Forum > Spellen > Onnodige wachttijden RK  
Tecumseh
24 Jun 2009 om 14.24
Is het mogelijk om onnodige wachttijden te laten verdwijnen?

Ik ben momenteel met een spel tegen Rick bezig. Ik heb mijn hand leeggespeeld en zal dus zowiezo de volgende beurt een kaart moeten pakken. Rick doet een zet in mijn afwezigheid en moet wachten ondanks dat mijn volgende zet al bepaald is door de regels. Zou deze zet dan automatisch gedaan kunnen worden?


Tsja

24 Jun 2009 om 14:29
Ik denk dat je vraag is of als er een kaart getrokken MOET worden of de beurt doorgegeven MOET worden, dat dit dan automatisch gebeurt... Dat lijkt mij niet echt gewenst...
Elenitza

24 Jun 2009 om 14:32
Bij 1 kaart zou het denk ik nog wel kunnen.

Maar stel je zit in een situatie waarin persoon A 0 kaarten in handen heeft en persoon B heeft er 5. Persoon B kan niet, en moet de beurt doorgeven. Persoon A kan dan even hand aanvullen, en zolang kaarten blijven spelen en pakken tot persoon B weer kan. En als het persoon B tegen zit, kan dat best een tijd duren.
Lijkt me dan niet wenselijk dat dat automatisch gaat, want dan is het hele spel ineens compleet verandert als persoon B eindelijk wel weer wat kan.
Dat lijkt me toch niet zo handig.
Tecumseh
24 Jun 2009 om 20:07
Het gaat me zowiezo enkel om de zetten die je moet doen. Het aanvullen van de hand van speler A terwijl speler B 5 beurten niets doet is een extreem voorbeeld en wellicht niet gewenst.

Terwijl ik het startpost zat te tikken zat ik me ook wel te bedenken of dit uberhaupt wenselijk is.
Elenitza

24 Jun 2009 om 20:14
Klopt het is een extreem voorbeeld dat geef ik toe .
Maar mijn eerste gedachte is dat het niet handig is voor de speler die dus dan een keer niet aan de beurt komt. Daarom lijkt het mij ook niet wenselijk om het in te bouwen.
Want 5 beurten is misschien wat overdreven, maar 2 a 3 zal denk ik wel regelmatig voor kunnen komen.
Tsja

24 Jun 2009 om 20:33
Ik denk dat de tijdwinst ook niet echt in verhouding staat tot de tijd van het hele spel. Niet echt rendabel.