Forum > Weerwolven archief. > Weerwolven III > Dag 1
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]
 
Elenitza

03 Jun 2015 om 14.15
Dag 1:

Het was een rare dag geweest gisteren in het circus. Jullie voorstelling was goed gegaan, dus jullie waren blij dat de nieuwe voorstelling waar jullie lang op hadden geoefend goed was aangeslagen bij het publiek. Dus nadat alles weer netjes opgeruimd was hebben jullie dat gevierd. De bedoeling was om het niet heel flink te vieren, aangezien jullie vanmiddag weer op moeten. En optreden met een kater is niet zo handig, daar zijn de meesten van jullie in het verleden al achter gekomen.
En jullie dachten ook dat jullie het redelijk beschaafd hadden gehouden. Jullie hadden wel wat gedronken, maar niet zoveel dat jullie konden verklaren waarom jullie nu met zo’n katerig gevoel wakker waren geworden. Dat werd een uitdaging voor de middagvoorstelling. Of had er iets raars gezeten in de fles drank die jullie van iemand uit het publiek hadden gekregen. Het was een mooie fles geweest, en de inhoud smaakte ook erg goed. Met name Dirk had daar erg veel van gedronken. En een aantal hadden een klein slokje geproefd, anderen hadden er alleen even aan geroken, en weer anderen hadden er een klein glaasje van op.

Vol goede moed begonnen jullie aan de voorstelling, die liep best goed. Dus het viel niemand van het publiek op dat jullie gezichten iets groener waren dan ze hoorden, of dat sommige een iets dikkere laag make-up ophadden om dat groene te verbloemen. De acts waren gewoon goed, en dat was waar het publiek naar keek.

Alles liep gesmeerd totdat Dirk op moest. Hij zou zich af laten schieten met het kanon als levende kogel. Normaal gesproken werd hij dan naar de nok van de tent geschoten en greep hij daar een lijn vast, zodat hij op het platformpje daar kon gaan staan. Alleen het kanon lag zo lekker... Dus Dirk viel in slaap en werd pas weer wakker bij het afschieten, en miste de reflex om zoals de bedoeling was het touw te pakken en netjes op het platform te gaan staan. Het touw pakken lukte nog, maar hij knalde met zijn hoofd vol tegen de paal van het midden van de tent aan. Het lukte hem nog net om op het platform te krabbelen en naar het publiek te zwaaien. Die vonden het allemaal goed, die wisten tenslotte niet hoe het eigenlijk hoorde.
Met enige moeite klom Dirk daarna rustig omlaag en werd daar opgevangen door een aantal van jullie die al klaar waren met de act. Jullie hadden namelijk wel gezien dat het niet goed was gegaan en dat Dirk een flinke klap had gekregen.

Beneden bij de paal verloor Dirk gelijk het bewustzijn en werd hij snel naar een rustige plek buiten het zicht van het publiek gebracht. Voordat jullie tijd hadden om een dokter te laten komen zagen jullie dat Dirk hard achteruit ging. Zijn ademhaling en hartslag werden traag en niet veel later overleed hij. Alleen wat er toen gebeurde hadden jullie nooit verwacht. Dirk werd groter, gespierder, en hariger. Dirk veranderde in een Weerwolf.
Geschrokken keken jullie elkaar aan. Hoe kon dit? Jullie Dirk, die nooit een vlieg kwaad deed.. een Weerwolf.

Een van jullie riep: “Het kwam vast door die fles vanuit het publiek, die had een weerwolven logo op de fles staan.” Ontzet bedachten jullie dat dat wel eens waar kon zijn. Maar dat zou betekenen dat er mogelijk nog meer mensen onder jullie toch niet meer zo te vertrouwen waren als eerst. Het verhaal van Wakkerdam was bij iedereen bekend, jullie hadden daaromheen ook wel eens een act gemaakt, alleen sloeg die nooit aan bij het publiek. Dus daar waren jullie snel mee gestopt. Hadden jullie daarmee het lot teveel lopen tarten?

Nu zouden jullie toch weer zoiets moeten doen. Alleen dan in het echt. Zonder publiek.


Deelnemers:
1. 4everlast
2. AxeCrazy
3. El_Capitan
4. F1
5. Irmas77
6. Jonkvrouw Swaan
7. Kersje
8. Piet
9. Rikje
10. Tecumseh
11. Thijs
12. Tsja
13. Vera Onverwagt
14. Vuurduivel
15. Walter de Zanger


Normaal gesproken zou de deadline vrijdagavond zijn. Alleen ben ik dan net een weekendje weg.
Dus het wordt maandagavond gok ik zo.

