Forum > Spellen > DAXU
Pagina: [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ]
 
AxeCrazy

24 Nov 2016 om 21.47
Supertof natuurlijk, maar ik heb meteen een vraag.
Ik kies een kaart en klik op speel, maar dan blijft er speel een kaart staan?
En dan?


F1

28 Nov 2016 om 18:03
Paar kleine dingetjes in de speluitleg:

[u]Missend woord:[/u]
De spelers verzamelen sets van kaarten van 6 verschillende winkels. De klanten worden ontevreden als je je richt op 1 soort winkel. Elke ronde heb je de keus of je de kaarten zelf wilt houden, of dat je die aan [b][u]je[/u][/b] tegenstander geeft.

[u]“,” ipv “<” in de code ;):[/u]
- 4 of meer kaarten verschil = 1 minpunt voor de speler met de meerderheid en het aantal kaarten dat de speler met de minderheid heeft als punten.[b][u],br/>[/u][/b] Als beide spelers evenveel kaarten hebben, dan krijgen beide spelers geen punten voor deze winkel.

[u]Gekke zin (komt 2x voor), waardoor ik denk dat de speler met de meerderheid -1 punt krijgt, maar ook pluspunten voor het aantal kaarten dat de tegenstander heeft:[/u]
1 minpunt voor de speler met de meerderheid en het aantal kaarten dat de speler met de minderheid heeft als punten.
Suggestie: 1 minpunt voor de speler met de meerderheid en de speler met de minderheid krijgt het aantal kaarten dat hij/zij heeft als pluspunten.

Tecumseh
28 Nov 2016 om 18:14
Ik probeerde tijdens het einde van een spel of de scoretabel te verplaatsen is omdat ik het bord er nog even bij wou zien. Buiten dat dit niet lukt en een andere plek misschien wel wenselijk is zie ik bij die poging dat er 2 foutmeldingen te selecteren zijn in dat zwarte vak:


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/deb22375/domains/feuerteufel.nl/public_html/daxu/src/functions.php on line 198

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/deb22375/domains/feuerteufel.nl/public_html/daxu/src/functions.php on line 198
F1

29 Nov 2016 om 19:55
Ik vind het een geinig spelletje, maar heb nog niet echt door wat nou handig is. Ik heb met name het gevoel dat het een soort van reversed psychology is ;-).
Ow en ik ben benieuwd of het nou slimmer is om je tegenstander veel kaarten te geven (zodat hij/zij minpunten krijgt) of dat je beter kunt gaan voor een kleine meerderheid.
Piet
30 Nov 2016 om 10:36
In deze: http://turnbasedspellen.nl/daxu/bord.php?spel_id=57 hebben we beiden voor samenwerken gekozen. Moeten we dan niet beiden ook een reputatie erbij krijgen? (niet dat dat veel uitmaakt natuurlijk)
Rikje
30 Nov 2016 om 11:23
Als ik de puntentelling goed snap:

De speler met de meeste kaarten van een kleur krijgt punten, tenzij hij teveel kaarten meer heeft. Dan krijg hij 1 minpunt en diegene met de minste kaarten krijgt zoveel punten als hij kaarten heeft van die kleur?
Piet
30 Nov 2016 om 11:30
Zo heb ik het ook begrepen rik
Tsja

30 Nov 2016 om 11:40
[quoteiet]
In deze: http://turnbasedspellen.nl/daxu/bord.php?spel_id=57 hebben we beiden voor samenwerken gekozen. Moeten we dan niet beiden ook een reputatie erbij krijgen? (niet dat dat veel uitmaakt natuurlijk)
[/quote]
Dat is ook gebeurd, denk ik?
De vorige beurt was er ondermijnen gekozen, waardoor die speler -1 reputatie kreeg. Vandaar het verschil.
Piet
30 Nov 2016 om 11:57
[quote:Tsja]
[quoteiet]
In deze: http://turnbasedspellen.nl/daxu/bord.php?spel_id=57 hebben we beiden voor samenwerken gekozen. Moeten we dan niet beiden ook een reputatie erbij krijgen? (niet dat dat veel uitmaakt natuurlijk)
[/quote]
Dat is ook gebeurd, denk ik?
De vorige beurt was er ondermijnen gekozen, waardoor die speler -1 reputatie kreeg. Vandaar het verschil.
[/quote]
volgens mij stonden we de beurt daarvoor ook allebei op 0
Tsja

30 Nov 2016 om 12:08
Verdorrie. Dit zal ik vanavond even uitrekenen met de kaarten die er liggen. Ik zal hier ook nog een tooltip voor maken. Het is eigenlijk nu niet goed te zien (suggestie is gegeven in dit topic :th).
MPloeger
30 Nov 2016 om 23:38
[quoteiet]
In deze: http://turnbasedspellen.nl/daxu/bord.php?spel_id=57 hebben we beiden voor samenwerken gekozen. Moeten we dan niet beiden ook een reputatie erbij krijgen? (niet dat dat veel uitmaakt natuurlijk)
[/quote]

Als je allebei samenwerken speelt, hoort er toch niets te gebeuren, behalve dat er een nieuwe kaart aan het aanbod wordt toegevoegd? De +1 en -1 van samenwerken en ondermijnen worden alleen uitgevoerd als er ook een deal wordt gemaakt
Tsja

