Forum > Spellen > tweede volkssteen? - Attila  
groenteboer

11 Jan 2010 om 11.47
Ik probeer net bij een spelletje attila een tweede volkssteen te plaatsen (in plaats van invloed nemen). Dat ging in eerste instantie goed. Nu zet ik een fiche 'bubbele beurt' in en probeer ik dit nogmaals. Bij het plaatsen van de volkssteen krijg ik nu echter direct invloed ipv dat ik kan kiezen voor nog een volkssteen (wat ik wil). Hoe zit dit?


Elenitza

11 Jan 2010 om 12:13
Dat is gewoon volgens de regels volgens mij.

Maar als je wilt kan ik het voor je opzoeken.
groenteboer

11 Jan 2010 om 14:10
Dus er is een regel dat je bij een dubbele beurt bij de tweede beurt geen dubbele volkssteen mag plaatsen maar verplicht invloed moet nemen?
Tsja

11 Jan 2010 om 14:24
Volgens mij wel, maar ik heb hier op werk de handleiding niet bij de hand.
Piet
11 Jan 2010 om 15:37
volgens mij ook
Elenitza

11 Jan 2010 om 16:06
Ik ga de handleiding wel even zoeken.
Elenitza

11 Jan 2010 om 16:14
Bij het spelen van kaarten staat dat je af mag zien van het nemen van invloed en in ruil daarvoor een 2e steen neer mag zetten. Daarna is gewoon de beurt afgelopen en wordt de hand aangevuld, maar uitzonderingen.. .
1 van die uitzonderingen is dus de dubbele beurt.
Letterlijk bij de volgende beurt staat:
Quote:
"De speler mag een tweede kaart spelen en daarnaar handelen. Eerst speelt hij de eerste kaart en implementeert alle gevolgen inclusief eventuele confrontatie/pacificatie en telling. Dan speelt hij de tweede kaart en implementeert wederom alle gevolgen. Pas dan mag hij zijn hand tot zes speelkaarten aanvullen."[/quote]

Dus dat doet vermoeden dat je ook bij de dubbele beurt mag kiezen voor een 2e steen neerzetten.
groenteboer

11 Jan 2010 om 16:57
Als dat idd zo is, kan dat dan voor spelid 35 nog gewijzigd worden, of is dat te veel werk? ;)
Tsja

11 Jan 2010 om 16:58
Volgens mij staat er verder nog iets specifieks over in de handleiding, maar die heb ik pas vanavond in mijn handen om hem helemaal door te spitten.

Ik weet nog dat ik dit specifiek heb moeten maken zo. Het had veel makkelijker geweest als het wel toegestaan was.
groenteboer

11 Jan 2010 om 17:02
is geen haast bij, is anders toch laatste beurt, dus kan wel rustig aan lijkt me
Tsja

12 Jan 2010 om 10:45
Ik kan er weinig over vinden,... hoewel ik het toch vrij zeker weet :?
Elenitza

18 Jan 2010 om 11:24
Hier suggeren ze dat je bij de actie dubbele beurt alleen de standaardacties mag doen (dus kaart spelen, steen neerzetten en invloed pakken)