Forum > Weerwolven archief. > Weerwolven I > Dag 2  
Elenitza

01 Dec 2014 om 22.08
De volgende ochtend stonden jullie allemaal rustig op. Een paar vroege mensen waren al naar de bakker gelopen om te kijken of er nog brood was voor ontbijt. Dat zou nog net moeten gaan, maar daarna moesten jullie wel brood gaan bakken. Bij ontbijt maar even kijken of er mensen waren die daar ervaring mee hadden.
Het was vrij koud buiten, dus jullie besloten om binnen te ontbijten. Wel haalden jullie eerst de soepketel weg, daar hing nu toch een vervelende herinnering aan vast. Vanavond maar kijken wat jullie daarmee deden.

Rond een uur of 10 was iedereen compleet. Jullie dachten nog brood tekort te hebben, maar jullie bleken over te houden. Hm, hadden jullie dan verkeerd ingeschat hoeveel mensen zouden eten, of was toch niet iedereen er? Jullie besloten voor de zekerheid toch maar even te tellen, met dat rare verhaal van Dirk wist je het maar nooit. En inderdaad, jullie misten Piet.

Aangezien jullie toch al klaar waren met eten, besloten jullie maar gelijk naar Piet op zoek te gaan. Bij zijn huisje aangekomen zagen jullie donkere, stugge haren liggen. Nu jullie die daar zagen liggen, realiseerden jullie je ook, dat jullie die door het hele dorp al wel hadden gezien, maar niet zoveel. Nu pas realiseerden jullie je dat het wel hele donkere, stugge haren waren. En eigenlijk ook wat te lang en te veel om van een hond in de rui geweest te zijn.
De deur hoefden jullie niet meer open te doen, die lag uit zijn voegen gerukt midden in het huisje. En Piet, sja. Daar was helaas niet veel van over.
Eentje van jullie was dapper genoeg om binnen te kijken of jullie nog iets van een testament ofzo konden vinden. Maar er was niets bijzonders in zijn bagage en huisje te vinden. Een [b]Burger[/b] was vanacht opgegeten door de weerwolven.

Wie moet hier vandaag voor boeten?


Deelnemers:
1. 4everlast
2. Axecrazy
3. El_Capitan
4. Irmas77
5. Jonkvrouw Swaan
6. Rikje
7. Rudy
8. F1
9. Tecumseh
10. Thijs
11. Tsja


Jonkvrouw_Swaan

01 Dec 2014 om 22:29
Ik blijf bij [b]F1[/b]. Omdat hij gisteren in zijn 1e post meteen om een burgemeester begon te roepen.
Thijs M

01 Dec 2014 om 22:32
Ik ben niet heel veel wijzer geworden van de stemming van gisteren.

Ik ga vandaag voor [b]Jonkvrouw Swaan [/b]. Gisteren een net iets te laf onopvallend stemmetje en iets te stellig verdachtmakingen rondstrooien.
Tecumseh
02 Dec 2014 om 06:53
Ik ga met de jonkvrouwe mee op [b]F1[/b].
4everlast

02 Dec 2014 om 12:09
[b] Thijs M [/b] omdat we evenveel weten als gisteren.
Tsja

02 Dec 2014 om 13:06
Ik ga maar eens het rijtje Hans-stemmers af, want daar zullen toch wel wolven bij zitten... Piet was kennelijk geen wolf maar, zoals ik de vorige dag toch al dacht, [b]Thijs[/b] vast wel!
El_Capitan
02 Dec 2014 om 14:45
Alleen op basis van de manier waarop [b]Tsja[/b] zijn zinnen typt denk ik de eerste wolf te pakken te hebben.
Thijs M

02 Dec 2014 om 20:59
Tsja stemde gisteren op Piet en nu (weer) op mij. En uiteraard hoor ik gewoon bij de burgers :p
Wat dan nog enigszins voor hem pleit is dat hij zich bij het stemmen niet verstopt.

Overigens daag ik Rik en Irma voor vandaag graag uit om eens geen quasi-onopvallend stemmetje te doen.
Elenitza

02 Dec 2014 om 21:32
Tussenstand:
2 stemmen: F1, Thijs
1 stem: Jonkvrouw Swaan, Tsja

Nog niet gestemd:
Axecrazy, Irmas77, Rikje, Rudy, F1
Rudy

02 Dec 2014 om 21:51
Eerste stemrondes zijn altijd vaag en vaak een gok... vandaar geen besluitende stem van mij gisteren.

