Forum > Weerwolven archief. > Weerwolven IV > Dag 3  
Elenitza

14 Sep 2015 om 11.41
Toen jullie 's ochtends wakker werden vreesden jullie voor wat jullie zouden zien. Gisteren de ziener eruit, en 's avonds de jager en een burger. Dat ging niet heel soepel, en vooral omdat Kersje best goed bezig was geweest gisteren met het maken van de boot. Ze had een paar bedden redelijk netjes uit elkaar gehaald, waardoor daar een paar planken van gebruikt konden worden. Die planken waren recht natuurlijk, en een boot niet. Dus die had ze in het water gelegd zodat ze als ze goed nat waren ze wat buigbaar waren en ze aan de boot vastgemaakt konden worden. Wie moest dat nu afmaken? En wie kon ermee verder.
Ongerust waren jullie in slaap gevallen, maar uiteindelijk hadden jullie wel goed geslapen allemaal.

Bij het ontbijt misten jullie Walter de Zanger. Dat was echt niets voor hem, jullie kenden hem als iemand die altijd veel te vroeg was. Dus besloten jullie maar eens een kijkje te nemen en daarna verder te ontbijten. Bij zijn kamer bleek het slot open gepriegeld. De deur was netjes open en het slot leek nog gewoon te werken. Hm, de deur op slot doen was niet meer genoeg.
Binnen zagen jullie iemand liggen. Maar was dit Walter? Nee toch? Het was een bende groene snot gecombineerd met donkere stugge haren. Vaag konden jullie nog wel het gezicht van Walter herkennen, maar dat was vertrokken in een grimas. Zijn armen en benen waren ook veranderd in harige poten.
Walter bleek een [b]Weerwolf[/b] te zijn.

Vrolijk liepen jullie terug naar het ontbijt en aten met smaak verder. Een aantal van jullie waren wat stiller dan normaal, die waren blijkbaar minder blij met de vondst van deze ochtend.

Maar wie waren dat?

Deelnemers:
1. El_Capitan
2. F1
3. Irma
4. Jonkvrouw Swaan
5. Tecumseh
6. Thijs
7. Vera Onverwagt


Jonkvrouw_Swaan

14 Sep 2015 om 12:01
Hé, een wolf eruit! Top!
Zo te zien heeft de heks 2x goed werk geleverd vannacht :). Er is immers geen burgerslachtoffer en ik kan mij niet voorstellen dat de wolven niemand geprobeerd hebben op te eten.

Eigenlijk ben ik wel heel benieuwd wie de heks is. Dan weten we tenminste op wie we niet moeten stemmen.
Ook ben ik benieuwd wie het koppel vormen.

Ik wacht nog even met een stem uitbrengen. Hopelijk wil de heks zich bekend maken en dan ook zeggen wie hij/ zij gered heeft van de wolven. Dan weten we van 2 mensen dat ze burger zijn.
Jonkvrouw_Swaan

14 Sep 2015 om 12:02
o, Elena, in het rijtje met deelnemers heb je Kersje en Vuurduivel nog staan. Zij zijn er helaas niet meer :(.
Elenitza

14 Sep 2015 om 12:12
[quote:Jonkvrouw_Swaan]
o, Elena, in het rijtje met deelnemers heb je Kersje en Vuurduivel nog staan. Zij zijn er helaas niet meer :(.
[/quote]
Aangepast. Zit nu op werk, dus heb niet mijn standaard documentje bij me ;)
Thijs M

14 Sep 2015 om 12:20
Zo, mijn rol is uitgespeeld. Vannacht ben ik aangevallen en heb me zelf gered. Walter was een gokje, maar ik had het idee dat we niet langer konden wachten, met al die klappen die we als burgers hadden te incasseren.

Mijn stem van vandaag gaat naar de man die gisteren richting mij zat te stoken, [b]F1
El_Capitan
14 Sep 2015 om 16:12
jammer Thijs, Ik heb namelijk F1 vannacht gered en Walter met mijn andere drankje afgemaakt. De goede lezer had al eerder kunnen lezen dat ik de heks was. Ik ga er vanuit dat F1 met mij meegaat op [b]thijs[/b] aan de overige burgers de vraag wat ze gaan doen.
Jonkvrouw_Swaan

14 Sep 2015 om 16:56
Mmmmmm... 2 heksen. Da's lastig :p.

Ik ga dan toch mee met El-Cap, omdat hij idd op dag 1 een opmerking gemaakt heeft die mij het idee gaf dat hij een burger-met-rol is. En dus stem ik op [b]Thijs M[/b].
Thijs M

14 Sep 2015 om 17:14
Ah, dat is meteen duidelijk. Ik switch naar [b] El Capitan. [/b]Lijnen zich nog meer wolfjes op?
F1

14 Sep 2015 om 17:28
Hmmm... Mijn reactie is verdwenen of niet gepost, maar hier nogmaals...

Ik ga met Cap mee. Hij was al op Walter gericht, dus geen reden om aan te nemen dat hij dat niet in daden om heeft gezegd. Ik heb het gevoel dat [b]Thijs[/b] hier weer één van zijn spelletjes aan het spelen is. Dus wat mij betreft gaat hij er inderdaad vandaag aan...
Thijs M

14 Sep 2015 om 20:46
Bizar. Ik meld me en ineens zijn El Cap, Swaan en F1 eensgezind.
Wat weten jullie van elkaar dat jullie elkaar nu zo ineens gevonden hebben :p

Kom op mensen. Uit het gegeven dat de eerste drie stemmers de rijen sluiten, moet toch wel duidelijk zijn dat daar wolven tussen zitten.
Irmas77
14 Sep 2015 om 21:31
Ik vertrouw [b]Jonkvrouw Swaan[/b] nog steeds niet. Ze vraagt eerst om de heks zich bekend te maken en dan zijn ze er 2 volgt ze diegene die als 2e zich bekend maakt omdat die op dag 1 iets gezegd zou hebben.
Tecumseh
14 Sep 2015 om 23:41
Thijs of El_Capitan als heks, het word er niet makkelijker op. Ik kies ervoor om El_Capitan te geloven. Een stem erbij voor [b]Thijs M[/b]
Elenitza

16 Sep 2015 om 11:12
Tussenstand:
4 stemmen: Thijs M
1 stem: El_Capitan, Jonkvrouw Swaan

Nog niet gestemd:
Vera Onverwagt

Deadline:
Vanavond.
Vera Onverwagt
16 Sep 2015 om 12:40
Het ziet ernaar uit dat mijn stem weinig kan veranderen. Ik doe een poging [b]El_Capitan[/b]
Jonkvrouw_Swaan

16 Sep 2015 om 14:59
Het zijn nu 4 stemmen voor Thijs en 2 stemmen voor El_Cap.
Het zal wel ongelofelijk stom zijn wat ik nu ga doen, maar ik switch van [s][b]Thijs M[/s][/b] naar [b]El_Capitan[/b]. Dan staat het 3 om 3 en gaan ze er (waarschijnlijk) beide aan...
De reden: ik weet niet wie van de 2 ik nu moet geloven. Cap heeft idd een opmerking gemaakt op dag 1, maar toch ben ik er niet helemaal van overtuigd. Door Cap en Thijs gelijk te zetten, gaat er in elk geval 1 leugenaar = wolf uit. Maar dan idd wel ten koste van een burger....
El_Capitan
16 Sep 2015 om 15:05
Nou Vera, jij beslist. Winnen de wolven, met je huidige stem, of winnen de burgers. Je ziet aan de plotselinge en vreemde switch van swaan dat ze een wolf is. Welke burger zou er op dit moment in het spel nou nog graag twee tegenover elkaar staande spelers uit willen hebben. Een gok op een van de twee is altijd beter voor de burgers dan allebei. Dit is de slechts mogelijke uitkomst.

We hebben dus nog twee wolven, Thijs en swaan.