En nog als reminder: Overleg buiten het forum mag. Dus veel plezier.
Ik zou het dan wel leuk vinden als ik ook af en toe op de hoogte gebracht wordt van hoe het gaat met eventuele blokjes enzo


Vuurduivel

05 Jun 2015 om 16:19
Het lijkt mij niet handig om op dag 1 al een bm te kiezen. Ik switch daarom van [s] Jonkvrouw Swaan [/s] naar [b] El Capitan [/b].
Edit: had niet nagedacht en in plaats van iemand op drie te zetten had ik F1 op 2 gezet.
Piet
08 Jun 2015 om 14:20
[quote:Rikje]
hij stemt daarna ook op Piet ;)
[/quote]
en dat vind jij een grappig knipoogje waard? lekker is dat [b]Rikje[/b]! Schande...ik ben een zeer belangrijke, doch verder rolloze, burger. Van die mensen die het hele spel zonder verdere info moeten spelen maar daardoor juist aan het eind van het spel de doorslag geven omdat de anderen hen moeten zien te overtuigen voor een eventuele beslissende stem... Jij zal in ieder geval flink wat moeite moeten gaan doen om mij nog in jouw kamp te krijgen wolfje!

Mijn stem voor [s]Irmas77[/s] komt daarmee dus te vervallen
Rikje
08 Jun 2015 om 15:45
ik vind zelf het stemgedrag van [b]Jonkvrouw Swaan[/b] nogal verdacht, eerst snel op iemand stemmen om niet verdacht te worden en er op gokken dat hij niet meer stemmen krijgt, maar blijkt diegene opeens veel stemmen te krijgen te switchen. Daarom stem ik nu dus niet meer op [s]F1[/s]
Jonkvrouw_Swaan

08 Jun 2015 om 15:58
Even een tussenstandje:

3 stemmen: El Capitan
2 stemmen: Piet, Walter de Zanger, Tecumseh
1 stem: Jonkvrouw Swaan, Kersje, Thijs M, Tsja, Rikje

Nog niet gestemd: Vera Onverwagt
Vera Onverwagt
08 Jun 2015 om 16:41
Ook bij mij sloeg de alcohol er gisterenavond goed in, waardoor ik vrij onoplettend werd. Hierdoor gaat mijn stem geheel willekeurig uit naar [b]Thijs M[/b]
Elenitza

08 Jun 2015 om 23:11
Tussenstand:
3 stemmen: El_Capitan
2 stemmen: Piet, Tecumseh, Thijs M, Walter de Zanger
1 stem: Jonkvrouw Swaan, Kersje, Rikje, Tsja

Morgenavond rond 23:00 is de deadline.
Tecumseh
09 Jun 2015 om 07:48
[quote:Rikje]
ik vind zelf het stemgedrag van [b]Jonkvrouw Swaan[/b] nogal verdacht, eerst snel op iemand stemmen om niet verdacht te worden en er op gokken dat hij niet meer stemmen krijgt, maar blijkt diegene opeens veel stemmen te krijgen te switchen. Daarom stem ik nu dus niet meer op [s]F1[/s]
[/quote]

Tot nu toe is dit het eerste commentaar dat daadwerkelijk hout snijd, ik wijzig ook mijn stem naar [b]Jonkvrouw Swaan[/b]. Met het vervallen van de stem op [s]El_Capitan[/s] komen we alleen met een paar man waaronder ikzelf op 2 stemmen. Maar hopen dat dat goed gaat.
Walter_de_Zanger

09 Jun 2015 om 08:12
Het begint er op te lijken dat de wolven beginnen met elkaar uit de wind te houden. En als leeuwen temmer heb ik wel een beetje kijk op dat soort beesten. Mijn stem gaat van [s]Piet[/s] naar [b]El_Capitain[/b]
El_Capitan
09 Jun 2015 om 10:15
Ik hoop dat jullie vandaag een beetje opgelet hebben, want zometeen zal blijken dat ik burger ben. Niet elke stemmer op mij zal een wolf zijn, maar er zit er vast wel eentje tussen.
AxeCrazy

09 Jun 2015 om 11:36
En daarom vind ik de switch van [b]Wlater de zanger[/b] verdacht.
dus [s]Kersje[/s] is of the hook voor nu :)
Walter_de_Zanger

09 Jun 2015 om 18:24
[quote:Tecumseh]
Tot nu toe is dit het eerste commentaar dat daadwerkelijk hout snijd, ik wijzig ook mijn stem naar [b]Jonkvrouw Swaan[/b]. Met het vervallen van de stem op [s]El_Capitan[/s] komen we alleen met een paar man waaronder ikzelf op 2 stemmen. Maar hopen dat dat goed gaat.
[/quote]

Ik begrijp de wijziging van stem van Tecumseh niet. Hij wijzigt zijn stem van El_Capitan naar Jonkvrouw Swaan.
Dit terwijl El_Capitan het "gedoodverfde" slachtoffer is.
Er is geen reden om van het "gedoodverfde" slachtoffer af te stappen.:?
Als El_Capitan een burger is, dan ik dat op dit moment is het spel nog onbekend.
De enigste uitzondering hier zijn de wolven. Zij weten precies wie burgers zijn en wie wolf. ::)
De wijziging van Tecumseh past dan ook precies in het beschermen van een WOLF. ;D
Vandaar dat mijn stem dan ook gewoon bij El_Capitan blijft.:)
Misschien dat ik het fout zie, ik ben tenslotte ook nog maar een beginner in dit spel.

