Forum > Forumspel Maharadja > Forumspel MA - Huisjes plaatse
Pagina: [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ]
 
Elenitza

15 Jun 2014 om 11.38
Er zijn er nog wel 2 die een karakterkaart mogen pakken, maar we kunnen wel vast gaan nadenken waar we ongeveer onze huisjes neer willen zetten ;)

het spelletje

Gaan jullie er zelf zo uitkomen naar welke stad we als eerste gaan?


MPloeger
15 Jun 2014 om 12:21
Aangezien we toch niet een vroeg centrumpaleis gaan krijgen, denk ik dat we moeten gaan voor de dorpjes waar er niet twee op een rij zijn, aangezien je zo een link krijgt tussen steden met minder huizen. Dit moet meestal als eerst, aangezien dit gewilde posities zijn.

Daarna kunnen we een van de steden kiezen om heen te reizen vanaf middenveld. Dit zal niet al te veel uitmaken.
Piet
15 Jun 2014 om 13:12
aangezien de stad midden links eerst is en daarna linksonder zou ik via linksonder -> linksboven -> midden links een koppeling willen proberen te maken. dus zo lang het 1 van de 5 dorpjes op die route is vind ik het prima
Roelvanm
15 Jun 2014 om 15:57
Ik ben vaak voor het plaatsen van huisjes in de twee straten waar maar 1 huis staat tussen de steden en de onderste straat. Mocht je die 4 huisjes kunnen zetten dan heb je 4 van de 7 steden aangesloten aan je netwerk. Huisjes plaatsen vanaf het beginpunt is verspilling van tijd aangezien je later nooit meer naar het beginpunt wilt. Ik betaal dan liever een keer 2 goud dan dat ik die huisjes plaats en later weer verzet.
MPloeger
15 Jun 2014 om 16:49
we hebben kaart 5, dus ik denk dat we prima 2 huisjes neer kunnen zetten vanaf het centrum en die vervolgens verplaatsen met onze gratis acties.
F1

15 Jun 2014 om 17:08
Nu we toch kaart 5 hebben vind ik ook dat we vanaf het centrum naar een zijkant moeten bouwen. Maar ben wel ook voor eerst aan de uiterste linkerkant, maar denk dat we daar niet meer voor zullen kunnen gaan, aangezien we nu maar kaart 5 hebben...
Elenitza

15 Jun 2014 om 17:15
Ik denk dat als je niet vanaf het midden huisjes neerzet je zelfs 4 goud moet betalen om in de eerste stad te komen.
Ik ga ervanuit dat de anderen namelijk tussen linksonder en blauw de huisjes neerzetten, die hebben dan met 4 huisjes de eerste 2 steden te pakken.

Die snelweg die Roel noemt is zeker leuk. Alleen komen we dan moeilijk nog in de blauwe stad. Ik weet niet of dat heel handig is dan.
MPloeger
15 Jun 2014 om 17:27
Ik zou de blauwe stad negeren (in ieder geval in het begin). In de directe weg zullen hoe dan ook 4 huisjes worden geplaatst en het lijkt me geen goed idee om daarom te gaan vechten. Bovendien is de kans dat we daar veel geld gaan verdienen behoorlijk klein.
Jonkvrouw_Swaan

15 Jun 2014 om 17:45
Ik ben voor plan Roelvanm. Ik hou van een goede infrastructuur.
Met kaart 5 heb ik weinig ervaring, al helemaal niet zo aan het begin, dus hoe handig dat is icm plan Roel, weet ik niet.
Roelvanm
15 Jun 2014 om 21:24
Ondanks dat je met kaart vijf huisjes kunt verplaatsen, maakt dat het nog niet beter om onnodige huisjes te plaatsen. Bovendien geeft kaart vijf ook de kans om een gratis huis te plaatsen.
Het voordeel bovendien van de vier steden aansluiten op de manier zoals ik zei is dat je in principe alle steden kunt aansluiten zonder ooit huisjes bij te hoeven pakken.
Elenitza

15 Jun 2014 om 21:42
Vogeltje is ook al bezig met de snelweg. Dus als Tecumseh dat ook doet, dan zijn we met dat plan vrij snel klaar ;)
Dan wordt het een snelweg light of heel wat anders.
Roelvanm
15 Jun 2014 om 21:51
Tja, jullie wilden kaart vijf
F1

15 Jun 2014 om 21:54
Ik wilde het niet zeggen Roel... :S
Elenitza

16 Jun 2014 om 00:50
Tecumseh heeft zijn huisje naast die van Vogeltje gezet. Het linkerdeel van de snelweg is dus geen optie meer.

Wat gaat het alternatief worden?
Nu mogen wij een huisje zetten.
MPloeger
16 Jun 2014 om 07:04
ik zou nog steeds voor het rechterdeel gaan.
Jonkvrouw_Swaan

16 Jun 2014 om 09:54
Ja. Huisje tussen groen en zwart.
AxeCrazy

16 Jun 2014 om 10:13
rechts eerste huisje idd
F1

16 Jun 2014 om 11:54
Rechts maar doen dan :).
El_Capitan
16 Jun 2014 om 19:15
Eens
Piet
16 Jun 2014 om 20:28
doe maar...
Elenitza

16 Jun 2014 om 21:11
Het rechterhuisje van de snelweg is gezet.
Jonkvrouw_Swaan

16 Jun 2014 om 21:23
De volgende 2 huisjes neerzetten tussen groen en bruin? Als we de kans krijgen op beide plekken, anders op 1 plek.
Elenitza

16 Jun 2014 om 21:32
Als het maar op 1 plek lukt zou ik dat erg jammer vinden. Dan is het een beetje zonde, dan moet je nog steeds steeds betalen.
Elenitza

18 Jun 2014 om 00:26
Tecumseh is nu om een huisje te zetten. Daarna zijn wij weer.
Ik ben ervoor om nu gewoon naar 1 van de 3 eerste steden te gaan en de snelweg te laten voor wat het is.

Persoonlijk zie ik er geen voordeel in om van onderste deel van de snelweg maar 1 huisje te hebben, aangezien je dan nog steeds moet betalen en dat vind ik zonde van het goud. Dan liever via een kleine omweg maar gratis.

(en geen gemiep over kaart 5, er is lang genoeg tijd geweest om daarover te discussieren voor die beslissing genomen werd ;))
Elenitza

21 Jun 2014 om 00:22
We zijn weer aan de beurt.

Wat gaat het worden? Mijn mening heb ik gegeven, dus ik ben benieuwd wat jullie ideeen zijn. Schiet gerust op het mijne (zachtjes wel he ;))
Pagina: [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ]