Forum > Weerwolven archief. > Weerwolven III > Dag 1
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]
 
Elenitza

03 Jun 2015 om 14.15
Dag 1:

Het was een rare dag geweest gisteren in het circus. Jullie voorstelling was goed gegaan, dus jullie waren blij dat de nieuwe voorstelling waar jullie lang op hadden geoefend goed was aangeslagen bij het publiek. Dus nadat alles weer netjes opgeruimd was hebben jullie dat gevierd. De bedoeling was om het niet heel flink te vieren, aangezien jullie vanmiddag weer op moeten. En optreden met een kater is niet zo handig, daar zijn de meesten van jullie in het verleden al achter gekomen.
En jullie dachten ook dat jullie het redelijk beschaafd hadden gehouden. Jullie hadden wel wat gedronken, maar niet zoveel dat jullie konden verklaren waarom jullie nu met zo’n katerig gevoel wakker waren geworden. Dat werd een uitdaging voor de middagvoorstelling. Of had er iets raars gezeten in de fles drank die jullie van iemand uit het publiek hadden gekregen. Het was een mooie fles geweest, en de inhoud smaakte ook erg goed. Met name Dirk had daar erg veel van gedronken. En een aantal hadden een klein slokje geproefd, anderen hadden er alleen even aan geroken, en weer anderen hadden er een klein glaasje van op.

Vol goede moed begonnen jullie aan de voorstelling, die liep best goed. Dus het viel niemand van het publiek op dat jullie gezichten iets groener waren dan ze hoorden, of dat sommige een iets dikkere laag make-up ophadden om dat groene te verbloemen. De acts waren gewoon goed, en dat was waar het publiek naar keek.

Alles liep gesmeerd totdat Dirk op moest. Hij zou zich af laten schieten met het kanon als levende kogel. Normaal gesproken werd hij dan naar de nok van de tent geschoten en greep hij daar een lijn vast, zodat hij op het platformpje daar kon gaan staan. Alleen het kanon lag zo lekker... Dus Dirk viel in slaap en werd pas weer wakker bij het afschieten, en miste de reflex om zoals de bedoeling was het touw te pakken en netjes op het platform te gaan staan. Het touw pakken lukte nog, maar hij knalde met zijn hoofd vol tegen de paal van het midden van de tent aan. Het lukte hem nog net om op het platform te krabbelen en naar het publiek te zwaaien. Die vonden het allemaal goed, die wisten tenslotte niet hoe het eigenlijk hoorde.
Met enige moeite klom Dirk daarna rustig omlaag en werd daar opgevangen door een aantal van jullie die al klaar waren met de act. Jullie hadden namelijk wel gezien dat het niet goed was gegaan en dat Dirk een flinke klap had gekregen.

Beneden bij de paal verloor Dirk gelijk het bewustzijn en werd hij snel naar een rustige plek buiten het zicht van het publiek gebracht. Voordat jullie tijd hadden om een dokter te laten komen zagen jullie dat Dirk hard achteruit ging. Zijn ademhaling en hartslag werden traag en niet veel later overleed hij. Alleen wat er toen gebeurde hadden jullie nooit verwacht. Dirk werd groter, gespierder, en hariger. Dirk veranderde in een Weerwolf.
Geschrokken keken jullie elkaar aan. Hoe kon dit? Jullie Dirk, die nooit een vlieg kwaad deed.. een Weerwolf.

Een van jullie riep: “Het kwam vast door die fles vanuit het publiek, die had een weerwolven logo op de fles staan.” Ontzet bedachten jullie dat dat wel eens waar kon zijn. Maar dat zou betekenen dat er mogelijk nog meer mensen onder jullie toch niet meer zo te vertrouwen waren als eerst. Het verhaal van Wakkerdam was bij iedereen bekend, jullie hadden daaromheen ook wel eens een act gemaakt, alleen sloeg die nooit aan bij het publiek. Dus daar waren jullie snel mee gestopt. Hadden jullie daarmee het lot teveel lopen tarten?

Nu zouden jullie toch weer zoiets moeten doen. Alleen dan in het echt. Zonder publiek.


Deelnemers:
1. 4everlast
2. AxeCrazy
3. El_Capitan
4. F1
5. Irmas77
6. Jonkvrouw Swaan
7. Kersje
8. Piet
9. Rikje
10. Tecumseh
11. Thijs
12. Tsja
13. Vera Onverwagt
14. Vuurduivel
15. Walter de Zanger


Normaal gesproken zou de deadline vrijdagavond zijn. Alleen ben ik dan net een weekendje weg.
Dus het wordt maandagavond gok ik zo.

