Forum > Spellen > goudverdeling einde ronde -mah  
El-Hark
07 Jun 2011 om 17.54
hallo vogeltje :) (of iemand anders :) ) misschien kan je me weer helpen met een vraag.
in 1 van mijn spelletje is de eerste ronde afgelopen. Ik was als laatse aan de beurt. De Maharadja was in Bikaner.
Ik had eerst de kaart zwerfmonnik. ik had als actie huis+palijs en kaart ruilen.
Ik ben met de zwerfmonnik naar de stad Jadhphur gegaan heb toen mijn kaart geruild voor de kaart waarvoor je een palijs met 3 goud minder kan bouwen. Ik heb mijn middenpaleis dus in Jadphur gebouwd en ben in Jadhphur gebleven.
Maar bij de afrekening kreeg ik geen enkele goudstuk terwijl ik op 6 had gerekend.

De Maharadja was in Bikaner en ik had de kaart die 3 goudstukkenkorting geeft. Voor zover ik weet telt de kaart als 1 punt en had ik naar mijn weten dus derde moeten worden in de stad Bikaner en dus 6 goudstukken moeten krijgen. Zie ik iets over het hoofd?

Alvast dank


Elenitza

07 Jun 2011 om 18:22
Volgens mij geven de kaarten zelf geen punten in de steden. Alleen speelstukken van je eigen kleur.
Vogeltje

07 Jun 2011 om 19:34
Klopt, de karakterkaarten geven geen punt
El-Hark
07 Jun 2011 om 21:19
ok, dank je wel :-(
bij ons telde de karakterkaart van de stad ook als 1 punt, dan hebben we het dus altijd fout gespeeld...
Jonkvrouw_Swaan

07 Jun 2011 om 21:59
Bij de puntentelling zijn de karakterkaarten alleen van invloed als er een gelijkstand is met punten. Bijvoorbeeld als rood en blauw allebei 3 punten in de stad hebben. Degene met de hoogste karakterkaart (en dan is 1 dus hoger dan 6) krijgt dan meer goud dan de andere.
Dus als groen 4 punten heeft, rood 3, blauw 3 en zwart 1, en rood heeft karakterkaart 4 en blauw karakterkaart 6, krijgt groen 12 goud, rood 9, blauw 6 en zwart 3.
Tsja

07 Jun 2011 om 22:49
[quote:El-Hark]
ok, dank je wel :-(
bij ons telde de karakterkaart van de stad ook als 1 punt, dan hebben we het dus altijd fout gespeeld...
[/quote]
Aha!
Dat is onderdeel van variant 1 voor gevorderden. Daar doet de Yogi mee ook bijvoorbeeld.
El-Hark
08 Jun 2011 om 10:52
[quote:Tsja]
Aha!
Dat is onderdeel van variant 1 voor gevorderden. Daar doet de Yogi mee ook bijvoorbeeld.
[/quote]

ik heb het even opgezocht. Het blijkt inderdaad een regel uit variant 1 te zijn. Alleen deed bij ons de Yogi niet mee.
Vogeltje

08 Jun 2011 om 12:28
Dan wordt het eens tijd om de gevorderde versie ook in te gaan bouwen Tsja ;D
Elenitza

08 Jun 2011 om 12:49
Volgens mij staan er eerst nog andere projecten op de agenda ;)