijs M

16 Dec 2014 om 15:13
[quote:Tsja]
Wtf gebeurt er allemaal? ;D
[/quote]

Nou Tsja, volgens mij is dit een typisch gevalletje van drie wolven die spartelend proberen er nog een mooi eindspel te maken. Keurig de rijen sluitend tegen El Cap, de laatste die ze in de ogen van ons zekere burgers nog verdacht konden maken. En hopend dat ze ergens nog een vierde stemmetje mee kunnen pakken ;D

Hoe dan ook, met het scenario dat er zich meerdere heksen zouden melden had ik rekening gehouden. Het is natuurlijk ook de laatste truc die de wolven achter de hand hadden. Als zowel Rik als Axe zich als heks hadden gemeld, hadden we er nog een zware dobber gekregen wie van de drie het zou zijn.

Maar:

- Rik kwam pas ná El Cap met het noemen van zijn rol
- Rik kwam pas ná mijn analyse. Ik denk dat hij toen inzag dat zijn positie vrij hopeloos was en besefte iets te moeten doen.
- Rik is het wel héél erg eens met topverdachten Axe en Tsja

Verder geldt het principe:

- als je burger bent, volg je de zekere burgers bij het stemmen
- en als je wolf bent ga je daar niet in mee, maar probeer je je eigen agenda er door te drukken :p

Kortom: Rik, Axe en Tsja, van mij mogen jullie er alle drie aan. Maar ik denk dat Rik een mooi begin van de dag is.
AxeCrazy

16 Dec 2014 om 15:35
De enige zeker burgers op dit moment zijn volgens mij de jager en thijs. Als el_cap hoog spel speelt en stiekem toch een wolf is, is dat een prima bluf, maar garantie is het iig nog niet wat mij betreft.
Tsja

16 Dec 2014 om 16:15
[quote:Thijs M]
Nou Tsja, volgens mij is dit een typisch gevalletje van drie wolven die spartelend proberen er nog een mooi eindspel te maken. Keurig de rijen sluitend tegen El Cap, de laatste die ze in de ogen van ons zekere burgers nog verdacht konden maken. En hopend dat ze ergens nog een vierde stemmetje mee kunnen pakken
[/quote]
Dat doen ze dan wel knap, aangezien ook de wolven niet met elkaar mogen overleggen

Quote:

Verder geldt het principe:
- als je burger bent, volg je de zekere burgers bij het stemmen
[/quote]
Met andere woorden; kop dicht tot eindelijk een zekere burger wat roept. Dat zal het spel ten goede komen ;D Met welke rol dan ook, ik zal altijd gewoon stemmen. Met of zonder informatie.
Tecumseh
16 Dec 2014 om 16:28
Inderdaad mooi geprobeerd [b]Rik[/b], het verhaal van Thijs is alleen sluitend genoeg.
F1

16 Dec 2014 om 20:39
Ik wilde eigenlijk het volgende voorstellen. We laten Rik en Cap lekker leven en laten hen elkaar vermoorden vannacht (afhankelijk van wie de heks is).

Vandaag vermoorden we [b]AxeCrazy[/b], die vermoedelijk ook wolf is.

Morgen hebben we dan 2 burgers, waarvan 1 (ik of Tsja) waarschijnlijk wolf in schaapskleren is.
En een heks, jager, ziener, waarvan er ook nog eentje dood is (op gegeten).
Dan is het dus 3 tegen 1, waarbij voor die ene uit 2 mensen gekozen moeten worden (liefst Tsja, maar als ik het wordt ook prima).
Als dan de wolf niet gelynchd wordt. Verliezen we 's nachts weer een burger en is het de volgende dag 1 vs. 1 waarbij de burgers echter zeker de burgermeester hebben en dus winnen.
Thijs M

16 Dec 2014 om 21:01
Sjoerd, laten we nou gewoon op een lijn gaan zitten als burgers.

Bovendien denk ik niet dat Elena bij een 1 tegen 1 situatie de burgemeester rol laat winnen.

Vraag aan Elena: stel dat de wolven besluiten de heks op te eten in dezelfde nacht als deze het dodende drankje inzet. Dan sterven toch zowel de heks als diegene die ze aanvalt?
Rikje
16 Dec 2014 om 21:02
tja, jammer dat jullie de eerste die roept dat hij heks is geloven. Dat er een heks inzit is natuurlijk hartstikke duidelijk, dus als eerste dat roepen maakt cap ook niet betrouwbaarder.

de reden dat ik ervoor koos F1 te redden is dat ik daardoor nu openheid van zaken kom geven en we dan dus een blok zouden hebben van 4 zekere burgers: Thijs, F1, ik en de jager. 4 van de 7 is voldoende voor de winst en F1 is doordat ik m redde ook uitgesloten van wolf in schaapskleren. de overwinning is dus binnen. Maar niet als ik nu gelyncht wordt en ik zo snel goed tel.

Het feit dat Cap dus duidelijk liegt maakt m zeker weten een wolf. vergiftig ik vannacht Axe omdat Tsja mogelijk burger, mogelijk wolf is en dan lynchen we morgen Tsja als Axe niet de laatste wolf bleek te zijn. Kan niet mis gaan toch?
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]