Forum > Spellen > bord mahardja, stedennaam  
Piet
08 Jul 2014 om 14.31
is het een mogelijkheid om de stadsnamen op het bord van maharadja in een wat duidelijker lettertype over de bestaande namen heen te zetten?
Lijkt me niet enorm veel werk (7 keer een tekstvakje plaatsen), en is voor de referentie naar de steden in bijvoorbeeld THE GAME (die niet zo mag heten, maar ik doe het lekker toch ;D ) wel handiger...
Overigens kan ik me geen ander voorbeeld waarin het handig is bedenken, maar kwaad kan het niet, en zo leren we ook nog eens wat steden in india ;)


Vogeltje

08 Jul 2014 om 19:02
Stedennamen briljant, ik benoem ze altijd op kleur
Piet
09 Jul 2014 om 00:47
ik vind die kleuren niet echt heel duidelijk te benoemen...
als iemand het over de blauwe stad heeft in ons overleg draadje weet ik niet welke bedoeld wordt hoor...
Tsja

09 Jul 2014 om 11:10
We kunnen de steden ook gewoon nummeren, want de stedennamen zijn nou niet bepaald makkelijk te onthouden De steden hebben dezelfde afbeelding en kleur als de karakterkaarten.
De steden staan in deze volgorde.

6 * 5
4 3
1 2
Piet
09 Jul 2014 om 15:39
waarom zet je daar een *? je weet dat er nog een variant is he die gewoon in de doos zit met karakter 7... (die ik overigens nog nooit heb gespeeld :S ... idee voor op de meet om die eens te doen?
Tsja

09 Jul 2014 om 15:41
Ik weet het, maar ik heb de variant ook nog nooit gespeeld (wel de spelregels ooit gelezen), en niet geimplementeerd hierzo.
Jonkvrouw_Swaan

09 Jul 2014 om 20:08
Ik gebruik ook altijd de kleur ipv de naam. De kleuren zijn misschien niet heel duidelijk, maar voor mij duidelijk genoeg.
Paars - geel - zwart
blauw - grijs
bruin - groen
De steden nummeren lijkt mij niet handig. Al helemaal niet als het niet van links naar rechts en van boven naar beneden is.
Is het anders niet mogelijk de kleuren iets helderder/ duidelijker te maken?
Piet
09 Jul 2014 om 20:47
nouja negeer het verzoek maar
El_Capitan
09 Jul 2014 om 21:48
Ik vind de kleuren ook vaag en de namen erg onduidelijk om te lezen. Onbegrijpelijke bordopmaak. En dan maken de hoofden van die mannetjes het ook niet veel duidelijker.