Forum > Toernooien > Competitie > Speelschema & Competitieregels
Pagina: [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ]
 
F1

28 Mar 2012 om 17.25
[b]Speelschema[/b]
Speelronde 1
Speelronde 2
Speelronde 3
Speelronde 4
Speelronde 5
Speelronde 6
Speelronde 7
Competitie stand

Deze linkjes komen z.s.m. op de algemene toernooipagina, maar zijn nu alleen nog hier te vinden.

[b]Competitieopzet[/b]
In 7 speelrondes worden er tegen elke tegenstander diverse spellen gespeeld. Per spel wordt er twee keer tegen elke tegenstander gespeeld. Degene die over al deze spellen de meeste punten haalt, is de winnaar van de competitie. De volgende spellen worden gespeeld:

[u]4-persoonsspellen[/u]
PR kaartspel
PR bordspel
Amazone
Maharadja

[u]2-persoonsspellen[/u]
Exploring Metropoles (over 3 rondes!)
Jambo
Rozenkoning

[b]Regels om de uitslag van een spel te bepalen[/b]
Hieronder volgt per spel de volgorde waarin bepaald wordt wie de winnaar, 2e enz. is in een bepaald spel. Elk criterium is zo geformuleerd dat meer beter is. Is er ondanks de gegeven regels hieronder sprake van een gelijke stand, dan zullen de punten gedeeld worden tussen de betreffende spelers.

[u] PR kaartspel[/u]
1. Puntentotaal
2. Handkaarten + goederen

[u] PR bordspel[/u]
1. Puntentotaal
2. Hoeveelheid goederen + geld

[u] Amazone[/u]
1. Puntentotaal
2. Totale aantal expeditiefiches
3. Hoeveelheid zilverstukken

[u] Maharadja[/u]
1. Aantal gebouwde paleizen
2. Aantal muntjes

[u] Exploring Metropoles[/u]
1. Puntentotaal


[u] Jambo[/u]
1. Puntentotaal
2. Als laatste aan de beurt

[u] Rozenkoning[/u]
1. Puntentotaal

[b]Competitie punten[/b]
[u]4-persoonsspellen[/u]
De 1e plaats levert 4 punten op
De 2e plaats levert 2 punten op
De 3e plaats levert 1 punten op
De 4e plaats levert 0 punten op

[u]2-persoonsspellen[/u]
De 1e plaats levert 2 punten op
De 2e plaats levert 0 punten op

[b]Competitie stand[/b]
De stand wordt bepaald op basis van het aantal punten dat iemand in totaal heeft verzameld.

[b]Competitie winnaar[/b]
Diegene met de meeste punten aan het eind van de competitie mag zich een jaar lang wentelen in de roem en lof die de andere spelers hem zullen toewensen.

[b]Overige regels[/b]
- Foutkliks worden niet hersteld in de database.
- Bugs of andere fouten in het programma; stoppen met spelen en direct aangeven bij mij of Tsja zodat wij het kunnen herstellen.

[b]Deadlines[/b]
- Deze heb ik voorlopig niet. Laten we eerst maar eens kijken hoe het loopt. Denk dat een potje Exploring Metropoles of PR bordspel gemiddeld het langst duur ca. 6-8 weken per spel? Maar jullie zijn allemaal redelijk vaak online volgens mij, dus dat kan wellicht sneller.

[b]Laatste puntjes/vragen[/b]
Ik zit nog een beetje in dubio over de stand in een potje Amazone. Die is nu als volgt:

[u] Amazone[/u]
1. Puntentotaal
2. Totale aantal expeditiefiches
3. Hoeveelheid zilverstukken

Dit heb ik echter van een website en niet uit de officiële regels. Zou iemand dat voor mij na kunnen kijken of dit klopt? In een toernooi is het op zich handig om dit sowieso te hanteren, maar in een competitie is een gelijkspel veel minder "onhandig". Daarom zou ik het ook niet erg vinden als het alleen op punten zou gaan.

Tot slot, jullie mogen de spelletjes gaan aanmaken uit de eerste speelronde. Let goed op dat je de juiste spelers in je spel hebt.


