Forum > Toernooien > Afgelopen > Kahuna jun 2016 -Schema regels  
F1

07 Jun 2016 om 21.54
Toernooipagina

[b]Toernooischema - Pouleindeling[/b]
[u]Poule 1[/u]
Rhye_
Ash Noviomagum
AxeCrazy
Vogeltje

[u]Poule 2[/u]
alex_leyden
El_Capitan
Roelvanm
Rikje

[u]Poule 3[/u]
Lanzi
Tecumseh
Vuurduivel
Jonkvrouw_Swaan

[u]Poule 4[/u]
MPloeger
jeroenbiemans
TheDragon
Hans

[b]Toernooischema - Knock Out[/b]
[u]Kwart Finale[/u]
1. Nr. 1 Poule 1 - Nr. 2 Poule 4
2. Nr. 1 Poule 2 - Nr. 2 Poule 3
3. Nr. 1 Poule 3 - Nr. 2 Poule 2
4. Nr. 1 Poule 4 - Nr. 2 Poule 1

[u]Halve Finale[/u]
1. Winnaar KF1 - Winnaar KF2
2. Winnaar KF3 - Winnaar KF4

[u]Troostfinale[/u]
Verliezer HF1 - Verliezer HF2

[u]Finale[/u]
Winnaar HF1 - Winnaar HF2 

[b]Toernooiregels[/b]
[u]Toernooiopzet[/u]
In de poulefase speelt iedereen één keer tegen elke tegenstander. In totaal dus 3 wedstrijden per speler per poule. De twee beste spelers per poule gaan door naar de knock-out fase.
In de knock-out fase wordt er een best-of-3 gespeeld in zowel de kwart finale, halve finale en finale.

[u]Poulefase - punten[/u]
Winnen levert 2 punten op, gelijkspel 1 punt en verliezen 0 punten.
Winnaars van spelletjes worden als volgt bepaald:
De speler die na de drie tellingen de meeste punten heeft wint het spel. Als beide speler een gelijk aantal punten hebben wint de speler die bij ronde 3 de meeste punten haalde. Indien beide speler aan het einde van het spel 0 punten hebben, wint de speler die de meeste straatjes op het bord heeft liggen.
Gelijkspel is dus alleen mogelijk als ook het aantal straatjes op het bord gelijk is.

[u]Poulefase - stand[/u]
De stand in de poule wordt in onderstaande volgorde bepaald:
1. Aantal punten
2. Onderling resultaat
3. Doelsaldo
4. Voor "doelpunten"
5. Tegen "doelpunten"
6. Loting

[u]Overige regels[/u]
- Foutkliks worden niet hersteld in de database.
- Bugs of andere fouten in het programma; stoppen met spelen en direct aangeven bij mij (en via mij bij Tsja) of Tsja zodat wij het kunnen herstellen.

[u]Deadlines[/u]
Er wordt circa 1,5 maanden per spel gerekend (bij gemiddeld 1 zet per dag). Echter komt de vakantie periode er ook aan, dus ben ik voor dit toernooi niet de strengste ;-). Ik verwacht dat de poulefase na de zomervakantie klaar is.
Alle potjes in de poulefase worden tegelijkertijd gespeeld.

[u]Aanmaken spellen[/u]
De spellen mogen vanaf nu aangemaakt worden (voor mij om het even door wie dat gebeurt). Let erop dat je geen spellen aanmaakt die eventueel al door anderen zijn aangemaakt.


F1

14 Jun 2016 om 08:57
Er moeten nog twee potje aangemaakt worden. Heb al een PM gestuurd, maar daar wordt niet op gereageerd vooralsnog.

Rikje moet nog het potje tegen alex_leyden joinen. En Rikje en RoelvanM moeten hun potje samen nog opstarten.
El_Capitan
14 Jun 2016 om 10:20
Volgens mij is Rikje met vakantie.
Tsja

14 Jun 2016 om 10:24
Yup. Volgens zijn profielpagina tot de 16e :)
F1

14 Jun 2016 om 14:02
Dat had ik dan weer niet gezien ;-). Hij had al 1 potje gejoind. Dus dacht dat hij het gewoon vergeten was.
alex_leyden
14 Jun 2016 om 21:42
Aah, had hem ook al een PM gestuurd vandaag, maar dat verklaart een hoop;).
Rikje
17 Jun 2016 om 19:26
hé, ik heb allemaal pm's ;)
alex_leyden
17 Jun 2016 om 23:23
welkom terug Rikje!
Tecumseh
18 Jun 2016 om 12:29
Weet iemand waar Lanzi gebleven is? Tot nu toe is er slechts 1 zet gedaan.
F1

18 Jun 2016 om 19:00
Ik stuur hem een PM en maandag avond laat ik Tsja een mail sturen als hij niet reageert. Dat is dan de eerste waarschuwing. Als we dan nog niks horen zal ik hem vervangen in het toernooi.
F1

21 Jun 2016 om 13:33
Ik heb reactie van hem terug. Hij doet zijn best maar is verhuisd en nog geen internet. Dit proberen ze zo snel mogelijk te regelen. Ik hoop nog te horen hoe lang hij verwacht dat het nog gaat duren.
El_Capitan
21 Jun 2016 om 14:01
Altijd leuk dat verhuizen en dan geen internet hebben. :(
F1

23 Jun 2016 om 00:12
Tja :(
Hij heeft net nog weer gereageerd op mijn PM. Gaf aan dat de situatie nog steeds niet ideaal is, maar dat hij in elk geval voorlopig gewoon zijn zetjes kan doen. Dus als het goed is lopen zijn spellen weer.
F1

23 Jun 2016 om 00:12
Tja :(
Hij heeft net nog weer gereageerd op mijn PM. Gaf aan dat de situatie nog steeds niet ideaal is, maar dat hij in elk geval voorlopig gewoon zijn zetjes kan doen. Dus als het goed is lopen zijn spellen weer.
Jonkvrouw_Swaan

23 Jun 2016 om 09:15
Mijn spel tegen Lanzi loopt idd. Laatste paar dagen een aantal zetten gedaan.
De start was wat lastig door het internetprobleem, maar nu vind ik het prima gaan!
Vuurduivel

23 Jun 2016 om 09:44
Bij mij komt het ook op gang.
El_Capitan
23 Jun 2016 om 10:53
Waarom gaan hier niet ook de beste nummers 3 door? Al red ik het zelfs dan nog niet denk ik
El_Capitan
23 Jun 2016 om 10:53
Waarom gaan hier niet ook de beste nummers 3 door? Al red ik het zelfs dan nog niet denk ik
Jonkvrouw_Swaan

23 Jun 2016 om 11:05
De link naar de toernooipagina werkt niet.
Tsja

23 Jun 2016 om 11:07
Wel ;)
Jonkvrouw_Swaan

23 Jun 2016 om 11:38
Nu wel idd :)
lanzi
15 Jul 2016 om 19:57
Hello!
I am able to make several turns a day now but my last game won't be finished today, I suppose. Waiting for the opponent...
I will be on vacation from 16. until 27.7. - no turn will be possible.
Best wishes! Lanz
lanzi
09 Sep 2016 om 13:10
Hello!
The semifinals have not started until now. Now I am going to have holiday from 12. until 25.09.2016!
Sorry, now turn or start of a game will be possible in this time, but I will be able to move rapidly (as before) after holiday.
Best wishes! Lanzi
El_Capitan
10 Sep 2016 om 08:40
Wow, Many hollidays! :)
lanzi
10 Sep 2016 om 14:41
Thanks!