Forum > Weerwolven > Weerwolven V > Dag 1  
Elenitza

11 Apr 2016 om 15.37
Om half 1 ’s middags was je op Schiphol. Om 3 uur namelijk stap je in het vliegtuig naar Rusland. Het vliegtuig landde mooi op tijd en het boarden kon beginnen. Het was een groot toestel met als bestemming Moskou, luchthaven Vnoekovo. Het is een vlucht van ruim 3 uur, die rustig en zonder al teveel turbulentie verloopt. Gelukkig vindt je snel je bagage, een grote koffer met zowel zomerkleding als winterkleding. Je hebt namelijk een reis geboekt over de Trans Siberie Express. Vanaf Moskou naar Vladivostok, de volledige route. En vanaf daar met het vliegtuig weer terug naar huis.
Bij het boeken heb je getwijfeld, ga ik voor een 1e klas coupe, of 2e klas. Maar je koos toch voor 1e klas, dan heb je hooguit 1 iemand anders in jouw slaapruimte ipv 3. Als de trein tenminste helemaal volgeboekt is.
Van de reisorganisator begreep je dat er speciale treinstellen zijn voor mensen die alleen reizen, dus dat heb je gedaan. Lijkt je leuk om nieuwe mensen te leren kennen en er mogelijk vriendschappen of wel meer aan over te houden. Je reisgenoten zal je zien in de bus die jullie naar het station brengt.
Het blijkt dat jullie met 12 zijn, 10 mannen en 2 vrouwen. De verhoudingen zijn niet helemaal eerlijk verdeelt. De heren keken elkaar eens aan, hm… een hoop concurrentie.

De trein zou ’s avonds gaan rijden, dus jullie hadden overdag wat tijd in Moskou om daar rond te kijken. De reisbegeleidster, Julia, liet jullie de mooiste plekken van Moskou zien en heeft jullie heerlijk laten eten bij een plaatselijk restaurantje. Na nog een korte route door Moskou by night was het tijd om richting station te gaan. Echter, de trein was er nog niet. Normaal zou de trein er ’s avonds al staan en zouden jullie in de trein slapen voor deze de dag erop zou vertrekken. En nu? Hotels waren niet geboekt en laat op de avond ging dat niet meer lukken ook. Julia stelde voor om dan maar in de bus te slapen en die bij het station te laten staan, zodat jullie in de ochtend gelijk de trein in konden.
Zo gezegd, zo gedaan. Echt comfortabel lag het niet, maar jullie hebben wel even geslapen.
’s Ochtends werd je wat stijf wakker van de ongewone houding waarin je geslapen had. Wat verdwaasd keek je om je heen om te zien waar je was, ohja, in de bus bij het station, want de trein was er nog niet. Je keek nog wat beter om je heen om te zien of je reisgenoten al wakker waren. Nee, je was de eerste. Toen schrok je en uitte je een luidde schreeuw. De voorruit van de bus zat vol met bloedspetters. Voorzichtig stond je op en liep je naar voren. Daar zag je de resten van Julia, wat gescheurde kleding en kaal gevreten botten. Daarnaast ook plukken donker, zwart haar, maar die kon je niet thuisbrengen, Julia had wel donker haar, maar toch niet dit stugge korte haar.
Door je schreeuw was de rest ook wakker geworden en kort vertelde je hun wat je gezien had. Sommige wilden zelf nog even kijken, anderen besloten via de achterdeur de bus uit te gaan. Jullie pakten je bagage en liep snel naar de trein die ondertussen ook gearriveerd was.
Jullie coupe hadden jullie snel gevonden en daar kwam het gesprek op wat er met Julia gebeurt was. De sloten van de bus waren niet geforceerd, iemand van jullie riep “dan hebben we dus een verrader in ons midden.” Jullie bespraken nog allerlei andere scenario’s, maar die werden steeds onwaarschijnlijker. Toen jullie bij het scenario van de marsmannetjes kwamen riep je de rest tot de orde. “Ho, marsmannetjes bestaan niet, de kans dat het een verrader is, is het grootst, maar wie dan?”

Dat werd het discussiepunt tijdens de eerste etappe van de lange reis die jullie nog zouden maken.
Vergeten jullie niet af en toe ook nog naar buiten te kijken en van het uitzicht te genieten?

Goede reis!


Deelnemerslijstje komt als ik thuis ben vanavond (zit nu op werk).


Tsja

11 Apr 2016 om 16:11
Quote:

1. Tecumseh
2. Jonkvrouw Swaan
3. Vuurduivel
4. Walter de Zanger
5. Jeroen Biemans
6. F1
7. Irmas77
8. Rhye_
9. Rik
10. Thijs
11. Tsja
12. El_Capitan
[/quote]

Tsja

11 Apr 2016 om 16:12
[b]F1[/b] zat in een russisch restaurant gewoon pasta bolognese te eten, en had de halve avond nog een rode tomatensaus-vlek op z'n wang. Dat kan geen toeval zijn!
Vuurduivel

11 Apr 2016 om 16:18
[B] El_Capitan [/B] kwam wel heel snel tot de conclusie dat er een verrader moest zijn.
Rhye_

11 Apr 2016 om 19:11
Ik kan het me verbeelden, maar [b]Tecumseh[/b] leek de hele dag wel erg veel interesse voor Julia te hebben. En dan heb ik het nog niet eens over zijn opmerking over haar korte rokje.
Jonkvrouw_Swaan

11 Apr 2016 om 20:26
Ieuw.....
Ik had een fijne, ontspannen vakantie gedacht. Maar dit begint met horror! Wie beschermt mij?
Voorlopig vertrouw ik [b]Rik[/b] het minste.
Thijs M