En nog als reminder: Overleg buiten het forum mag. Dus veel plezier.
Ik zou het dan wel leuk vinden als ik ook af en toe op de hoogte gebracht wordt van hoe het gaat met eventuele blokjes enzo


Piet
03 Jun 2015 om 14:29
Jee die Dirk...dat verwacht je niet he...altijd zo behulpzaam om een helpende hand toe te steken als je die kan gebruiken.
Ik zag [b]Irmas77[/b] ook van die fles drinken gisteren, dus die zal dan ook wel besmet zijn

EDIT: naam was niet dikgedrukt
Jonkvrouw_Swaan

03 Jun 2015 om 14:33
Ik weet dat [b]Walter de Zanger[/b] graag een borrel lust. Heeft hij ook van deze fles gedronken?
Jonkvrouw_Swaan

03 Jun 2015 om 14:34
@Piet: naam moet dikgedrukt zijn.
Voor wie niet weet hoe: [b ]naam[/b ] (en dan zonder spaties)
Rikje
03 Jun 2015 om 15:15
ik verdenk [b]F1[/b] ervan 1 van de hulpjes te zijn, dat helpen zit namelijk in z'n naam...
Walter_de_Zanger

03 Jun 2015 om 15:21
[quote:Jonkvrouw_Swaan]
Ik weet dat [b]Walter de Zanger[/b] graag een borrel lust. Heeft hij ook van deze fles gedronken?
[/quote]

[b]Ik[/b] ben zeer selectief in de borrel die ik drink. Voor mij alleen maar [b]Sonnema[/b].
Thijs M

03 Jun 2015 om 16:04
Ik heb wel weer zin in een verhitte discussie met [b]Tsja[/b]. Gewoon, omdat het kan :-*
Tsja

03 Jun 2015 om 17:47
Onder het genot van een 'drankje', [b]Thijs M[/b]?
Walter_de_Zanger

03 Jun 2015 om 18:20
Als ik zo naar de avatar van [b]Piet[/b] kijk, dan heeft heeft hij overduidelijk een grote slok van de drank gehad. (of meer)
Hij is door en door groen!
Kersje
03 Jun 2015 om 20:21
Moet Walter gelijk geven, maar denk zelfs dat [b]Piet[/b] de hele fles heeft opgedronken.
Irmas77
03 Jun 2015 om 20:42
[b]Tecumseh[/b] omdat hij volgens mij het laatste restje uit de fles heeft gedronken.
Thijs M

03 Jun 2015 om 20:43
Even een spelregelcheck: we mogen dit potje toch weer PM-berichten naar andere deelnemers sturen?
Rikje
03 Jun 2015 om 21:04
als ik de laatste zin van Elenitza's bericht citeer, lijkt me van wel: "En nog als reminder: Overleg buiten het forum mag. Dus veel plezier."
AxeCrazy

03 Jun 2015 om 22:07
[b]Kersje[/b] dronk van de kersenlikeur. ik weet het zeker
El_Capitan
03 Jun 2015 om 22:43
Ik stem geheel onverwacht, op [b]Vera Onverwagt[/b]. Om maar op iemand te stemmen.
4everlast

03 Jun 2015 om 22:43
Een groen drankje kan er altijd wel in [b]Walter de Zanger[/b].
Tecumseh
03 Jun 2015 om 23:35
Ik vind [b]El_Capitan[/b] er nogal wild uitzien na dat drankje
Vuurduivel

04 Jun 2015 om 21:11
Ik meende [b] Jonkvrouw Swaan [/b] te zien drinken gisteren.
Elenitza

05 Jun 2015 om 00:44
Tussenstand:
2 stemmen: Piet, Walter de Zanger
1 stem: El_Capitan, F1, Irmas77, Jonkvrouw Swaan, Kersje, Tecumseh, Thijs M, Tsja, Vera Onverwagt

Nog niet gestemd:
F1, Vera Onverwagt.

Zoals aangekondigd ben ik (en Tsja) vanaf morgenochtend een weekendje weg. Maandag zijn we terug, maar ik heb geen flauw idee hoe vroeg/laat.
Thijs M

05 Jun 2015 om 13:48
[quote:Walter_de_Zanger]

[b]Ik[/b] ben zeer selectief in de borrel die ik drink. Voor mij alleen maar [b]Sonnema[/b].
[/quote]

Dit tel ik niet als een stem
Rikje
05 Jun 2015 om 14:12
hij stemt daarna ook op Piet ;)
F1

05 Jun 2015 om 14:12
Ik snap dat die fles heel aanlokkelijk was, maar dat [b]El_Capitan[/b] er zoveel van gedronken heeft, maakt hem het meest verdacht op dit moment ;-).
Thijs M

05 Jun 2015 om 14:39
Mmmm, echt scherp ben ik blijkbaar nog niet. Wederom dank Rik.
El_Capitan
05 Jun 2015 om 14:53
Ik als gewone burger weet nog niets, alleen dat mij vermoorden niet handig is, maar ook niet heel erg. Toch wil ik nog wel graag wat langer meedoen, en switch daarom van [s]Vera Onverwagt[/s] naar [b]Walter de Zanger[/b].
Jonkvrouw_Swaan

05 Jun 2015 om 15:29
Tsja, ik vind het niet nodig dat iemand die voor het eerst meespeelt er op de eerste dag al uitgaat. Daarom wijzig ik mijn stem van [s]Walter de Zanger[/s] naar (ienemienemutte) [b]Tecumseh[/b].
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]