Forum > Weerwolven archief. > Weerwolven I > Dag 1
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]
 
Elenitza

24 Nov 2014 om 20.47
Op een frisse zondagavond had iedereen zich verzamelt bij een oud schoolgebouw ergens in Nederland. Stuk voor stuk had iedereen een reisje gewonnen naar een landelijk plaatsje, waar het weer ook beter zou zijn dan in Nederland. Het plaatsje heet Wakkerdam.
Met de bus ging het, als een soort schoolreisje, naar Wakkerdam. Het bleek een langere rit te zijn dan jullie verwacht hadden. Of het nou aan de files lag onderweg, of dat de weg achteruit leek te gaan. Er kwam geen einde aan die reis. Bij vertrek was beloofd dat het een korte reis zou zijn, maar iedereen zat ondertussen al de hele nacht in de bus. Langzaam werden er vragen aan de chauffeur Dirk gesteld hoe ver het nog en werden er grapjes gemaakt dat kort blijkbaar een relatief begrip was. Het bleek dat Dirk een wat stug persoon was, die ofwel niet kon/wilde praten, of erg mensenschuw was. Wel werd duidelijk dat Dirk gewend was om reizen te maken die een paar dagen duurden. De vraag bleef daarna wel, wat was voor Dirk dan een korte reis en wanneer zouden jullie aankomen.

Uiteindelijk maandagmiddag kwamen jullie aan in het dorpje Wakkerdam. Eerst werd een rondje door het dorp gemaakt. Het bleek een uitgestorven dorpje te zijn, maar er was nog wel een bakkerswinkel en een paar boerderijen. Om eten hoefden jullie je geen zorgen te maken dus, jullie moeten er alleen wel zelf voor zorgen. Snel werden de spullen uit de bus geladen en werd bedacht wie waar ging slapen. Wakkerdam was groot genoeg om iedereen een eigen huisje te geven, dus zo gebeurde. Aangezien jullie niet verwacht hadden om pas de volgende dag aan te komen, besloten jullie om even snel een middagdutje te gaan doen en daarna te beslissen wie wanneer ging koken en ontbijt ging maken. Nadat jullie 2 uur geslapen hadden werd een corvee rooster gemaakt, gelukkig waren er een aantal die brood konden maken en een aantal die graag kookten, dus die taakverdeling ging redelijk vlot.
Het enige wat jullie nog niet wisten was wanneer Dirk jullie op zou komen halen, dus dat gingen jullie nog maar even vragen voordat hij weer terug zou rijden. En jullie wilden ook wel weten waar jullie waren, zodat jullie konden kijken of er nog leuke dingen in de omgeving te doen waren. De bus hadden jullie snel gevonden, maar Dirk konden jullie zo snel niet vinden.
Wel zagen jullie een spoor lopen alsof iemand met een slepende voet weg had proberen te lopen, maar jullie konden jullie niet herinneren dat Dirk mank had gelopen. Hoewel? Hadden jullie hem wel zien lopen, of alleen maar in die bus gezien?
Besloten werd om het spoor te volgen. Al snel hadden jullie het idee dat jullie in een rondje om het dorp heen liepen, een echte toegangsweg zagen jullie niet. Hoe waren jullie dan hier gekomen? En van Dirk nog steeds geen spoor.
Na een uurtje lopen rond het dorp kwamen jullie weer terug bij de bus uit. Vreemd.
Dan toch nog maar eens in de bus kijken, misschien was Dirk wel in slaap gevallen ofzo. Nu zagen jullie ineens wat bloedspetters op de deur en op een van de ramen. Die waren er net nog niet toch? Snel gingen jullie de bus in, stel dat Dirk onwel geworden was en jullie moesten hem helpen.
Wat jullie achterin de bus zagen, zullen jullie je nog lang herinneren. Eerst zagen jullie 1 been van Dirk, daarna ook de rest. Hij leek wel aan stukken gescheurd ofzo. Een van jullie was zo dapper om wat dichterbij te kijken, en zag dat Dirk een blaadje in zijn hand had. Daar stond in een slordig en haastig handschrift op:
"Terwijl jullie slapen herinner ik me plots de naam Wakkerdam. Er was vroeger een vloek op dit dorpje. 's Nachts werden een aantal burgers weerwolven en vermoordden hun medeburgers. Ik weet niet of de die vloek weg is of niet. Het enige wat ik wel weet is dat de toegangsweg ineens verdwenen is, dus we zitten hier nu opgesloten en dat zint me allerminst. In de verhalen die de ronde gingen over die vloek werd vertelt dat de vloek alleen verdween als de weerwolven gedood werden. De overlevenden konden dan wegkomen. Overdag moest er gestemd worden wie er gedood zou worden, als het een weerwolf was zou hij veranderen in een dode weerwolf. Als iedereen sliep werden de wolven wakker en zouden ze iemand eten. Ik hoop voor jullie dat dat niet bij dit dut...."