11 Apr 2016 om 20:33
Ik bescherm je wel jonkvrouwe. Samen trekken we ten strijde tegen [b]Rik[/b].
Irmas77
11 Apr 2016 om 20:46
ik stem op [b] Thijs M [/b] omdat Axecrazy niet meedoet.
Walter_de_Zanger

11 Apr 2016 om 21:29
Je weet hoe het met Jonkvrouw Swaan gaat. Ze versiert eerste de edele ridder en vervolgens stelt ze hem voor rest van het evenement buitspel. Je ziet ze nooit meer terug [i]Thijs M[/i].
Dus ik zou oppassen met haar.
Ik vertrouw [b]Jonkvrouw Swaan[/b] niet. Ik ken een edele ridder die al voor haar gevallen is!
jeroenbiemans
12 Apr 2016 om 08:06
[b] Tsja [/b] was wel erg snel met zijn conclusie dat F1 de dader was
Rikje
12 Apr 2016 om 10:42
ik stem op [b]Tecumseh[/b] omdat ik de eer van de meeste stemmen héél graag af sta
El_Capitan
12 Apr 2016 om 21:54
Ik stem op [b]rhye[/b] want hij is de volgende in de rij...
F1

12 Apr 2016 om 22:52
[b]Thijs M[/b] houdt er altijd van om mensen op 2 stemmen te zetten en zo te zorgen voor reuring, dan maar 2 mensen op 2 stemmen en kijken wie er gaat switchen ;-)
Vuurduivel

13 Apr 2016 om 08:13
Even een tussenstand

2 stemmen: Thijs M, Rik, Tecumseh.
1 stem: Jonkvrouw_Swaan, El_Capitan, Rhye_, Tsja, F1.

Niet gestemd: Tecumseh
Tecumseh
13 Apr 2016 om 08:43
Ik doe een tegenstem op [b]Rikje[/b]
Tsja

14 Apr 2016 om 11:27
Vooruit. We draaien [u][b]Rikje[/b][/u] de nek om.
Die pasta van [s]F1[/s] zag er uiteindelijk best lekker uit...
Rikje
14 Apr 2016 om 11:28
ik had wel verwacht dat 2 van jullie graag mij uit het spel zouden willen halen, maar voor de rest zit er eigenlijk geen voordeel aan.

Ik hoop dan toch dat jullie op iemand anders willen stemmen
Elenitza

14 Apr 2016 om 14:53
Tussenstand:
4 stemmen: Rikje
2 stemmen: Tecumseh, Thijs M
1 stem: El_Capitan, Jonkvrouw Swaan, Rhye_, Tsja

Deadline: uiterlijk morgenmiddag, mogelijk vanavond.
Elenitza

15 Apr 2016 om 12:23
Avond 1:

Het eerste deel van de reis zat iedereen in stilte zich te verbazen over de brute moord op Julia. Maar ook keken jullie je ogen uit onderweg, wat een landschap gingen jullie doorheen. Normaal is er per coupe ook een meneer/mevrouw die helpt bij het schoonhouden van de coupe en wat andere kleine dingen regelt. Maar omdat het nu een rustig moment is, is jullie meneer ook verantwoordelijk voor de coupe voor jullie.
In de ochtend was hij bij jullie en hij had gezegd dat hij ’s avonds terug zou komen om uit te leggen hoe je de bedden neerklapt.

Toen hij ’s middags weg was, zijn jullie in discussie gegaan wie jullie verantwoordelijk achten voor de dood van Julia. Het leek of iedereen nog een beetje in shock was, want een felle discussie leverde het niet op. Even leek het erop dat er een gelijkstand zou komen, maar uiteindelijk was Rikje het slachtoffer.
Jullie coupe is de achterste coupe van de hele trein en daar was een klein plekje om te staan een soort balkonnetje. Dus jullie besloten Rikje mee te nemen naar het balkonnetje en daar overheen te gooien. Jullie inschatting was dat de trein zo hard reed, dat Rikje dat nooit zou overleven. Rikje spartelde een beetje tegen, maar dat leek meer voor de vorm dan dat hij echt verwachtte het te overleven. Dus toen jullie hem overboord gooiden liet hij zich ook gewoon vallen. Daardoor landde hij als eerste met zijn hoofd/nek op de rails en dat was een fatale val. Terwijl de trein hard verder reed, zagen jullie nog net dat er 2 grote witte vleugels onder de gescheurde kleren van Rikje vandaan kwamen. Verward keken jullie elkaar aan, wat was dat nou? Dus besloten jullie toch ook zijn bagage maar na te zoeken en die daarna ook over het balkonnetje heen te gooien. In zijn koffer vonden jullie een grote pijl en boog, die gegraveerd was met hartjes in alle soorten en maten. Rikje was [b]Cupido[/b], ohjee, jullie hebben de liefde vermoord, als dat maar geen blijvende consequenties had.

Toen later de meneer weer kwam helpen met de bedden klaarmaken voor de nacht, vroeg hij nog waar Rikje was. Jullie gaven als antwoord dat hij besloten had bij het station waar jullie even gestopt waren uit te stappen om hier wat langer van de omgeving te genieten.
En zo sloten jullie de eerste dag van jullie lange reis af. Moe zochten jullie een bed op in de hoop te kunnen slapen. Er was een hoop gebeurd vandaag en jullie wisten niet of jullie uberhaupt konden slapen in een bewegende trein.

Weltrusten!
Tecumseh
13 Jan 2017 om 07:46
Met al deze reclame begint Weerwolven toch ook weer te kriebelen.
Vuurduivel

13 Jan 2017 om 08:21
Best wel eigenlijk. Wanneer wordt er weer eentje georganiseerd?
Elenitza

16 Jan 2017 om 10:22
Hahahaha... Ja bij mij ook.