Forum > Weerwolven archief. > Weerwolven II > Dag 4  
Elenitza

24 Mar 2015 om 21.29
Jullie hadden onrustig geslapen. Het had flink gespookt vannacht met onweer en bliksem, het kwam heel dichtbij gekomen en even dachten jullie zelfs dat de bliksem bij jullie was ingeslagen. Maar zover jullie wisten, was niemand van jullie geraakt.

En alsof dat nog niet alles was, hoorden jullie geren op de gang. Een gil. Stilte. Een tijdje niets. Voorzichtige stappen. Geroggel, van iemand in doodstrijd. Stilte.

Maar jullie waren zo bang geworden door het bloedbad van de vorige nacht dat jullie diep weggedoken onder jullie dekens bleven wachten tot het weer licht werd.

Uiteindelijk na een lange nacht werd het dan toch licht. Rustig, heel rustig stonden jullie op, in de hoop niet als eerste beneden te zijn. Uiteindelijk waren er 4 beneden, maar werden Tsja en AxeCrazy nog gemist. Na een half uur wachten besloten jullie toch maar eens te gaan kijken. Als eerste kwamen jullie langs de kamer van Tsja. Jullie zagen een paar plukjes donkere, stugge haren. Daarna zagen jullie Tsja zelf, met een paar vleugels die ooit wit geweest moeten zijn en een pijl en boog in de hoek van zijn kamer. Hij was duidelijk aangevallen door de wolven, het was niet echt een prettig aangezicht. Hij had zelfs nog een stukje vacht in zijn vuist geklemd, in de hoop van de weerwolf te kunnen winnen in gevecht. Maar helaas. [b]Cupido[/b] was vermoord door de wolven.
Geschrokken liepen jullie verder naar de kamer van AxeCrazy. Toen jullie daar in de buurt kwamen, stonk het enorm. Eentje durfde snel de kamer in te gluren. AxeCrazy lag daar, half weerwolf, half mens. Met overal groene en rode bulten. Hij was vergiftigd. AxeCrazy was een [b]Weerwolf[/b]

Jullie waren nog maar met 4 nu. Met 12 mensen begonnen aan deze reis. Nu nog maar een klein deel over.
Maarja, jullie waren nog niet klaar.

Wie gaat voor de dood van Cupido en alle andere burgers boeten vandaag?


Deelnemers:
1. Hans
2. Irmas77
3. Jonkvrouw Swaan
4. Rikje


Irmas77
24 Mar 2015 om 21:34
ik stem op [b]Jonkvrouw Swaan[/b] omdat ze gisteren ondanks dat er weinig info was toch zo sterk op vera was gericht.

Mijn gif was een klein gokje maar heeft erg goed uitgepakt. Wie overtuigd me van de laatste wolf.
Elenitza

24 Mar 2015 om 21:41
Gezien er nog maar 4 over zijn.
Deadline donderdagavond.
Jonkvrouw_Swaan

24 Mar 2015 om 21:53
Ik ga voor [b]Rikje[/b] omdat hij gisteren zei OOK op Vera te stemmen omdat hij haar het meest verdachte. Terwijl ik juist gezegd had dat de enige die ik ook maar een beetje verdachtte dood gegaan was die nacht. En ik wat dat betreft dus zonder reden op Vera stemde omdat ik toch op iemand moest stemmen.
Jonkvrouw_Swaan

24 Mar 2015 om 21:57
Kleine rectificatie: Rikje had gezegd dat hij OOK zijn twijfels had bij Vera. Niet dat hij haar het meest verdachtte.
Neemt niet weg dat ik Rikje het meest verdacht vond/ vind.
Rikje
24 Mar 2015 om 22:16
Volgens mij is [b]jonkvrouw swaan[/b] de laatste weerwolf als ik haar stemgedrag van de afgelopen dagen me goed kan herinneren was ze erg goed om de aandacht subtiel van haarzelf af te leiden
Elenitza

25 Mar 2015 om 15:58
Tussenstand:
2 stemmen: Jonkvrouw Swaan
1 stem: Rikje

Niet gestemd: Hans
Jonkvrouw_Swaan

25 Mar 2015 om 16:35
[quote:Rikje]
Volgens mij is [b]jonkvrouw swaan[/b] de laatste weerwolf als ik haar stemgedrag van de afgelopen dagen me goed kan herinneren was ze erg goed om de aandacht subtiel van haarzelf af te leiden
[/quote]

Je spreekt wel erg in meervoud Rikje! Ik heb alleen gisteren, dag 3, voor mijzelf moeten opkomen. De 1e 2 dagen dus niet.
Erg verdacht dat jij mij nu als verdacht-gedurende-meerdere-dagen neerzet!
En nogmaals: ik ben een gewone, simpele burger. Irma is een bewezen burger, dus moeten jij en/ of Hans wolf zijn. Waarbij ik jouw posts tot nu toe verdachter vind overkomen dan de posts van Hans.
Rikje
25 Mar 2015 om 17:14
Ik weet dat ik je statistiekenpostje van de vorige dag erg verdacht vond. De dagen ervoor kan ik me niet meer heel goed voor de geest halen, maar er staat me bij dat ik jou wel enigszins op m'n verdachtenlijstje had staan.

