Forum > Spellen > Nieuw spel Jambo
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]
 
Tsja

12 Dec 2009 om 20.09
De testfase van het spel Jambo is ingegaan. Het spel is geheel speelbaar, maar het is mogelijk dat het nog niet geheel idiot-proof is ;)

Enne, vergeet allemaal niet Jambo ook aan te geven in jullie profiel.
Have fun


Elenitza

13 Dec 2009 om 14:34
Ja ik heb nog wat gevonden..

Bij de waarzegster mis ik een mouse over
groenteboer

13 Dec 2009 om 15:59
Daar zit ik nu ook wel redelijk mee vast ja, is er ergens een overzicht van wat alle kaarten doen?
Elenitza

13 Dec 2009 om 16:05
Uhm nee.

Maar mail me anders een printscreen, ik ken de plaatjes, dus dan kan ik je wel verder helpen.
Tsja

13 Dec 2009 om 16:06
Mouse-over is toegevoegd ;)
Elenitza

13 Dec 2009 om 16:06
Dan is het mailen ook niet meer nodig :)
groenteboer

13 Dec 2009 om 16:10
ik had ze intussen al via google gevonden
Jonkvrouw_Swaan

14 Dec 2009 om 13:28
Zouden bij de goederenkaarten de hoeveelheid muntstukken iets groter kunnen? Of net zo'n soort pop-upje als bij bijv. bronnen/ masker etc.? Ik kan nu eigenlijk niet zien hoeveel goud ik moet betalen of krijg.
Jonkvrouw_Swaan

14 Dec 2009 om 13:35
Als ik het masker van verandering gebruik, hoe leg ik dan 1 van mijn handkaarten weg? Ik probeer al 2 beurten een kaart weg te leggen, maar dat lukt mij niet.

En hoe verkoop ik handelsgoederen? Moet ik daarvoor eerst een speciale kaart gespeeld hebben? Mijn marktje ligt vol, en wil eigenlijk wel wat opruiming houden (verkopen).

Kun je gespeelde kaarten ook weer verwijderen? Ik heb nu bijv. 2 bronnen liggen. Kan ik daar 1 van verwijderen zodat ik er een andere kaart kan neerleggen? (Heb ergens gelezen dat je maar 3 kaarten mag hebben liggen...)
Elenitza

14 Dec 2009 om 13:37
Het masker van verandering kan alleen gebruikt worden helemaal aan het begin van de beurt als je nog niets anders gedaan hebt.
Het was een bug dat het eerst ook op andere momenten kon.

Handelsgoederen verkoop je goederenkaarten. Dezelfde soort als waarmee je ze gekocht hebt. Maar in plaats van op "koop goederen" klik je dan op "verkoop goederen".
Er zijn ook wel wat voorwerpen en personen waar je wat goederen mee kunt kwijtraken, verkopen.

Ja voorwerpen zijn weer te verwijderen. Als je een nieuw voorwerp neer wilt leggen, moet je op dat moment eerst een andere verwijderen. Dat verwijderen kost dan geen actie.
Elenitza

14 Dec 2009 om 13:39
[quote:Jonkvrouw_Swaan]
Zouden bij de goederenkaarten de hoeveelheid muntstukken iets groter kunnen? Of net zo'n soort pop-upje als bij bijv. bronnen/ masker etc.? Ik kan nu eigenlijk niet zien hoeveel goud ik moet betalen of krijg.
[/quote]

Dat staat nog op het to do lijstje.

Maar als handvat.
Als er 3 gelijke goederen op de kaart staan kost het kopen 3 goud. En als je het verkoopt krijg je 10 goud.
Als er 2 verschillende goederen op de kaart staan kost het kopen 4 goud. Bij verkopen krijg je 11 goud.
Bij 3 verschillende goederen betaal je 5 goud, verkopen levert 12 goud op.
En bij de kaart met 6 verschillende goederen betaal je 10 goud, en verkopen levert dan 18 op.
Jonkvrouw_Swaan

21 Dec 2009 om 00:31
Misschien heb ik het mis, maar ik dacht dat als je een 'voorraden' speelt, je net zolang van de stapel mag trekken (en afleggen) tot je een goederenkaart trekt.

