Forum > Weerwolven archief. > Weerwolven I > Dag 1
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]
 
Elenitza

24 Nov 2014 om 20.47
Op een frisse zondagavond had iedereen zich verzamelt bij een oud schoolgebouw ergens in Nederland. Stuk voor stuk had iedereen een reisje gewonnen naar een landelijk plaatsje, waar het weer ook beter zou zijn dan in Nederland. Het plaatsje heet Wakkerdam.
Met de bus ging het, als een soort schoolreisje, naar Wakkerdam. Het bleek een langere rit te zijn dan jullie verwacht hadden. Of het nou aan de files lag onderweg, of dat de weg achteruit leek te gaan. Er kwam geen einde aan die reis. Bij vertrek was beloofd dat het een korte reis zou zijn, maar iedereen zat ondertussen al de hele nacht in de bus. Langzaam werden er vragen aan de chauffeur Dirk gesteld hoe ver het nog en werden er grapjes gemaakt dat kort blijkbaar een relatief begrip was. Het bleek dat Dirk een wat stug persoon was, die ofwel niet kon/wilde praten, of erg mensenschuw was. Wel werd duidelijk dat Dirk gewend was om reizen te maken die een paar dagen duurden. De vraag bleef daarna wel, wat was voor Dirk dan een korte reis en wanneer zouden jullie aankomen.

Uiteindelijk maandagmiddag kwamen jullie aan in het dorpje Wakkerdam. Eerst werd een rondje door het dorp gemaakt. Het bleek een uitgestorven dorpje te zijn, maar er was nog wel een bakkerswinkel en een paar boerderijen. Om eten hoefden jullie je geen zorgen te maken dus, jullie moeten er alleen wel zelf voor zorgen. Snel werden de spullen uit de bus geladen en werd bedacht wie waar ging slapen. Wakkerdam was groot genoeg om iedereen een eigen huisje te geven, dus zo gebeurde. Aangezien jullie niet verwacht hadden om pas de volgende dag aan te komen, besloten jullie om even snel een middagdutje te gaan doen en daarna te beslissen wie wanneer ging koken en ontbijt ging maken. Nadat jullie 2 uur geslapen hadden werd een corvee rooster gemaakt, gelukkig waren er een aantal die brood konden maken en een aantal die graag kookten, dus die taakverdeling ging redelijk vlot.
Het enige wat jullie nog niet wisten was wanneer Dirk jullie op zou komen halen, dus dat gingen jullie nog maar even vragen voordat hij weer terug zou rijden. En jullie wilden ook wel weten waar jullie waren, zodat jullie konden kijken of er nog leuke dingen in de omgeving te doen waren. De bus hadden jullie snel gevonden, maar Dirk konden jullie zo snel niet vinden.
Wel zagen jullie een spoor lopen alsof iemand met een slepende voet weg had proberen te lopen, maar jullie konden jullie niet herinneren dat Dirk mank had gelopen. Hoewel? Hadden jullie hem wel zien lopen, of alleen maar in die bus gezien?
Besloten werd om het spoor te volgen. Al snel hadden jullie het idee dat jullie in een rondje om het dorp heen liepen, een echte toegangsweg zagen jullie niet. Hoe waren jullie dan hier gekomen? En van Dirk nog steeds geen spoor.
Na een uurtje lopen rond het dorp kwamen jullie weer terug bij de bus uit. Vreemd.
Dan toch nog maar eens in de bus kijken, misschien was Dirk wel in slaap gevallen ofzo. Nu zagen jullie ineens wat bloedspetters op de deur en op een van de ramen. Die waren er net nog niet toch? Snel gingen jullie de bus in, stel dat Dirk onwel geworden was en jullie moesten hem helpen.
Wat jullie achterin de bus zagen, zullen jullie je nog lang herinneren. Eerst zagen jullie 1 been van Dirk, daarna ook de rest. Hij leek wel aan stukken gescheurd ofzo. Een van jullie was zo dapper om wat dichterbij te kijken, en zag dat Dirk een blaadje in zijn hand had. Daar stond in een slordig en haastig handschrift op:
"Terwijl jullie slapen herinner ik me plots de naam Wakkerdam. Er was vroeger een vloek op dit dorpje. 's Nachts werden een aantal burgers weerwolven en vermoordden hun medeburgers. Ik weet niet of de die vloek weg is of niet. Het enige wat ik wel weet is dat de toegangsweg ineens verdwenen is, dus we zitten hier nu opgesloten en dat zint me allerminst. In de verhalen die de ronde gingen over die vloek werd vertelt dat de vloek alleen verdween als de weerwolven gedood werden. De overlevenden konden dan wegkomen. Overdag moest er gestemd worden wie er gedood zou worden, als het een weerwolf was zou hij veranderen in een dode weerwolf. Als iedereen sliep werden de wolven wakker en zouden ze iemand eten. Ik hoop voor jullie dat dat niet bij dit dut...."

Dus.
Enigszins perplex stonden jullie naar elkaar te kijken. Ineens vertrouwde je niemand meer. Wie weet was de persoon naast je wel een weerwolf geworden.
Toen de eerste schrik een beetje voorbij was, kwamen jullie er ook achter dat jullie telefoons het niet meer doen. Jullie zijn dus afgesloten van de buitenwereld. Een van jullie had in de bus nog wel gegoogled op de naam Wakkerdam en benaamde nu dat hij ongeveer hetzelfde had gelezen als Dirk had opgeschreven.

Jullie besloten ieder naar het eigen huisje te gaan om even bij te komen en de spullen uit te pakken. Bij het avondeten zouden jullie dan wel besluiten wie jullie zouden doden. Jullie griezelden al bij het idee, maar het idee om zelf opgegeten te worden door weerwolven was nog veel griezeliger.


Deelnemers:
1. 4everlast
2. Axecrazy
3. El_Capitan
4. Hans
5. Irmas77
6. Jonkvrouw Swaan
7. Piet
8. Rikje
9. Rudy
10. Sjoerd
11. Tecumseh
12. Thijs
13. Tsja


Jonkvrouw_Swaan

26 Nov 2014 om 13:02
Op dit moment vind ik F1 verdacht. Puur om het feit dat hij in zijn 1e post al over de burgemeester begint.
Mijn 2e verdachte is Thijs omdat hij nu al zegt voor F1 te stemmen bij een evt. burgemeesterverkiezing. Is dat omdat F1 op degene gestemd heeft waar Thijs samen mee onder vuur ligt, of omdat Thijs in F1 een mede-wolf ziet?
Tsja

26 Nov 2014 om 13:39
Jonkvrouw Swaan for president
AxeCrazy

26 Nov 2014 om 13:44
burger willen kiezen is nu sowieso verdacht. Puur speculeren
not sure wat de stemmenstand nu is, maar vind de gedachtegang van swaan wel oké op dit moment geloof ik
Tecumseh
26 Nov 2014 om 21:28
Ik ga ook mee in de gedachtengang van JS. Ik wissel van [s]4everlast[/s] naar [b][u]Thijs M[/u][/b].
Tecumseh
26 Nov 2014 om 21:33
Tussendoor een kleine spelregelvraag. Door hoeveel mensen moet een burgemeester stemming aangevraagd worden om hiertoe over te gaan? Is dat Op dit moment al of moeten we daar een meerderheid voor hebben of een impasse met een gelijkstand?
Thijs M

26 Nov 2014 om 22:13
Euh ja, nu staan er drie mensen op drie stemmen. Ofwel virtueel drie doden. Briljante actie Tec :-P

Uiteraard ga ik voor zelfbehoud, spaar ik [s] Piet [/s] even en ga terug naar [u][b] Hans [/b][/u]

En dat geeft de volgende stand:

4 stemmen: Hans (El Capitan, Piet, F1, Thijs)
3 stemmen: THijs (4everlast, Hans, Tecumseh)
2 stemmen: Piet (Rudy, Tsja)
1 stem: Jonkvrouw Swaan (RIkje)
1 stem: Rikje (Irma)
1 stem: F1 (Jonkvrouw Swaan)
1 stem: Tsja (Axecrazy)
4everlast

27 Nov 2014 om 12:12
Hans voor burgemeester, zijn schouders trillen niet onder de huidige druk.
Elenitza

27 Nov 2014 om 14:43
In principe is vanavond de deadline voor de lynch.
Elenitza

27 Nov 2014 om 19:00
Tussenstand:
4 stemmen: Hans
3 stemmen: Thijs
2 stemmen: Piet
1 stem: Jonkvrouw Swaan, Rikje, F1, Tsja
Rogoter
27 Nov 2014 om 19:32
A pity this is all in dutch and I cannot join - I love this game!!
Hans
27 Nov 2014 om 20:39
oke mensen, na dit een paar dagen aangezien te hebben is het nu tijd voor actie! Ik ben een onschuldige burger, makkelijk gezegd ik weet het maar ik stem niet voor niets op thijs m.

Piet start met de 1e stem bij mij, hij moet ergens beginnen.
Thijs knalt daar 7 minuten later een 2e stem overheen, das wel verdacht hoor!
De volgende dag plaatst F1 een 3e(!!) stem op mij

Thijs denkt vervolgens, ach laat ik mijn medewolf eens nomineren voor burgmeester, staan de wolven nog wat sterker

vervolgens krijgt thijs een 3e stem en wordt het ineens heet onder de voeten, hij kan niet anders dan zijn stem wijzigen naar piet maar had ook even kunnen wachten tot een eventuele burgemeester.

zonder enige reden switcht el capitan zijn stem van thijs naar mij.

tecumseh plaatst vervolgens terecht zijn stem op thijs na uitleg van JS. Daarna wordt het Thijs natuurlijk weer te heet onder de voeten en stemt hij weer op mij.

Dus beste mensen, volgens mij weten we wel zo'n beetje welke wolven er zijn. Switch je stem nu het nog kan naar Thijs M. Uiteraard mag je mij lynchen als hij geen wolf.

zo dit is mijn prestatie onder druk.
Tsja

27 Nov 2014 om 21:43
Vooruit met de geit;
Ik verander mijn stem van [s]Piet[/s] naar [b][u]Thijs[/u][/b].
El_Capitan
27 Nov 2014 om 22:00
Waardoor er dus 2 mensen gelynched gaan worden. Handig Tsja.
Tsja

27 Nov 2014 om 22:06
Waarvan iig 1 wolf (denk ik) :)
Elenitza

27 Nov 2014 om 22:26
Gezien er nu ineens 2 mensen op 4 stemmen staan wil ik iedereen nog wel even de kans geven te bedenken wat hij/zij daarvan vindt en wat hij/zij daarmee gaat doen.

Morgen (vrijdag) om 23:00 is de deadline.
Thijs M

27 Nov 2014 om 23:40
De kans is niet ondenkbaar dat Hans –net als ik- een burger is en we elkaar in de haren vliegen. Maar hij is op dag 1 ook wel heel erg stellig met zijn complottheorieën. Voor een burger ‘weet’ hij wel erg veel. Tja…

Iemand meteen op twee stemmen zetten op dag 1, dat heet ‘je nek uitsteken’ :-P
Wetende dat als diegene bij het lynchen burger blijkt te zijn, anderen dat later tegen je gaan gebruiken. El Capitan en F1 doen dat later overigens ook. En nee, van hen weet ik verder niets, maar dit gegeven was voor mij wél voldoende om voor F1 als burg te pleiten.

De actie van Tsja is in dat licht werkelijk volstrekt onbegrijpelijk. Op dag 1 tast je altijd in het duister en moet je iets gokken, maar geen enkele burger wil twee mensen dood. Tsja verwacht misschien dat ik mijn rol nu out in the open ga gooien. En daarmee de wolven –die met hun afvinklijstje op de achtergrond de leukere rollen proberen te vinden- informatie verschaf waar ze wel of niet moeten zijn. Aan mijn hoela!