Dat ik (en jij) verdachter overkomen dan Hans vind ik persoonlijk niet heel verrassend gezien de hoeveelheid posts van Hans ;) Maar verder ben ik het wel met je analyse eens: Irma is een zekere burger, ik weet van mezelf dat ik een burger ben, dus jij en/of Hans moeten een weerwolf zijn. Maar dat schiet qua redeneren dus verder niets op.
Jonkvrouw_Swaan

25 Mar 2015 om 17:24
Ik ben gegarandeerd burger, dus als jij dat ook bent, moet Hans wel de wolf zijn.
Zullen we dan allebei switchen naar Hans? Als Irma dat dan ook doet...
Irmas77
26 Mar 2015 om 17:07
ik switch nog niet. Heb nog niets overtuigends gehoord wat me doet denken dat ik verkeerd zit.
Elenitza

26 Mar 2015 om 17:17
Vanavond rond 22:00 is de deadline.

Tussenstand:
2 stemmen: Jonkvrouw Swaan
1 stem: Rikje

Niet gestemd: Hans
Elenitza

26 Mar 2015 om 22:42
Jullie besloten na het ontbijt toch nog even de piste op te gaan, ondanks het kleine groep en het verlies van de anderen. In de ochtend hebben jullie je daar nog best behoorlijk vermaakt, hoewel ieder van jullie zich wel zorgen maakte over of hij/zij het einde van de dag wel zou halen.
Tegen de middag veranderde het weer. De lucht betrok, het begon te regenen en niet veel later begon het flink te onweren en te bliksemen. Snel gingen jullie van de piste af terug naar jullie huis. Jullie zagen vlak voor je de bliksem in een boom inslaan en probeerden nog sneller terug naar jullie huis te gaan, jullie hoopten maar dat die laag genoeg stond of een goede afleider had. Helaas was Hans niet zo snel, dus hij bleef achter op de andere drie.
Jullie hadden net de overkapping van jullie huis bereikt en draaiden jullie om om te kijken waar Hans bleef, toen de bliksem hem raakte. Vrijwel gelijk veranderde Hans, hij werd langer en veel hariger. Daarop werd jullie duidelijk dat Hans was overleden en dat hij niet zo onschuldig was als hij eruit zag. Hij was een [b]Weerwolf[/b]

Heel even twijfelden jullie of er dan nog wel gelyncht moest worden vanavond door de dood van Hans. Binnen hielden jullie je bezig door te eten en wat spelletjes te spelen. Ondertussen kwam toch de discussie op gang wanneer jullie eigenlijk zouden weten of jullie van de weerwolven af zouden zijn of niet.
De conclusie was dat er dan toch maar gelyncht moest worden, dan merkten jullie het vanzelf. Jonkvrouw Swaan werd door Irma en Rikje als schuldige aangewezen voor de dood van Vera Onverwagt. Maarja, hoe gingen jullie haar lynchen. Het onweer was wat verminderd, dus haar buiten neerzetten in de hoop dat haar hetzelfde lot gegeven was als Hans had niet heel veel kans van slagen meer.
Rikje besloot even buiten te kijken of hij iets vond wat gebruikt kon worden. Hij kwam terug met de mededeling dat het erg rustig op straat was, dus dat Swaan ook ‘gewoon’ de afgrond ingegooid kon worden. Aangezien Irma ook niets beter wist ging ze hiermee akkoord. Swaan haar handen werden op haar rug gebonden en ze kreeg een prop in de mond, zodat ze niet het hele dorp bijeen zou schreeuwen.
Rikje besloot ook maar een jerrycan benzine mee te nemen die hij net in een schuurtje had gevonden. Swaan merkte dat Rikje erg sterk was, dus dat tegensputteren niet heel veel zin zou hebben. Ze besloot dan maar gewoon door te lopen en zelf die afgrond in te springen, dat zou waarschijnlijk een hoop blauwe plekken van een gevecht schelen. Rikje goot de benzine erachter aan en kwam er toen achter dat hij een lucifer vergeten was. Ach ja.
Daarna liep hij gezamelijk met Irma terug naar het huisje om in Swaan haar kamer te zoeken naar aanwijzingen. Ze was namelijk net uit het zicht van de twee terechtgekomen.
Op de kamer van Swaan was niets bijzonders te vinden. Jullie hadden een onschuldige [b]Burger[/b] de afgrond in gedwongen.

Toen dat besef bij Irma doordrong keek ze geschrokken naar Rikje. Deze keek haar met een gemene grijns aan. Irma probeerde nog of ze naar buiten kon, onder het mom van een ommetje wandelen. Maar Rikje had alle deuren op slot gedaan, ontsnappen kon niet meer.

Rikje ging rustig aan tafel zitten en wachtte tot het donker werd. Daarna had hij alle tijd voor zijn hapje van de komende nacht. Irma [b]Heks[/b] zou de komende ochtend niet meer halen.
Tecumseh
27 Mar 2015 om 07:58
Dankjewel Elena voor het organiseren van weer een spannende pot, ik heb er ondanks mijn vroegtijdig overlijden heb ik er van genoten.
Rikje
27 Mar 2015 om 09:03
hoezé!
Kersje
27 Mar 2015 om 10:23
Jammer dat ik net te laat was, neemt niet weg dat ik alles heb gevolgd. Erg leuk hoe je er een leuk verhaal van maakt. Misschien is het toch kwestie van een juiste spelleider wat dit tot een leuk spel maakt. Doe de volgende ronde graag mee!
AxeCrazy

27 Mar 2015 om 10:36
hoetwee
Irmas77
27 Mar 2015 om 18:10
ik had niet verwacht dat er nog 2 wolven inzaten na de laatste nacht.
Vuurduivel

27 Mar 2015 om 20:49
Ik ook niet, hoewel ik Rikje enorm verdacht. Had helaas de pech om er na dag 2 al uit te moeten. Volgende keer doe ik zeker weer mee.
Hans
30 Mar 2015 om 16:39
mijn excuses voor inactiviteit, ik was een week helemaal van de kaart (lees : erg ziek) nu langzaam aan het opkrabbelen
Tsja

30 Mar 2015 om 17:00
Sterkte Hans :(
Elenitza

30 Mar 2015 om 22:26
Ik hoop dat je snel weer de oude bent Hans.