Vogeltje

24 Jun 2013 om 22:14
rober, je was in de verkeer puerto rico bijgesprongen
Hans
21 Oct 2013 om 19:25
zullen we er nog even gas erop doen in ronde 6 om binnenkort met de laatste speelronde te beginnen?
Hans
10 Nov 2013 om 12:42
hoe staan we ervoor F1?
F1

23 Nov 2013 om 11:26
Sorry ben erg druk, net een nieuwe baan en december voor de deur (surprises/verjaardagen etc.).
Er zijn nog een paar lopende potjes in ronde 6, maar wat mij betreft starten we ronde 7 alvast op.
Succes weer allemaal en nogmaals laat je commentaar eventueel achter in het evaluatie draadje (o.a. over de duur van de competitie ;) )...
F1

29 Apr 2014 om 12:29
Het is erg jammer dat het niet gelukt is de competitie af te maken voor Teigetje. Ik weet niet zo goed wat te doen met de laatste potjes. Ik zou kunnen invallen voor Teigetje, zodat we in elk geval uitslagen hebben.
Of een regelementair verlies voor Teigetje invullen, maar dat werkt alleen niet voor het Amazone potje wat nog moet :S...
Anderen nog goede ideeën?
4everlast

29 Apr 2014 om 12:39
forfait voor 2spelerspellen en de 4spelerspellen opnieuw met 3?
voor mij mag de huidige stand die Jonkvrouw_Swaan poste ook tellen.
Ik vind dat zij met 3 daarover moeten beslissen (rober en hans ook!)

Eenzelfde vraag voor de finale van PR-kaartspel.
Elenitza

29 Apr 2014 om 18:43
Of die tussenstand gebruiken?
Ik zou zeggen bij de 2speler potje verlies voor Teigetje. En evt het andere potje met 3en dan? Of een 4e die voor spek en bonen meedoet en in de score daarna niet meetelt, zodat het wel een 4 speler spel is, maar wel als verlies voor teig blijft gelden?
Hans
29 Apr 2014 om 23:15
ik vind het idee van elena wel een goeie
Jonkvrouw_Swaan

30 Apr 2014 om 09:28
Mijn voorkeur gaat uiteraard naar de tussenstand, omdat ik daar als 'winnaar' uit kom. Maar kan mij best voorstellen dat Rober en Hans het daar minder/ niet mee eens zijn... Ik weet ook niet of zij hun opdrachten al gehaald hadden/ bijna gehaald hadden/ niet zouden halen (dus minpunten). Zo'n tussenstand geeft natuurlijk toch ook een vertekend beeld. (Overigens had ik mijn opdrachten wel gehaald.)
4everlast

15 May 2014 om 12:27
even posten om dit weer bovenaan te krijgen!
Is er iemand de knoop wilt doorhakken aub?


Graag een beslissing of een diplomatieke oplossing zoals:
Ik stel voor dat we stemmen met de huidige spelers en evt. de moderatoren?

*optie1: tussenstand amazone en forfait 2 speler spellen:
*optie2: spelen met 3 en forfait 2 speler spellen:
*optie3: extra neutrale speler voor alle spelletjes:

voor optie 1 zijn er 2 stemmen (Swaan en mezelf)
Elenitza

15 May 2014 om 12:41
Puur vanuit tijd. Optie 1.
Anders moet je weer opnieuw gaan spelen. En de competitie duurt al zo lang ;)
Elenitza

15 May 2014 om 12:45
En even muggenziften tegen F1. Compronde 2 staat 2x in het toernooi overzicht op de toernooipagina ;)
Hans
15 May 2014 om 23:46
ik ga niet dwarsliggen, optie 1 dus
F1

17 May 2014 om 12:00
Ik ga er vandaag mee bezig. Ik ga optie 1 uitvoeren en kijken wat ik mis heb gedaan bij het overzicht.
Ik heb de laatste tijd even wat minder tijd gehad. Maar ga ook weer bezig met een eventuele nieuwe competitie.
Pagina: [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ]