Forum > Weerwolven archief. > Weerwolven I > Dag 4
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]
 
Elenitza

15 Dec 2014 om 17.17
Jullie hadden onrustig geslapen nu jullie wisten hoe zo’n weerwolf eruit zag. Het was toch wel een heel eng idee als die ’s nachts bij jou naar binnen zou komen rennen. Of zouden komen rennen, jullie hadden geen idee hoeveel wolven er nog waren.

Jullie hadden snel het ontbijt klaar gezet en toen iedereen zat en eigenlijk al klaar was met eten viel het kwartje dat iedereen die ’s avonds naar bed gegaan was nu ook weer aan het ontbijt zat. Zou Rudy dan de enige wolf zijn geweest? Dirk had gezegd dat jullie Wakkerdam pas uitkonden als alle wolven dood waren, dan zou de weg weer zichtbaar worden. Bijna euforisch van het idee dat jullie nu misschien snel weer weg zouden kunnen, besloten maar eens een een rondje dorp te doen om te kijken of jullie nu wel een weg konden vinden. Maar helaas. De weg was nog steeds weg.
Teleurgesteld gingen jullie terug naar het centrale huis om de rest van het ontbijt op te ruimen. Daarna gingen jullie gezamelijk aan het werk om nu 2 graven te graven voor Rudy en 4everlast. Dat kostte nog best een tijd, want het had licht gevroren afgelopen nacht, dus voordat jullie door de bovenlaag heen waren, was het al tegen de middag. En Rudy was nog lang ook. Even overwogen jullie hem en 4everlast in stukjes te hakken, zodat de graven niet zo groot hoefden te worden. Maar dat vonden jullie toch niet zo netjes, en jullie waren bang dat als jullie dat hardop zeiden dat de andere wolven dan juist jou als slachtoffer voor de komende nacht uit zouden kiezen.

Maar voor het zover was moest er toch eerst nog gelyncht worden.


Deelnemers:
1. Axecrazy
2. El_Capitan
3. Rikje
4. F1
5. Tecumseh
6. Thijs
7. Tsja


Elenitza

16 Dec 2014 om 21:03
Het lijkt mij dat de regels duidelijk genoeg zijn.
F1

16 Dec 2014 om 21:34
Ik ben zelf van mening dat we met geen enkele zekerheid kunnen zeggen dat of Rikje of Cap de heks is. Dat is wat mij betreft gewoon gokken. Als we dus de heks de andere vermeende heks (maar eigenlijk wolf) laten doodmaken vannacht is dat probleem opgelost en hoeven we nu niet te kiezen. Wellicht maken ze elkaar dan dood.

Als we vandaag verkeerd kiezen en de heks doden is het spel over voor ons. Terwijl we anders een stuk meer zekerheid kunnen krijgen.
El_Capitan
16 Dec 2014 om 22:01
Ik vraag me wel af hoezo de wolven F1 zouden op gaan eten. Alleen om Rik hem te kunnen redden en er een zekere burger van kunnen maken? Vage actie van de wolven dan. De redenatie van Rik komt voort uit een wolvengedachte.
Elenitza

16 Dec 2014 om 22:26
Tussenstand:
3 stemmen: El_Capitan, Rikje
1 stem: Axecrazy
Thijs M

17 Dec 2014 om 09:40
[quote:Elenitza]
Het lijkt mij dat de regels duidelijk genoeg zijn.
[/quote]
Even gecheckt: de weerwolven eten eerst, dan komt de heks. Ofwel: de heks kan haar drankje niet meer inzetten als ze aangevallen wordt.


[quote:Elenitza]
Tussenstand:
3 stemmen: El_Capitan, Rikje
1 stem: Axecrazy
[/quote]
Deze stand suggereert een gelijke stand en mist een belangrijke nuance. Ik zou hem zelf zo weergeven:

3 stemmen (inclusief burgemeester): Rik
3 stemmen: El_Capitan
1 stem: Axecrazy


[quote:F1]
Als we vandaag verkeerd kiezen en de heks doden is het spel over voor ons. Terwijl we anders een stuk meer zekerheid kunnen krijgen.
[/quote]

Ik heb hier nog even over na gedacht en het zelf ook nog even doorgerekend. Ik denk dat je gelijk hebt, dat als we Axe killen, we volgens mij een nagenoeg zekere overwinning te pakken hebben. En er is inderdaad een risicootje door El Cap te killen.

Alleen… dan komt het spelplezier bij mij om de hoek kijken. Een overwinning die tot stand komt door te doorgronden en de wolven er uit te vissen aan de hand van hun stem- en postgedrag, dat geeft veel meer voldoening dan een waarbij we door droog door te rekenen elk risico uitsluiten.

Ik durf het gokje op Rik wel aan. En mocht blijken dat El Cap toch de wolf is, dan heeft hij een sterk staaltje bluf gespeeld. Dan mogen jullie mij stenigen als de meest waardeloze ziener ooit.
Tsja

17 Dec 2014 om 10:03
[quote:Thijs M]
Even gecheckt: de weerwolven eten eerst, dan komt de heks. Ofwel: de heks kan haar drankje niet meer inzetten als ze aangevallen wordt.
[/quote]
In dat geval zijn de spelregels toch minder duidelijk ;D Volgens mij krijgt de heks altijd de kans om haar drankjes in te zetten (zoals ook beschreven staat dat zij zichzelf kan redden)
Thijs M

17 Dec 2014 om 10:07
[quote:Elenitza]
[b]Volgorde van acties[/b]
2.[b]Weerwolven: [/b]Kiezen een slachtoffer en eten hem op.
3.[b]Heks: [/b]Krijgt naam van de gestorven speler door (of als niemand is gestorven, krijgt zij dat te horen). Heks beslist of zij deze persoon redt en/of zij iemand anders wil doden.
[/quote]

Zoals ik het lees, is het in deze volgorde. En interpreteer ik het zoals aangegeven. Maar misschien dat Elena toch nog duidelijkheid kan geven hier over.
Tsja

17 Dec 2014 om 10:09
Dit staat er bij de heks.

[quote:Elenitza]
[b]Heks[/b]: De heks heeft twee drankjes. Eentje is een levenselixer, de ander is een dodelijk gif. De heks mag deze beide één keer in het spel inzetten (mag in 1x op 1 nacht, maar dat hoeft niet).
Nadat de weerwolven een slachtoffer hebben gemaakt kan de heks besluiten het slachtoffer te laten leven door haar levenselixer in te zetten en/of een slachtoffer te maken met haar gif.
De heks kan een aanval van de wolven overleven, mits ze haar levenselixer nog niet heeft gebruikt.
Het is goed zichtbaar of de heks of de weerwolven een slachtoffer hebben veroorzaakt, dus dat wordt expliciet genoemd.
[/quote]

Als je jezelf kan redden kan je ook iemand nog vergiftigen.
Thijs M

17 Dec 2014 om 10:12
Ok. Ik heb me blind gestaard op de volgorde. Maar dit betekent dus dat de heks hoort wie het slachtoffer is en vervolgens nog kan besluiten nog iemand te killen, al dan niet mee te nemen in haar graf.
Elenitza

17 Dec 2014 om 20:50
Je hebt gelijk Thijs wat betreft de tussenstand.

Tussenstand:
3 stemmen met burgermeester: Rikje
3 stemmen: El_Capitan
1 stem: Axecrazy
El_Capitan
18 Dec 2014 om 08:52
Wie moeten er nog stemmen?
Elenitza

18 Dec 2014 om 12:41
Iedereen heeft gestemd.
Elenitza

19 Dec 2014 om 19:29
Het werd ondertussen wel al een soort van gewoonte om bij het avondeten iemand te kiezen die gelyncht zou worden. De discussies werden wel steeds iets minder heftig, er waren tenslotte ook steeds minder mensen om mee te discussieren. Vanavond viel het wel op dat er een soort tweestrijd gaande was. 2 mensen beweerden de heks te zijn, maar verder hadden ze allebei een heel ander verhaal. En wat was nou het ware verhaal?
Besloten werd dat Rikje het moest ontgelden.
Aangezien er bij sommigen toch wat twijfels waren over welk verhaal nou klopte gunde jullie Rikje het wel om eerst zijn eten om te mogen eten.
Rikje dacht er nog even aan om een poging te doen om te ontsnappen. Helaas voor Rikje leken jullie dat door te hebben en werden alle deuren op slot gedraaid en werd Rikje met een touw om zijn middel vastgemaakt aan de open haard. Die trok je er tenslotte niet zomaar uit.

Toen het zover was dat Rikje gelyncht zou moeten worden liepen jullie naar de open haard om het touw los te maken, want dat was net te kort om het te redden naar de guillotine. Toen Thijs dichterbij Rikje kwam dacht hij wat raars te horen. Maar toen hij nog wat dichterbij kwam leek het op gegrom. Thijs stopte en keek nog eens naar Rikje. Hm. Rikje was toch wel een grote man. Als die echt kwaad in zin had dan was hij zo weg als dat touw los was.
Thijs besloot om de guillotine wat dichter naar de haard te verplaatsen. Dan kon het touw mooi blijven zitten waar het zat.
Even later stond de guillotine vlakbij de open haard en werd Rikje dringend verzocht om braaf zijn hoofd op het blok te leggen. Rikje ontblootte zijn tanden en gromde nog eens, nu zo hard dat iedereen het kon horen. Rikje keek even goed om zich heen, zag dat er toch wel meer mensen waren dan hij zo snel aankon en besloot dan maar te doen wat moest.
Nog voordat Thijs het touw los had gelaten en Rikje echt onthoofd werd viel het al op dat hij meer en donkerder haar kreeg. Thijs liet van schrik het touw los, waarmee Rikje de [b]Weerwolf[/b] overleden was.

Weltrusten



Sorry voor de vertraging. Waren een paar persoonlijke dingen waardoor mijn hoofd niet echt stond/staat naar WW.
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]