P.S. Als men mocht kiezen toch mij te slachtofferen:'(? En ik ben natuurlijk een burger. Of men heeft de komende nacht de inhoud van mijn fles Sonnema verwisseld? Dan beginnen de wolfjes aardig zenuwachtig te worden. (Men kan dan ook snel de tweede wolf aanwijzen;D)

Jonkvrouw_Swaan

09 Jun 2015 om 19:58
Als ik het goed heb, staan er nu 2 op 3 stemmen.
Moeten we misschien een burgemeester gaan kiezen voor er 2 gelynched gaan worden?
El_Capitan
09 Jun 2015 om 20:05
Iemand die zoveel smiley's nodig heeft, moet wel een wolf zijn. Gewoon switchen Swaan.
Elenitza

09 Jun 2015 om 20:10
Tussenstand:
3 stemmen: El_Capitan, Walter de Zanger
2 stemmen: Jonkvrouw Swaan, Tecumseh, Thijs M
1 stem: Piet, Rikje, Tsja

Deadline: ongewijzigd.
Jonkvrouw_Swaan

09 Jun 2015 om 21:22
Nogmaals: burgemeesterstemming houden? Zodat er 'maar' 1 doodgaat en niet 2?
Thijs M

09 Jun 2015 om 22:36
[quote:Jonkvrouw_Swaan]
Tsja, ik vind het niet nodig dat iemand die voor het eerst meespeelt er op de eerste dag al uitgaat. Daarom wijzig ik mijn stem van [s]Walter de Zanger[/s] naar (ienemienemutte) [b]Tecumseh[/b].
[/quote]
[quote:Jonkvrouw_Swaan]
Als ik het goed heb, staan er nu 2 op 3 stemmen. Moeten we misschien een burgemeester gaan kiezen voor er 2 gelynched gaan worden?[/quote]

[quote:Jonkvrouw_Swaan]
Nogmaals: burgemeesterstemming houden? Zodat er 'maar' 1 doodgaat en niet 2?
[/quote]

Dit postgedrag vind ik vrij dubieus. Eerst stem je op Walter. Dan komt hij met nog een stem wat onder vuur te liggen en dan vind je het ineens niet meer leuk om op een nieuwe speler te stemmen. Vervolgens duik je quasi-onschuldig (oehoe, kijk mij eens onschuldig zijn, ‘ienemienemutte’) met een niet relevante stem op Tecumseh. En dan herhaaldelijk pas anderhalf uur voor de deadline vragen om een burgemeester. Terwijl je waarschijnlijk ook wel weet dat dit er op zo’n korte termijn toch niet meer door komt.

Dit terwijl je het –heel simpel- zelf in de hand hebt om te voorkomen dat er twee mensen gelyncht worden. Door gewoon niet meer te duiken met je stem, maar de keuze te maken: óf El Cap, óf Walter. Als je het echt jammer zou vinden dat er met Walter een nieuwe speler er aan gaat, kies dan El Cap. Maar dat je ook niet.

Dus Swaan, ik vraag me af of je iemand uit de wind houdt. Of dat je bang om straks als wolf bestempeld te worden, door de beslissende keuze te maken op iemand die burger blijkt te zijn.

Het is helaas slechts een half uur voor de deadline. Moet ik dan maar de knoop door hakken? Bij deze dan: ik switch van [s] Tsja [/s] naar [u][b] Walter de Zanger [/b][/u]. Om te voorkomen dat er straks twee mensen gelyncht worden.

Maar als ik echt had mogen kiezen, lynchen we vandaag Swaan. Maar goed, ik zie het op deze termijn niet meer gebeuren dat er mensen nog een switch gaan maken. Of Elena moet de deadline verlengen.

Wie durft?
Jonkvrouw_Swaan

09 Jun 2015 om 22:55
Natuurlijk kun je een oproep doen om mij te gaan lynchen. Doe maar. Dat levert dan alleen wel 2 doden op.

El Cap beweert een burger te zijn. Maar bewijs is daar niet voor. Bovendien beweert iedereen natuurlijk burger te zijn...
Van Walter weet ik niets. Maar iemand die voor het eerst meedoet er op de 1e dag al uit laten gaan, vind ik niet kunnen.