Elenitza, zou je de deadline willen verschuiven als Vera niet meer online is gekomen of heeft gereageerd?
El_Capitan
16 Sep 2015 om 15:05
Irma mag ook nog helpen trouwens. ;)
Vera Onverwagt
16 Sep 2015 om 15:06
Ik switch mijn stem na deze interessante ontwikkelingen svan [s]El_Captain[/s] naar [b]Jonkvrouw Swaan[/b]
Jonkvrouw_Swaan

16 Sep 2015 om 15:07
Doorstrepen = [ s]....[ /s] (Zonder spaties)
Elenitza

16 Sep 2015 om 19:45
Tussenstand:
3 stemmen: Thijs M
2 stemmen: El_Capitan, Jonkvrouw Swaan

Deadline nog steeds gepland op vanavond.
F1

16 Sep 2015 om 20:37
Ik blijf bij mijn stem op Thijs, want één van de heksen is sowieso wolf en voor mij is dat evident Thijs.
Enorme nummer 2 qua wolf is nu Jonkvrouw Swaan en door haar switch, maakt ze Thijs alleen maar verdachter. Ze probeert er op deze manier nog een soort van slaatje uit te slaan dan Thijs dood gaat. Gelukkig dat Vera dat ook doorziet ;-)
Elenitza

16 Sep 2015 om 21:52
Ik gok dat ik morgenochtend een rustige ochtend op werk heb. Dan is de deadline, met verhaaltje. Mocht dat toch anders lopen, dan zodra ik tijd heb (uiterlijk 's avonds) zonder verhaaltje.
Jonkvrouw_Swaan

17 Sep 2015 om 12:54
Frappant eigenlijk dat het koppel zich nog niet heeft gemeld.... Volgens mij is het daarom een burger-wolf koppel...
Dat koppel is volgens mij dan Tecumseh-F1. Tecumseh is mij veel te stil, en ook F1 vind ik anders dan anders.
El_Capitan
17 Sep 2015 om 12:55
Nou ja, dan weet jij wat je vannacht moet doen ;)
Elenitza

17 Sep 2015 om 16:01
Vrij vlot na het ontbijt gaf Thijs M aan de heks te zijn en vannacht Walter te hebben gedood. Direct daarna riep El_Capitan: “leugenaar, ik ben de heks”, iets rustiger daarna richtte hij zich op de anderen en zei: “en als jullie goed hebben opgelet de andere dagen, weten jullie dat ik gelijk heb”.
Daarop bleef het even stil en werd er even goed nagedacht wie ze nou geloofden. Jullie besloten eerst toch maar verder te werken aan de boot waar Kersje gisteren mee bezig was geweest. Jullie hadden een aantal planken op de boot kunnen bevestigen, en nu moest het hout maar weer even opdrogen om te zien of het bleef zitten en daarna of het ook waterdicht was. Jullie hadden de planken op verschillende manieren vastgezet, zodat jullie morgen dan zouden zien welke manier te beste was.
Voor het avondeten kwamen jullie allemaal weer samen om nog eens te bespreken wie er nou gelyncht zou moeten worden. Thijs leek lange tijd de meeste stemmen te zullen krijgen, maar ergens leek er toch ook wat twijfel in door te sluipen. El_Capitan kreeg toch ook nog wel wat stemmen en vlak voor de avond trok Jonkvrouw Swaan de stand gelijk. En toen…?
Blijkbaar gaf dat her en der toch wat twijfel of duidelijkheid en werd er nog een keer van stem gewisseld.

Uiteindelijk was het toch Thijs M die aan kop bleef staan.
Thijs M had dit ergens al wel aan zien komen en had al zijn voorbereidingen getroffen. Hij rende naar zijn kamer, ging op zijn bed staan, stak zijn hoofd door de strop en sprong van het bed.
Nog voordat de anderen van de schrik konden bekomen had hij zich al opgehangen. Snel renden jullie wel achter hem aan, uit angst dat hij zou ontsnappen. Toen jullie verontwaardigd zijn kamer binnen liepen zagen jullie hem hangen en op slag waren jullie stil. Daar hing Thijs M niet. Daar hing een [b]Weerwolf[/b].