01 Dec 2016 om 09:15
Het is nogal moeilijk uit te rekenen, of er klopt ergens iets heel erg niet. De speler met +5 reputatie nu zou op -1 kaarten-reputatie moeten staan? Dat betekent dat deze speler 6x samenwerken gekozen zou hebben? De andere speler heeft +4 kaartenreputatie.
Of ik zie de kleuren verkeerd om, omdat ik niet in het spel zit?
Piet
01 Dec 2016 om 15:04
Heb je wel bedacht dat de eerste 8 kaarten niet meetellen wat reputatie betreft?
Tsja

01 Dec 2016 om 15:18
*facepalm*
Piet
03 Dec 2016 om 22:13
misschien ben ik een beejte scheel, maar ik vind het zeker als er wat meer kaarten liggen, niet heel duidelijk te zien hoeveel kaarten er nu precies bij iemand liggen. Moet vaak helemaal inzoomen om het echt goed te zien. Is dat niet met een tellertje wat inzichtelijker te maken?
Tsja

05 Dec 2016 om 10:33
Daar kan ik waarschijnlijk wel wat voor maken ja :)

Achteraf was het een behoorlijk druk weekend, en vrijdag was ik niet vrij... dus ik heb weinig aan Daxu kunnen doen :(
Piet
05 Dec 2016 om 12:25
ik weet nog niet zo goed wat ik van het spel moet denken. Het eerste spel dat ik speelde had ik nog helemaal niet door dat het zo'n kort spel was. Als ik die even buiten beschouwing laat dan is bij alle spelletjes daarna de laatste beurt steeds beslissend geweest. Als in...eigenlijk maakt het niet heel veel uit hoe de kaarten daarvoor heen en weer gaan, zolang je maar zorgt dat de laatste actie loopt zoals jij hem wilt. Wat het spel neit heel veel meer dan een coinflip maakt. (Het psychologische aspect gaat online een beetje verloren als je niet RT speelt)

Maar goed, dat is mijn mening tot nu toe...ben wel benieuwd hoe anderen dit vinden.
Vogeltje

05 Dec 2016 om 13:48
Ik ben het wel met je eens Piet. Ik heb tot nu toe het gevoel dat ik zomaar wat zit te klikken en het me eigenlijk niets uitmaakt wie die kaarten krijgt. Op het eind zie ik wel wie er gewonnen heeft.

Maar goed, ik kan natuurlijk ook niet alle spellen geweldig vinden
Rikje
05 Dec 2016 om 16:35
Ik denk dat 't in 't echt best een aardig spel kan zijn, of als je in 1x 't spelletje uitspeelt.

't eerste potje won ik ontzettend ruim, maar ik zat toen helemaal verkeerd met hoe ik dacht dat de puntentelling werkte (ik dacht de linker 3 onderling niet te veel verschillen en de rechter 3 winkels onderling niet te veel verschillen), dus ook als je maar wat doet kan je zomaar winnen ;)
Tsja

05 Dec 2016 om 16:41
Het is natuurlijk wel belangrijk om (aan het eind van het spel) een hoge reputatie te hebben. En je wilt niet teveel kaarten meer hebben dan je tegenstander in een kleur. Dus het doet er tijdens het spel wel degelijk toe wat je doet. Maar ik denk dat het spel interessanter was geweest als je bijvoorbeeld niet 2x achter elkaar dezelfde kaart zou mogen spelen.
Piet
05 Dec 2016 om 17:01
als je toch al veel meer kaarten hebt dan je tegenstander kun je juist ongestraft nog extra kaarten verzamelen...9-0 levert of 4-0 maakt eigenlijk niet uit.

denk dat het om het echt wel leuk te laten zijn wel belangrijk is om (semi-)RT te spelen. Maar aangezien het een kort spelletje is, zou dat al snel moeten lukken hier
Elenitza

16 Dec 2016 om 09:50
[quote:Tecumseh]
Ik probeerde tijdens het einde van een spel of de scoretabel te verplaatsen is omdat ik het bord er nog even bij wou zien. Buiten dat dit niet lukt en een andere plek misschien wel wenselijk is zie ik bij die poging dat er 2 foutmeldingen te selecteren zijn in dat zwarte vak:


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/deb22375/domains/feuerteufel.nl/public_html/daxu/src/functions.php on line 198

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/deb22375/domains/feuerteufel.nl/public_html/daxu/src/functions.php on line 198
[/quote]

Dit...
Dan wil je kijken hoe de score tot stand is gekomen, kun je het niet zien .

En (volgens mij ook al genoemd) er staat eerst "spel afgelopen" en daarna nog "kaarten naar...".

Een gelijkspel blijkt overigens ook te kunnen.
Vuurduivel

16 Dec 2016 om 09:56
Bij evenveel punten wint degene met de gelijkspelkaart. Dus gelijkspel zou dan niet mogelijk moeten zijn.
Vuurduivel

16 Dec 2016 om 09:58
Er staat ook in de speluitleg: 'In geval van een gelijkspel wint degene met de gelijkspelkaart.'
El_Capitan
13 Jul 2017 om 13:52
Een klein puntje, maar in welke volgorde staat het geven of nemen of samenwerken of ondermijnen in het spel log? Zou het niet duidelijk kunnen worden weergegeven wat ik 4 rondes geleden heb gedaan bijvoorbeeld? Of word mijn actie altijd als eerste of als tweede vernoemd? Volgens mij niet namelijk.
Jonkvrouw_Swaan

13 Jul 2017 om 14:07
Zou idd handig zijn als er -per ronde- iets komt te staan als
X speelt .....
Y speelt .....
Kaarten naar .....
Pagina: [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ]