Forum > Spellen > Feuerteufel error
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]
 
Kozak (gast) 29 Sep 2015 om 17.12
Lang geleden speelde ik graag het briljant gemaakte Feuerteufel en ik wilde nog eens kijken of mijn decks van toen nog werken en of ik nog weet hoe dat spel optimaal te spelen. Daarom heb ik Feuerteufel gedownload en geïnstalleerd maar ik krijg Run-time error '339': Component 'mscomctl.ocx' or one of its depedencies not correctly registered: a file is missing or invalid.

Ik heb geprobeerd te updaten en heb VBrun geïnstalleerd maar dat helpt niet. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?


Elenitza

30 Sep 2015 om 22:07
Je hebt dat bestandje nodig wat hij mist (dat geval tussen '').
Wij zijn nu op vakantie, dus ik kan hem nu niet aan je geven. Als je even (een tijd) geduld hebt kunnen we je er wel mee helpen.
Elenitza

30 Sep 2015 om 22:16
www.feuerteufel.nl/zips/mscomctl.zip

Dat zou m moeten zijn. In de map system32 unzippen.
Kozak (gast) 01 Oct 2015 om 00:28
[quote:Elenitza]
www.feuerteufel.nl/zips/mscomctl.zip

Dat zou m moeten zijn. In de map system32 unzippen.
[/quote]

Dankjewel voor je hulp maar het probleem is niet opgelost. Het onregistreren en opnieuw registreren van het bestand lukt ook niet en al zou dat lukken dan weet ik niet of dat de oplossing is. Zou het er iets mee te maken kunnen hebben dat Feuerteufel niet compatibel is met Windows 8.1?
dries (gast) 01 Oct 2015 om 15:11
Ook ik speelde in het verleden feuerteufel. Schitterend spel.
Ik vind nergens een download van dit spel.
Kunnen jullie helpen?
Kozak (gast) 01 Oct 2015 om 15:54
[quote:dries]
Ook ik speelde in het verleden feuerteufel. Schitterend spel.
Ik vind nergens een download van dit spel.
Kunnen jullie helpen?
[/quote]

http://www.feuerteufel.nl/feuer/d_help.php

Op een Windows 7 laptop is het zojuist gelukt het spel op te starten!
Walter_de_Zanger

01 Oct 2015 om 19:18
Als we toch bezig zijn, weet ook nog iemand het port nummer voor hosting
Tecumseh
01 Oct 2015 om 20:11
Eigenlijk is dat spel van de site gehaald vanwege licentie problemen en mag die niet meer verspreid of ondersteund worden.
Tsja

01 Oct 2015 om 22:38
[quote:Walter_de_Zanger]
Als we toch bezig zijn, weet ook nog iemand het port nummer voor hosting
[/quote]
667

En inderdaad.. wat tecumseh zegt is helaas het geval. De site is en mag niet meer een distributiepunt zijn. Via persoonlijke berichten geef ik de linkjes wel door nog. Maar het komt nog maar weinig voor.
Kozak (gast) 02 Oct 2015 om 16:05
Echt zonde dat Feuerteufel niet meer op een normale manier verspreid mag worden. Ik heb ook de officiele versie van het Kolonisten kaartspel om op de pc te spelen maar die heeft geen Barbaren en handelsheren (mijn favoriete set met mijn favoriete kaart Handelsherengilde), geen reform, slechtere AI en slechtere interface.

Als er iemand online tegen mij wil spelen stuur maar een Facebookbericht naar Simon van Kemenade.

Als ik als blijk van waardering een donatie van 15 euro naar de maker van Feuerteufel (Tsja) mag maken stuur ook maar Facebookbericht. Veel te laat maar omdat ik zo'n 10 jaar geleden zo veel plezier er aan heb beleefd wil ik mijn waardering laten blijken.
Hans (gast) 03 Oct 2015 om 17:57
Zojuist Feuerteufel aan de praat gekregen onder windows10. Ik heb MSCOMCTL.OCX unzipped naar windows\syswow64 en daarna met regsvr32 geregistreerd. Als een zonnetje en ik ben heel blij!!! Wat een mooi spel is dit toch. Ook leuk dat mijn highscores verdwenen zijn en ik lekker weer opnieuw kan beginnen. Heerlijk.
Tsja

03 Oct 2015 om 22:11

syswow64 natuurlijk. 64bit windows tegenwoordig.
Walter_de_Zanger

07 Oct 2015 om 20:48
Bij ons werkt het allemaal weer.
Even de Nederlandse afbeeldingen uit een oude backup gehaald.
Als iemand zin heeft, stuur maar een pb.
Dries (gast) 12 Oct 2015 om 19:51
[quote:Kozak]
[quote:dries]
Ook ik speelde in het verleden feuerteufel. Schitterend spel.
Ik vind nergens een download van dit spel.
Kunnen jullie helpen?
[/quote]

http://www.feuerteufel.nl/feuer/d_help.php

Op een Windows 7 laptop is het zojuist gelukt het spel op te starten!

[/quote]

Dankjewel!
Zonder problemen in windows 10 kunnen opstarten. Wel wat klein, kan niet uitvergroten tot volledig scherm, maar niets moeten doen met rare configuraties en extra downloads...
't Blijft inderdaad een schitterend spel!
Rhye_

13 Apr 2016 om 22:44
Ik heb Feuerteufel ook weer eens geinstalleerd en het draait prima, zelfs mijn oude decks doen het gewoon weer. Echt leuk om het weer eens te spelen, brings back good memories! Alleen zit van sommige kaarten nu de Duitse versie in het spel. Ik weet zeker dat dat vroeger niet zo was, maar kan me niet herinneren of ik daar toen iets speciaals voor heb moeten doen. Nu lees ik hierboven wel een berichtje van Walter over Nederlandse afbeeldingen. Iemand enig idee hoe ik daar aan kan komen? Speelt toch wat lekkerder, zeker nu ik na al die jaren niet meer exact de functie van iedere kaart weet :-)
Tsja

16 Apr 2016 om 00:53
De uitbeidingsset B&H heeft inderdaad duitse kaarten. Geen idee eigenlijk of dat ooit anders geweest is.
Elenitza

16 Apr 2016 om 12:51
Ze zijn mij nooit opgevallen in het verleden eigenlijk.
Rhye_

20 Apr 2016 om 16:37
Ik heb op een oude back-up nog de Nederlandse plaatjes van B&H gevonden. Probleem opgelost!
Caroooooo
05 Jul 2016 om 22:22
Inmiddels ook werkend gekregen op windows 10 ;)
ppeek
10 Aug 2016 om 01:50
Ook ik maakte een tijdje geleden gebruik van Feuerteufel, en ik dacht van de week van laat ik het weer eerst spelen. Echter lijkt dat http://www.kaartspelranking.nl/ een nieuwe eigenaar heeft gekregen. Bestaat de originele site niet meer?
Tsja

10 Aug 2016 om 09:11
De Kaartspelranking van Kolonisten van Catan is al een paar jaar offline. De nieuwe site, inderdaad van een andere eigenaar, kende ik nog niet.
ppeek
10 Aug 2016 om 22:43
Ah okay, tijd gaat snel. Ik begrijp dat er dus ook geen alternatieve site voor is?
Tsja

11 Aug 2016 om 11:06
[quote:ppeek]
Ah okay, tijd gaat snel. Ik begrijp dat er dus ook geen alternatieve site voor is?
[/quote]
Voor als het niet echt opvalt;
Je hebt een persoonlijk bericht met wat 'tekst en uitleg'.
El_Capitan
12 Aug 2016 om 09:23
"Het leuke aan klaverjassen is dat je het eigenlijk in teams speelt."

Eeuh, eigenlijk?
Jim
07 Sep 2017 om 20:03
Waar kan ik downloaden? Ik vind niets op deze pagina's.
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]