Dus.
Enigszins perplex stonden jullie naar elkaar te kijken. Ineens vertrouwde je niemand meer. Wie weet was de persoon naast je wel een weerwolf geworden.
Toen de eerste schrik een beetje voorbij was, kwamen jullie er ook achter dat jullie telefoons het niet meer doen. Jullie zijn dus afgesloten van de buitenwereld. Een van jullie had in de bus nog wel gegoogled op de naam Wakkerdam en benaamde nu dat hij ongeveer hetzelfde had gelezen als Dirk had opgeschreven.

Jullie besloten ieder naar het eigen huisje te gaan om even bij te komen en de spullen uit te pakken. Bij het avondeten zouden jullie dan wel besluiten wie jullie zouden doden. Jullie griezelden al bij het idee, maar het idee om zelf opgegeten te worden door weerwolven was nog veel griezeliger.


Deelnemers:
1. 4everlast
2. Axecrazy
3. El_Capitan
4. Hans
5. Irmas77
6. Jonkvrouw Swaan
7. Piet
8. Rikje
9. Rudy
10. Sjoerd
11. Tecumseh
12. Thijs
13. Tsja


Piet
24 Nov 2014 om 21:01
WAT!!! NIET DIRK!!! :'(
Ik heb volgens mij iedereen met me mee zien lopen rond het dorp, maar van [b]Hans[/b] herinner ik me niet of hij er bij was of niet...
Thijs M

24 Nov 2014 om 21:08
Van [b]Hans[/b] wil ik ook wel eens zien hoe hij reageert onder druk.

Edits: heel veel gepiel en opmerkingen over hoe ik een tekst nu vet maak. Maar uiteindelijk gelukt
Jonkvrouw_Swaan

24 Nov 2014 om 21:28
Creepy.....
En waar was [b]Sjoerd[/b]?
El_Capitan
24 Nov 2014 om 21:42
Ik stem dan voor het gevoel even op [b]Thijs M[/b], aangezien hij als eerste iemand op 2 zet.
Tsja

24 Nov 2014 om 22:18
Smaakte Dirk niet, [b]Piet[/b]?
Hans
24 Nov 2014 om 23:12
Verdacht inderdaad El Capitan. Dat Piet mij niet zag kan gebeuren, hij liep immers voorop ging als eerste de bus in en slaakte een kreet: "WAT !! NIET DIRK!!" [B]Thijs M[/B] was er toen nog niet...
AxeCrazy

24 Nov 2014 om 23:26
[b]tsja[/b] weet er vast meer van.
Tecumseh
25 Nov 2014 om 00:09
[b]4everlast[/b], omdat ie altijd als laatste aan komt lopen
Irmas77
25 Nov 2014 om 06:09
Ik weet niet waar [b] Rikje [/b] is gebleven bij het zoeken.
Rudy

25 Nov 2014 om 06:56
Oh... Kon jij Dirk dan al ergens van [b]Piet[/b] ??? :?
F1

25 Nov 2014 om 08:11
Tragisch voor Dirk. Ik denk dat [b]Hans[/b] er meer vanaf weet. Hij was de hele weg al zo naar Dirk aan het staren.


NB... Geen burgermeester?
Rikje
25 Nov 2014 om 17:00
het kan niet anders dan dat een vrouw dit heeft gedaan, dus ik stel voor [b]jonkvrouw swaan[/b] te lynchen
Thijs M

25 Nov 2014 om 20:46
Paar vragen:

- wanneer is de deadline?
- wat gebeurt er bij gelijke stand in stemmen

Overigens vind ik het verwarrend dat F1 speelt onder de naam Sjoerd.
Elenitza

25 Nov 2014 om 20:53
Bij de regels staat dat een dag 48 uur duurt. Dus dat sowieso, en ik ben niet van de harde deadlines. Mocht het spannend zijn wordt de deadline stilzwijgend verlengd, tot het te lang duurt dan stel ik (publiekelijk) een harde deadline.