Ik heb met de krokodil een/ de 'Voorraden'kaart van groenteboer weggehaalt, 1 goud betaalt, en een kaart getrokken. Dit is een 'Trommels'kaart. Ik kan nu geen nieuwe kaart trekken. Klopt dit, of is dit een foutje? Op de trekstapel klikken heeft geen zin.

spel-id = 27
Zal even niets doen, en eerst jullie antwoord afwachten.
Tsja

21 Dec 2009 om 08:12
Volgens de database heb je er een huid-huid-huid bij gekregen :?
Elenitza

21 Dec 2009 om 08:17
Er ligt wel een trommels op de aflegstapel.

BIj een voorraden mag je inderdaad net zo lang van de stapel trekken tot je een goederenkaart tegenkomt. Maar dat hebben wij zo gemaakt dat dat automatisch gaat.
Jonkvrouw_Swaan

21 Dec 2009 om 10:34
Oke, dat is dan duidelijk.
Ik had verwacht alle kaarten te zien die je trekt en aflegt, net zolang tot je een goederenkaart tegenkomt.

Is het een idee om net als bij Exploring Metros de nieuwe kaart die je krijgt omhoog te zetten zodat je makkelijker kunt zien welke kaart je nieuw hebt? Want dat heb ik nu dus heel niet doorgehad.
Tsja

21 Dec 2009 om 10:40
Ik loop met het idee om een icoontje ofzo te zetten op de laatste kaart die je gekregen hebt. Ik ben niet zo'n voorstander van kaarten omhoog zetten..

Bij E.M. is het wel een prima oplossing, omdat dat na je beurt is. Maar in de beurt zelf kan het voor verwarring leiden.
Jonkvrouw_Swaan

22 Dec 2009 om 16:40
Ben ik weer eens....
Bij het spel dat ik tegen Elenitza gespeeld heb en tegen Groenteboer speel, kan ik zien hoeveel goud de tegenstander heeft. Dit staat boven het spelverloop.
Bij het spel dat ik nu tegen Rober speel, zie ik niet zijn goudvoorraad. Hebben jullie dit aangepast (en verwerkt firefox dit niet net zoals bij E.M.) of is er iets anders aan de hand?
Elenitza

22 Dec 2009 om 16:51
Ik gok dat Rober helemaal geen goud heeft.
We hebben in ieder geval niets veranderd op dat punt.
F1

22 Dec 2009 om 23:33
irene is aan de beurt.
irene speelt een Masker van Verandering.
irene gebruikt de Masker van Verandering.
irene speelt een Ketel.
irene is klaar. (1 goud)

Volgens mij hoort dit niet te kunnen? Masker spelen en daarna gelijk gebruiken?
Want als je hem gespeeld hebt... is het toch niet meer mogelijk om kaarten van de stapel te trekken?
Tsja

23 Dec 2009 om 08:32
En ook dat ga ik nakijken...
F1

23 Dec 2009 om 09:12
Is spel-id 12 trouwens...
Jonkvrouw_Swaan

23 Dec 2009 om 09:38
[quote:Elenitza]
Ik gok dat Rober helemaal geen goud heeft.
We hebben in ieder geval niets veranderd op dat punt.
[/quote]

Dat zou idd best wel eens het geval kunnen zijn. Want nu zie ik wel wat goud liggen.
Tsja

23 Dec 2009 om 09:38
Bug gevonden en wordt als ik thuis ben en tijd heb opgelost ;)

Overigens heeft Irene het masker niet gebruikt. Het heeft haar enkel 1 actie gekost
Tsja

24 Dec 2009 om 23:10
Done, als het goed is.
Jonkvrouw_Swaan

26 Dec 2009 om 10:28
Ik heb een weegschaal gebruikt en een kaart gekozen. De andere is neem ik aan bij Groente terecht gekomen.
De kaart die ik genomen heb, is de 'voorraden'. Deze heb ik (als het goed is) gespeeld. Ik moet nu een voorwerp afleggen, terwijl op de kaart staat 1 goudstuk of een handkaart.
Overigens heb ik de goederenkaart nog niet op handen gekregen.
spel-id = 27
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]