De pest voor mij is, dat de mensen die vandaag hun nek uitsteken (F1, Cap, ik), al Hans-stemmers zijn. Van de Thijs-stemmers verwacht ik geen switch meer (verras me jongens :-P).

Maar beste Rudy, Irma, Rik, Swaan of Axe, een dringend verzoek: laat je stem s.v.p. niet verloren gaan! Heb een beetje lef en maak de beslissende stem. Het liefste in de goede richting ;-)
AxeCrazy

28 Nov 2014 om 00:14
Hmm, ja.
mijn stem op tsja is verloren(en was al ongegrond :) ), maar naar wie moet ik dat switchen? hans of thijs. beide kunnen een burger zijn, maar ook wolf. Omdat hans al gezegd heeft iig een "eenvoudige burger" te zijn is er daar aan minder verloren als dat thijs een belangrijkere rol heeft(wat ik dan ook weer helemaal niet weet :S )
Maar het lijkt mij dus het beste om maar te switchen van [s]tsja[/s] naar[b]Hans[/b]
(Zul je zien dat ie toch een mooie rol heeft )
Tsja

28 Nov 2014 om 00:14
Ik ga er van uit dat er niet 2 gelynched worden. En ik twijfelde toch al eerder aan het F1/Thijs 'gedoe' (vandaar Swaan for President). Dus kies ik liever om op Thijs te stemmen dan op Hans, en Hans deed er nog een schepje bovenop met zijn verhaal.

Volstrekt onbegrijpelijk
Elenitza

28 Nov 2014 om 00:29
[quote:Elenitza]
De wolven krijgen inderdaad een afgesloten board, dat anderen niet kunnen zien. Het is ook niet de bedoeling dat hier uitgebreide lappen tekst komen te staan.

De burgers moeten het doen met de informatie die in het draadje staat en moeten ook daar het overleg doen. PM-en is dus niet de bedoeling.
[/quote]

Nog even dit uit het regeldraadje onder de aandacht brengen. Voor het geval dat spelers die al vaker WW gespeeld hebben, besloten hebben het regeldraadje gewoon te skippen ;)
Hans
28 Nov 2014 om 07:44
vreemd Axecrazy dat je in de theorie van Thijs M trapt. Hij zegt zelf ook een dood eenvoudige burger te zijn! Trap er niet in en stem Thijs M weg.
Jammer voor de burgers maar als ik eruit ga weten ze in elk geval ook wie er de volgende ronde gaat dan staat het weer gelijk.
Thijs M

28 Nov 2014 om 08:16
[quote:Hans]
vreemd Axecrazy dat je in de theorie van Thijs M trapt. Hij zegt zelf ook een dood eenvoudige burger te zijn!
[/quote]

Niet mijn woorden verdraaien vriend. Ik ben een burger maar bevestig noch ontken eenvoudig te zijn. Laat de wolven dat zelf maar uitzoeken :p
Elenitza

29 Nov 2014 om 00:36
Jullie besloten 's avonds wat simpels te maken aangezien jullie geen zin hadden om uitgebreid eten te gaan zoeken enzo. In de bakkerswinkel was nog een voorraadje brood en in de buurt vonden jullie wat groente voor een lekkere groentesoep. Morgen zouden jullie wel kijken waar er allemaal eten te vinden was. Jullie hadden ook nog geen zin gehad om in alle schuren van Wakkerdam te snuffelen om te kijken wat daar te vinden was. Dat stond op de agenda voor morgenochtend na ontbijt.