Bij een gelijke stand worden beiden gelyncht.
Of op dat moment (of op een willekeurig gekozen eerder moment) moet besloten worden eerst een burgermeester te kiezen, daarna heeft de burgermeester een doorslaggevende stem.
El_Capitan
25 Nov 2014 om 21:35
F1 wil graag een burgermeester, ik ook wel. Moeten we nu eerst stemmen of we een burgermeester willen? ;)
F1

25 Nov 2014 om 21:49
Ja ik ben gewoon f1 is makkelijker denk ik 😉
Elenitza

25 Nov 2014 om 22:22
Tussenstand:
Hans: 3 stemmen
Piet en Thijs: 2 stemmen
4everlast, Jonkvrouw Swaan, Rikje, F1, Tsja: 1 stem
Axecrazy, El_Capitan, Irmas77, Rudy, Tecumseh: 0 stemmen

Nog niet gestemd: 4everlast
4everlast

25 Nov 2014 om 22:37
ik zag daarnet aan de rand van het bos hans en grietje samen met zwart piet maar wat deed [b]Thijs[/b] daar?
Thijs M

26 Nov 2014 om 09:56
Met deze stem zitten Hans en ik beiden op drie. En dan zouden Hans en ik beiden gelyncht worden. Slecht idee.

Voor de vorm zal ik alvast maar switchen van [s] Hans [/s] naar [u][b] Piet [/b][/u], maar –er gemakshalve vanuit gaand dat Piet straks naar mij gaat switchen- krijgen we dan dezelfde situatie.

Ik wil graag een burgemeesterstemming aanvragen. En als dat doorgaat, krijgt F1 (a.k.a. Sjoerd) voor de burgemeesterstemming mijn stem.
Tsja

26 Nov 2014 om 10:27
Ik vind 2 mensen lynchen geen goed plan inderdaad, maar ik vind het voor een burgemeester nog te vroeg. We stemmen op dit moment toch met nul info.
El_Capitan
26 Nov 2014 om 10:31
Ik switch van [b][s]Thijs M[/s][/b] naar [b]Hans[/b].
Thijs M

26 Nov 2014 om 10:52
[quote:Tsja]
Ik vind 2 mensen lynchen geen goed plan inderdaad, maar ik vind het voor een burgemeester nog te vroeg. We stemmen op dit moment toch met nul info.
[/quote]

Ha, Tsja ligt weer eens lekker dwars. The game is on!

Goed, terzake. Wat een non-argument!

Met een burg voorkom je te allen tijde het risico dat er twee mensen gelyncht worden. Ik zie niet in waarom we dat risico in stand zouden moeten houden. Alleen daarom zouden al een burg moeten willen.

Verder verwacht ik dat er uit het stemgedrag meer info te halen valt wanneer één iemand gelyncht wordt, dan twee.

[quote:Elenitza]
Of op dat moment (of op een willekeurig gekozen eerder moment) moet besloten worden eerst een burgermeester te kiezen, daarna heeft de burgermeester een doorslaggevende stem.
[/quote]

Mag ik dat bij deze besluiten dan :)

[quote:El_Capitan]
Moeten we nu eerst stemmen of we een burgermeester willen? ;)
[/quote]

Of doen we plan Cap ;D

[quote:El_Capitan]
F1 wil graag een burgermeester, ik ook wel.
[/quote]

Hoe dan ook, de animo lijkt er te zijn…

[u][b] F1 FOR MAYOR !!!!![/b][/u]
Tsja

26 Nov 2014 om 10:56
Ik wil gewoon voorkomen dat zodadelijk de doorslag gegeven gaat worden door een wolf :)
Jonkvrouw_Swaan

26 Nov 2014 om 12:56
Ik vind het prima om een burgemeester te kiezen, maar ben het wel met Tsja eens dat we nog helemaal geen info hebben. De kans dat we dan dus een wolf tot burgemeester maken is m.i. erg groot.
Ik kan gaan roepen dat ik een burger ben, maar dat gelooft voorlopig natuurlijk niemand. Hooguit de wolven :p . Mocht het tot een burgemeesterstemming komen, stem dan dus maar niet op mij ;) . Ik ben net zo blind als de meeste anderen.
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]