Maar nu zowel Hans als Piet zijn verdwenen... maakt dat voor mij het heen en weer geswitcht van Thijs opvallend. Jonvrouw_Swaan komt opmerkzaam met het punt dat F1 wel snel een burgemeester wil kiezen. Hier haakt Thijs dan ook snel in met een stem voor... Afspraken in een eventueel wolvenboard? Aangezien er toch plots een waarschuwing uitging voor het overleggen achter de schermen???

Verder zijn er volgens mij een aantal stemmers die gemakkelijk meegaan met Jonkvrouw_Swaan. Vooraf besproken werk? Verder weinig eigen argumenten voor hun stem. (zoals Thijs al eerder heeft opgemerkt)

Tsja daarentegen durft zelf een stem te kiezen. Hij gaat wel weer snel het Hans-Lijstje af terwijl het voor mij zeker niet vaststaat dat deze "Hans-Pleiters" gisteren wel Wolven zijn. Zoals ik al zei, zo'n eerste stemdag vind ik altijd verwarrend... :S

Na mijn korte geheugensamenvatting...

Voor mij is de stem die [b]Thijs M[/b] op Hans plaatste na de ferme discussie tussen Hans en Thijs gisteren doorslaggevend voor mijn stem!

[EDIT] PS, sorry Elenitza... Ik was net te laat ;) Je weet dat ik lang van stof ben XD
Thijs M

02 Dec 2014 om 22:16
[quote:Rudy]
Hier haakt Thijs dan ook snel in met een stem voor... Afspraken in een eventueel wolvenboard? Aangezien er toch plots een waarschuwing uitging voor het overleggen achter de schermen???
[/quote]

Euh Rudy, ik kan best tegen wat stoken en dat gesuggereerd wordt dat ik wolf ben. Ben ik zelf zeker niet vies van en dat is immers de essentie van dit spel.

Maar wil je niet suggereren dat ik vals speel?
AxeCrazy

02 Dec 2014 om 22:37
Zowel Thijs als F1 stemde volgens mij op Hans, als was dat voor hen wss net zo;n grootte gok als onze gok
Zonder enige vorm van kennis ben ik geneigd thijs te volgen en op [b]jonkvrouw swaan[/b] te stemmen
Tsja

02 Dec 2014 om 23:14
[quote:Thijs M]
Tsja stemde gisteren op Piet en nu (weer) op mij. En uiteraard hoor ik gewoon bij de burgers :p
Wat dan nog enigszins voor hem pleit is dat hij zich bij het stemmen niet verstopt.

Overigens daag ik Rik en Irma voor vandaag graag uit om eens geen quasi-onopvallend stemmetje te doen.
[/quote]
Natuurlijk ben jij ook gewoon een burger Mijn stem is ook maar gebaseerd op half gebakken lucht ;D Ik vond het burgemeester-gedoe net even wat te fanatiek, maar dat kan natuurlijk enthousiasme zijn. En de stem op Hans... meer houvast heb ik niet. En Axe heeft gelijk, dat hoeft niks te bewijzen (zie Piet).

Vandaar dat ik mijn stem wijzig van [s]Thijs[/s] naar [b][u]Irma[/u][/b]. Eens zien watvoor verhaal zij heeft
Elenitza

03 Dec 2014 om 07:32
Deadline is in principe vanavond.

Tussenstand:
2 stemmen: Jonkvrouw Swaan, F1, Thijs
1 stem: Irmas77, Tsja

Nog niet gestemd:
Irmas77, Rikje, F1
Irmas77
03 Dec 2014 om 08:15
Ik ben maar een Burger, maar verder weet ik niet veel.
maar mijn stem gaat vandaag naar [b]Axecrazy[/b] omdat die weer meerdere mensen op meerdere stemmen zet waardoor we straks toch een burgemeester gaan nodig hebben.
Rikje
03 Dec 2014 om 08:56
m'n gevoel over Thijs is tot nu toe niet negatief/ volgens mij gedraagt hij zich anders als hij weerwolf is, dus om iets meer discussie te forceren zet ik [b]Jonkvrouw Swaan[/b] op voorsprong.
Jonkvrouw_Swaan

03 Dec 2014 om 09:48
Leuk, ik sta op kop :).

Ben benieuwd wat F1 gaat stemmen. Gaat hij voor Thijs, en zet hij daarmee Thijs en mij gelijk, of gaat hij voor iemand anders?

Als we nu weer een gelijkstand krijgen, is het nu misschien wel handig/ verstandig een burgemeester te kiezen? Niet dat we nu zo veel meer weten dan gisteren....

O, mocht ik er trouwens uit gaan, gaat er 'slechts' een gewone burger verloren. Maar liever dat dan een burger-met-rol (al heb ik geen idee wie dat dan zou/ zouden moeten zijn.)
Thijs M

03 Dec 2014 om 11:24
Swaan over een burgemeesterstemming, als ze zelf [u]niet[/u] onder vuur ligt:

[quote:Jonkvrouw_Swaan]
Op dit moment vind ik F1 verdacht. Puur om het feit dat hij in zijn 1e post al over de burgemeester begint.
[/quote]
[quote:Jonkvrouw_Swaan]
Ik blijf bij [b]F1[/b]. Omdat hij gisteren in zijn 1e post meteen om een burgemeester begon te roepen.
[/quote]

Swaan over een burgemeesterstemming, als ze zelf [u]wel[/u] onder vuur ligt:

[quote:Jonkvrouw_Swaan]
Als we nu weer een gelijkstand krijgen, is het nu misschien wel handig/ verstandig een burgemeester te kiezen?
[/quote]

Ik vind dit niet voor je pleiten. Aan de ene kant mensen verdacht maken als ze vragen om een burg, aan de andere kan er zelf om vragen als dat beter uitkomt. Ik ben ook benieuwd naar wat F1 gaat doen.

Overigens vind ik Rudy het meest verdacht acteren: zelf duiken op dag 1 met een verloren stem op burger Piet, suggesties over anderen, aan de ene kant Tsja complimenteren voor zijn stellingname maar zich tegelijkertijd indekken dat het ook niet vaststaat dat de Hansstemmers wolven zijn. En natuurlijk zijn stemmen op mij :p

Van Swaan weet ik niet of ze echt burger is. Ze mag er van mij aan. Maar ik als ik zou mogen kiezen, heb ik liever Rudy. Ik ben bereid tot een deal om hem richting het hakblok te krijgen, als we daarmee iemand anders sparen.
Tsja

03 Dec 2014 om 11:40
Ik heb er op zich weinig op tegen om Rudy door de gehaktmolen te halen. Zolang we maar niet op meerdere mensen uitkomen maakt mij het weinig uit ;D Ik ben ook maar gewoon een burgertje (uiteraard), dus hoeveel kennis heb ik...
F1

03 Dec 2014 om 11:57
Even alles op een rijtje. Ik vroeg gisteren direct om een burgermeester. Dat was voor mij slechts een speltechnische vraag richting elena (hoewel dat misschien niet helemaal duidelijk was), omdat ik gewend ben direct een burgermeester te kiezen. Kennelijk moeten we er om vragen, maar ik ben altijd voor om twee lynchpartij en te voorkomen.

Dan mijn stem van vandaag. Het gedrag van Thijs was gisteren zo dat ik mede verdacht werd. Ik vind Thijs een zeer slimme speler. Zo slim dat hij dat met opzet zou kunnen doen om dus een burger verdacht te maken. Toen de dag begon leek het hem even gelukt. Maar nu sta ik er toch weer iets beter voor. Mijn gevoel zegt me dan wel weer om op Thijs te stemmen. Maar vanuit het oogpunt van twee Lynch partijen in 1 keer ga ik toch voor [b]jonkvrouw swaan[/b]. overigens vind ik het nietszeggende stemmen van Irma ook verdacht.
Jonkvrouw_Swaan

03 Dec 2014 om 13:30
Thijs, je vergeet 1 ding. Ik begin over een burgemeester op het moment dat ik degene ben met de meeste stemmen. Een burgemeester kan daar toch niets aan veranderen, want die komt pas in actie als er 2 (of meer) gelynched dreigen te worden.
En ik zei [quote:Jonkvrouw_Swaan][u][b]Als[/u][/b] we nu weer een gelijkstand krijgen, is het nu misschien wel handig/ verstandig een burgemeester te kiezen? Niet dat we nu zo veel meer weten dan gisteren....[/quote]
Dit volgend op mijn overpeinzing op wie F1 zal gaan stemmen. Of hij jou en mij gelijk zal zetten of niet. Als hij jou niet met mij gelijk zou zetten, zou ik minimaal 1 stem meer hebben dan jij. Het burgemeester"voorstel" was dus puur voor als wij gelijk zouden komen staan. Dus ook ter bescherming van jou, hoewel ik niets van jou weet!
Ik vind het nogsteeds best als er een burgemeesterstemming komt, maar met de huidige stand zal die mij echt niet redden.

