Forum > Offtopic > ps/2-toetsenbord naar usb  
Tsja

11 Jun 2014 om 21.34
Ik ga mijn eigen forum ook eens misbruiken voor hopelijk goede raad

Ik krijg binnenkort een nieuwe computer (yeah!) maar ik gebruik een toetsenbord met een ps/2-aansluiting (logitech y-sg13) die ik erg fijn vind, mede door de polsondersteuning die erbij zit (aanklikbaar). Zo'n nieuwe computer heeft natuurlijk geen ps/2-aansluiting meer... dus hoe ga ik mijn toetsenbord er aan hangen? Ik vind wel flink wat ps/2 to usb-adapters, maar de berichten over die dingen geven mij nou niet echt het gevoel dat die het echt gaan doen. Iemand die raad weet?


Tsja

11 Jun 2014 om 21:39
Alternatief ;D
Als iemand een logitech y-uf49 (met polsondersteuning!) kan vinden ben ik ook erg tevreden Die heb ik namelijk op werk ::)
El_Capitan
11 Jun 2014 om 22:53
Je kan ook dat toetsenbord van je werk meenemen naar huis.
En dan op je werk om een nieuwe vragen. Of gaat dat niet zo bij jou ;)

Overigens had ik ook een best wel groot toetsenbord met zo'n klikding voor polsondersteuning er aan, maar sinds een paar maanden heb ik een miniscuul Dell toetsenbordje dat mij eigenlijk net zo goed bevalt.
F1

11 Jun 2014 om 23:20
ik heb/had volgens mijn zo'n adapter die het gewoon prima deed...
Piet
11 Jun 2014 om 23:34
test?
Piet
11 Jun 2014 om 23:36
hmm dat kan ik wel plaatsen maar het stukje tekst dat hier bedoelt was geeft een foutmelding...

meestal zijn die usb (hier stond een pijltje naar rechts (streepje en dan een haakje), maar dat geeft een fout bij het posten) ps/2. andersom bestaat ook maar zijn iets minder standaard geloof ik en je toetsenbord werkt dan ook niet gegarandeerd
Tsja

16 Jun 2014 om 08:50
Het 'probleem' heeft zich vanzelf opgelost. Mijn nieuwe computer heeft namelijk [b]wel[/b] een ps/2-poort voor mijn toetsenbord