Forum > Toernooien > Afgelopen > EM maart 2012 Schema en Regels  
F1

09 Mar 2012 om 23.10
Toernooipagina

[b]Toernooischema - Pouleindeling[/b]
[u]Poule 1[/u]
Janine
Rhye_
Rick
Teigetje

[u]Poule 2[/u]
Defdamesdompi
F1
rien45
Vuurduivel

[u]Poule 3[/u]
4everlast
AxeCrazy
Jonkvrouw_Swaan
Tecumseh

[u]Poule 4[/u]
Hans
Maud
rober
Roelvanm

[b]Toernooischema - Knock Out[/b]
[u]Kwart Finale[/u]
1. Winnaar 1 - Tweede 2
2. Winnaar 3 - Tweede 4
3. Winnaar 2 - Tweede 1
4. Winnaar 4 - Tweede 3

[u]Halve Finale[/u]
1. Winnaar 1 - Winnaar 2
2. Winnaar 3 - Winnaar 4

[u] Finale[/u]
Winnaar 1 - Winnaar 2


F1

09 Mar 2012 om 23:11
[b]Toernooiregels[/b]
[u]Toernooiopzet[/u]
In de poulefase speelt iedereen één keer tegen elke tegenstander. In totaal dus 3 wedstrijden per speler per poule. De twee beste spelers per poule gaan door naar de knock-out fase.
In de knock-out fase wordt er een best-of-3 gespeeld in zowel de kwart finale, halve finale en finale.
In alle fases van het toernooi gaat een spel over 3 rondes.

[u]Poulefase - punten[/u]
Winnen levert 2 punten op, gelijkspel 1 punt en verliezen 0 punten.

[u]Poulefase - stand[/u]
De stand in de poule wordt in onderstaande volgorde bepaald:
1. Aantal punten
2. Onderling resultaat
3. Doelsaldo
4. Voor "doelpunten"
5. Tegen "doelpunten"
6. Loting

[u]Overige regels[/u]
- Foutkliks worden niet hersteld in de database.
- Bugs of andere fouten in het programma; stoppen met spelen en direct aangeven bij mij (en via mij bij Tsja) of Tsja zodat wij het kunnen herstellen.

[u]Deadlines[/u]
Er wordt circa 10 weken per spel gerekend (bij gemiddeld 1 zet per dag)
Alle potjes in de poulefase worden tegelijkertijd gespeeld.
Dus eind mei verwacht ik dat de poulefase klaar is.

[u]Aanmaken spellen[/u]
De spellen mogen vanaf nu aangemaakt worden (voor mij om het even door wie dat gebeurt). Let erop dat je geen spellen aanmaakt die eventueel door andere al zijn aangemaakt.
etwie
10 Mar 2012 om 16:42
succes en veel fun allemaal!
Defdamesdompi
10 Mar 2012 om 19:35
Betekent best-of-three dat je wint als je er 2 van de 3 wint of als je na 3 potjes het meeste punten hebt ?
F1

10 Mar 2012 om 20:53
Nee in de knock-out fase is het gewoon 2 winnen is door, ongeacht de stand in die betreffende potjes...
Dus je speelt drie spellen en als je twee van die drie spellen wint ga je door naar de volgende ronde. In het hypothetische geval van een gelijkspel zullen we kijken naar de punten die gescoord zijn...
F1

27 Mar 2012 om 22:32
Volgens mij ben ik nog niet helemaal duidelijk geweest. Elk spel dat je speelt gaat over drie rondes (zowel in de poule als KO fase). De uitslag van dat spel telt als 1 wedstrijd. En de winnaar is dan ook degene met de meeste punten aan het eind. Dus je kunt best 2 rondes (in het betreffende spel) winnen en toch de wedstrijd verliezen.

Ik hoop dat het zo duidelijker is?
Jonkvrouw_Swaan

28 Mar 2012 om 09:01
Dus als ik het goed begrijp, moet ik in de poulefase 3x tegen Axe, 3x tegen Tecumseh en 3x tegen 4everlast?
F1

28 Mar 2012 om 10:15
Nee dus juist niet... :S

Goed in de poulefase speel je 1 wedstrijd tegen al je tegenstanders. Dat betekent 3 wedstrijden. Een wedstrijd is gelijk aan 1 spel, dat bestaat uit 3 rondes. Dit heb ik erbij gezet omdat je ook kan kiezen voor wedstrijden over 1 ronde.
Zo'n wedstrijd win je door over 3 rondes meer punten te hebben als je tegenstander. Dit is gewoon zoals een spelletje lost cities werkt. Het is dus niet zo (en daar zat de onduidelijkheid) dat je een spelletje wint door 2 van de 3 rondes te winnen. Het gaat mij uiteindelijk alleen maar om de eind uitslag van 1 wedstrijd/1 spel.

In de KO-fase speel je dus 3 van deze wedstrijden/spelletjes tegen 1 persoon. En dan wint dus degene die (minimaal) 2 van deze 3 wedstrijdjes wint.
F1

28 Mar 2012 om 10:15
Volgens mij moet ik m'n mond houden, anders maak ik het alleen maar onduidelijker en onduidelijker... :S
Elenitza

28 Mar 2012 om 11:02
De laatste post is duidelijk .

Het echte Lost Cities (exploring metropoles) wordt altijd over 3 rondes gespeeld. Voor hier online hebben we gemaakt dat het ook mogelijk is 1 ronde te spelen. Maar dat is dus niet zoals het eigenlijk hoort .
Teigetje

03 Jun 2012 om 08:29
F1, moet de stand niet weer eens bijgewerkt worden ?
F1

03 Jun 2012 om 09:41
Ik wacht eigenlijk nog op de laatste wedstrijd uit jullie poule... Maar ik heb eigenlijk niet gecontroleerd of die uitslag er wel toe doet nog...
Tecumseh
03 Jun 2012 om 12:24
Het is nog wachten op 1 zet van Rick dus zo heel lang kan het niet meer duren.
Teigetje

03 Jun 2012 om 16:57
ok, nog even geduld dus :-)
F1

06 Jun 2012 om 13:13
Excuses voor de vertraging, maar de halve finales kunnen (eindelijk ;) ) beginnen :).