De huidige tussenstand is trouwens
4 stemmen: Jonkvrouw Swaan
2 stemmen: F1, Thijs
1 stem: Irmas77, Tsja, Axe

Ik zal mijn stem op [s]F1[/s] verwijderen, want die is idd op erg weinig gebaseerd. (Maar op wie ik ook stem, dat zal voor iedereen gelden.)
Ik kan uit 'lijfsbehoud' switchen naar Thijs en dan hopen dat iemand anders ook naar Thijs switcht of de stem van mij afhaalt zodat Thijs en ik gelijk komen. (En dan dus of beiden dood gaan of er een burgemeester optreedt.) Of ik switch naar heel iemand anders, waar dan ook 1 of meerdere anderen op moeten stemmen wil dat voor mij effect hebben.
Ik doe het laatste en switch naar [b]Axe[/b]. (Ja, bewust iemand met 1 stem en niet iemand met 0 stemmen. Ik wil natuurlijk wel een beetje kans maken....)

En daarmee wordt de nieuwe tussenstand
4 stemmen: Jonkvrouw Swaan
2 stemmen: Thijs, Axe
1 stem: Irmas77, Tsja, F1
Jonkvrouw_Swaan

03 Dec 2014 om 21:31
Nou,kom op, wie switchen er ten gunste van mij?
Ik heb niets om jullie te overtuigen van mijn onschuld. Maar dat ik onschuldig ben, wordt jullie wel duidelijk na mijn dood.
Ik wacht in spanning af 😛.
Elenitza

03 Dec 2014 om 22:59
Nadat jullie Piet ’s ochtends, zo goed en zo kwaad als kon, hadden begraven gingen jullie ieder naar jullie eigen huisje. Jullie probeerden te overdenken wat er gisteren nou allemaal gebeurt was. Eerst die lange busreis, daarna Dirk. En ’s avonds de hele discussie rondom wie er nou gelyncht moest worden en de dood van Hans, die onschuldig bleek. Voor het eerst slapen in je eigen huisje, met allemaal andere geluiden dan thuis, een ander bed dan je gewend was. En dan vanochtend de ontdekking van de dood van Piet.
Het was niet niets.
En dan moest je voor vanavond weer iemand aanwijzen die gelyncht moest worden. Bah. Je hoopt maar dat jij niet diegene bent die het moet doen.

Na de lunch gingen jullie weer ieder jullie eigen weg. Een aantal besloten wat verloren slaap van de afgelopen nacht in te halen. Anderen gingen een boek lezen, om even te ontspannen aan dit vreemde verhaal. En weer anderen besloten een rondje door het bos te lopen.

Ruim voor het avondeten besloten jullie om alle schuren maar eens open te trekken om te kijken wat er te vinden was. Van wie dit dorp ooit geweest mocht zijn mocht Joost weten, maar in 1 van de schuren bleek een hele voorraad blikvoer opgeslagen te liggen. In een paar andere schuren bleken kassen te staan waarin van alles verbouwd werd, dat leek nog redelijk bijgehouden ook. En in de laatste schuur stond gereedschap dat nodig was om te kunnen werken in de kassen. Maar er stond ook een guillotine, scherp en klaar voor gebruik. Alles zag ernaar uit dat het dorp regelmatig gebruikt werd of nog niet heel lang geleden werd verlaten.
Een aantal van jullie besloten de kassen in te duiken om te kijken of daar dingen waren die echt geoogst moesten worden. Die waren er ook genoeg, dus een aantal anderen mocht daar een mooie maaltijd van klaarmaken.

Tijdens het eten werd weer gestemd over wie deze avond de pineut zou zijn. Het enige geruststellende voor die pineut was dat die guillotine gevonden was, het zou geen marteldood worden.
Na enige discussie werd Jonkvrouw Swaan als slachtoffer naar voren geschoven. Nog even probeerde ze of ze haar huid kon redden, maar blijkbaar hadden de anderen geen zin in weer zo’n verhitte discussie als gisteren. Aangezien verzetten weinig zin had, werkte Jonkvrouw Swaan mee toen ze naar de guillotine gebracht werd. Snel en pijnloos werd Jonkvrouw Swaan onthoofd, alweer een [b]Burger[/b] die gelyncht werd.

Met bedroefd hoofd zochten de burgers weer hun eigen huisje op. De weerwolven waren heel wat vrolijker gestemd toen die naar de eigen huisjes liepen.

Slaap lekker!