En ja, vanmiddag hadden jullie besloten tijdens het eten te beslissen wie er gelyncht zou worden. Dus nadat iedereen een stuk brood en een kom soep had keken jullie elkaar eens voorzichtig aan. Een paar dachten "ik kijk wel naar mijn soep, dan valt het niet zo op dat ik niets zeg". Een paar anderen dachten "naja, als het dan moet, dan begin ik wel".
Nadat jullie allemaal wat geroepen hadden bleef het even stil. De soep was tenslotte nog niet op, en dat was toch echt belangrijker op dat moment.
Enige tijd later was de soep koud en het brood grotendeels op, toen iemand van jullie ineens het woord burgermeester liet vallen. En enkeling reageerde met een "ja moeten we doen", een andere enkeling reageerde met een "nee joh, niet nu al". Maar de meesten reageerden niet, dachten jullie "burgermeester? wat moeten we ermee?" of hadden jullie het niet gehoord?

Nadat alle stemmen toch maar eens werden geteld bleek dat er een aantal mensen op kop stonden. En aangezien jullie nog niet precies wisten wat jullie nou van die weerwolven, waar Dirk het over had, moesten verwachten vonden jullie het toch wat zonde om meerdere mensen de eerste avond te lynchen. Een paar mensen wisselden dus toch maar hun stem totdat na een nieuwe telling bleek dat Thijs en Hans gezamelijk aan kop stonden. Hm, dat gaf toch ook weer stof tot nadenken, wie van de twee is nou niet vertrouwen? Of zijn ze beiden niet te vertrouwen? Of allebei wel? De meesten van jullie hadden geen idee. Hans en Thijs probeerden beiden hun huid te redden. Uiteindelijk trok Hans aan het korste lontje.

Maar dan. Nu weten jullie wie jullie moeten lynchen. Maar hoe? Hans werd in ieder geval maar even in de grote soepketel gestopt, die was toch grotendeels leeg en dat voorkwam dat hij er vandoor zou gaan. Jullie besloten hem eerst maar dronken te voeren en hem daarna op de brandstapel te gooien.
Hans wilde aan het begin niet echt meewerken om dronken te worden, dus jullie hadden bedacht om dan maar als een team te werk te gaan. Eentje trechter vasthouden, andere neus dichtknijpen, een andere drank gieten en zo nodig Hans in bedwang houden. Maar toen jullie de spullen pakten beseften jullie dat jullie dat eigenlijk niet konden. Even hebben jullie nog getwijfeld om Hans dan maar zonder verdoving op de brandstapel te gooien en besloten uiteindelijk de keus maar aan Hans zelf voor te leggen. Hans besloot om het maar flink op een zuipen te zetten, maar sprak ook met jullie af dat hij een klap met een hamer zou krijgen als hij niet flink heen was tegen de tijd dat het vuur klaar voor hem was.
Ondertussen was de andere helft van de groep bezig met het vuur aankrijgen. Helaas had het flink geregend de afgelopen dagen dus kostte het even voordat jullie droog hout vonden, dat achteraf gewoon in de schuur bij het plein bleek te liggen. Maar ach, waarom iets makkelijk doen als je daar ook eerst een uur naar kon zoeken.

Eindelijk aan het einde van de avond was het zover. Het was ook flink afgekoeld buiten, dus dat kampvuur kwam eigenlijk wel goed uit. Hans was ook flink heen en kon eigenlijk niet meer op zijn benen staan. Dat kwam achteraf wel goed uit, want de mensen van het kampvuur waren even vergeten af te spreken wanneer Hans erop zou gaan. Het vuur brandde al flink toen jullie je dat bedachten. Toch wat onhandig. Dat moesten jullie de volgende keer toch even anders bedenken. Hoewel, het duurde best even voor het vuur echt een goed vuur was, dus dat was ook gemeen als iemand daar de hele tijd bovenop moest staan. Naja, nu werd maar besloten om Hans bij armen en benen te pakken en op het vuur te gooien. Hans kreeg er zelf niets meer van mee, die was door alle drank al in slaap gevallen. Gelukkig maar voor hem, want hij bleek een gewone [b]Burger[/b].

Weltrusten!
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]