Jij wilt dat ik mijn stem op [s]Tecumseh[/s] weghaal en een keus maak tussen Cap en Walter. Dat zal ik op jouw verzoek doen, denk alleen niet dat het het resultaat oplevert die jij wilt. Ik stem dan namelijk op [b]El Capitan[/b] om Walter nog een 2e dag in zijn 1e spel te gunnen. Maak ik mij daarmee verdacht? Het zij zo.
Walter_de_Zanger

09 Jun 2015 om 23:00
[quote:El_Capitan]
Ik hoop dat jullie vandaag een beetje opgelet hebben, want zometeen zal blijken dat ik burger ben. Niet elke stemmer op mij zal een wolf zijn, maar er zit er vast wel eentje tussen.
[/quote]

El Capitan mag er dan over denken dat niet iedere stemmer op hem een wolf is. Mijn vermoeden is dat er er duidelijke [b][u]WOLVEN[/u][/b] op mijn stemmen.
Het is duidelijk dat de wolfen mij veel te gevaarlijk vinden.
Morgen weten de burgers wat hun te doen staat. En dat ze wat dapperder zijn voor hun mede burgers. (Mijn Wolfen: El_capitan, Tecumseh, ..., ....)

[Edit: gecorrigeerd dat niet alles op vet staat]
AxeCrazy

09 Jun 2015 om 23:37
lol, staat het weer gelijk :)
het moet zo zijn elena.
Laat de tijgers maar los
Elenitza

10 Jun 2015 om 00:25
Avond 1:

Het was een hectische dag geweest met de dood van Dirk. De avondvoorstelling was goed gegaan. Maar toch mistte iedereen iets, plezier. Iedereen wantrouwde elkaar, zocht de beschutting van de eigen camper op ipv gezellig bij elkaar te zitten zoals altijd.
Tijdens de voorstelling moesten jullie wel samenwerken en bij elkaar zijn, en geroutineerd als jullie zijn, ging dat goed. Maar na de voorstelling moest er ook weer opgeruimd worden. Tevens begonnen jullie vast met inpakken, want morgen zouden jullie verhuizen naar een nieuwe plek.

De spanningen liepen op, en tijdens het opruimen werd er toch ook wel wat gesmoest en gediscussieerd. Maar eigenlijk wisten jullie weinig tot niets. Uiteindelijk leken er wel 2 mensen het slachtoffer te gaan worden van alle verdachtmakingen. En hoe langer de avond duurde hoe meer mensen El_Capitan en Walter de Zanger gingen verdenken. Uiteindelijk kwam het zover dat ze allebei evenveel verdacht werden. Er waren 2 opties: of iemand moest een van de twee op kop zetten, of ze zouden alletwee gedood moeten worden. Niemand durfde aan het einde van deze turbulente dag zijn/haar nek uit te steken om 1 van de 2 te redden en de ander dus definitief de fictieve strop om te hangen.

Walter de Zanger was bezig met het voeren van de tijgers toen El_Capitan er ook aan kwam lopen. Er ontstond een gevecht tussen de twee heren die hoopten het te overleven als de ander dood zou zijn. Echter het liep niet helemaal volgens plan. Hoe ze het voor elkaar kregen zouden jullie jaren later nog steeds niet begrijpen, maar het kwam erop neer dat ze samen in de kooi met hongerige tijgers belanden. En daar wisten de tijgers wel raad mee.

Gelukkig voor jullie, waren jullie op dat moment niet in de buurt en bleven de bloederige details jullie bespaard. Enige tijd later merkten jullie dat de twee heren niet meer in de tent waren, waar jullie aan het opruimen waren. Jullie vreesden dat ze er vandoor waren om hun leven te redden.
Jullie zochten in een steeds grotere cirkel rondom de centrale tent, eerst stonden daar de hutten met alle attributen van de goochelaars, jongleurs enzo. Daarna kwamen de kooien met de dieren en in de buitenring stonden jullie campers, het verst van alle kabaal.
In de kooi zagen jullie ze liggen. De tijgers lagen er rustig naast te slapen, die hoefden de komende tijd geen eten meer. En dan de vraag, laten jullie ze liggen zodat de tijgers de rest op konden eten wanneer ze weer honger hadden. Of hoopten jullie dat de tijgers diep in slaap waren en jullie ze veilig eruit konden halen. Een snelle blik leerde dat jullie ze eruit konden halen. Ze waren flink toegetakeld, maar leken niet veranderd zoals Dirk. Snel werd er door de helft van jullie begonnen met het maken van 2 kisten. De andere helft liep door naar de campers, om toch even te kijken of daar niet van die vieze haren lagen.

Maar nee, niets wees erop dat El_Capitan of Walter de Zanger een dubbele rol hadden. Beide heren waren [b]Burgers[/b].

Pagina: [ 1 ] [ 2 ]