Forum > Toernooien > Afgelopen > EM mei 2015 - Schema en regels  
F1

23 May 2015 om 22.02
Toernooipagina

[b]Toernooischema - Pouleindeling[/b]
[u]Poule 1[/u]
MPloeger
Rikje
Kloefklapper
Vera Onverwagt

[u]Poule 2[/u]
Hans
Defdamesdompi
AxeCrazy
TheDragon

[u]Poule 3[/u]
Walter de Zanger
El_Capitan
Dierik
Bart V

[u]Poule 4[/u]
Vuurduivel
Jonkvrouw_Swaan
4everlast
Tecumseh

[b]Toernooischema - Knock Out[/b]
[u]Kwart Finale[/u]
1. Nr. 1 Poule 1 - Nr. 2 Poule 4
2. Nr. 1 Poule 2 - Nr. 2 Poule 3
3. Nr. 1 Poule 3 - Nr. 2 Poule 2
4. Nr. 1 Poule 4 - Nr. 2 Poule 1

[u]Halve Finale[/u]
1. Winnaar KF1 - Winnaar KF2
2. Winnaar KF3 - Winnaar KF4

[u]Troostfinale[/u]
Verliezer HF1 - Verliezer HF2

[u]Finale[/u]
Winnaar HF1 - Winnaar HF2 
[b]Toernooiregels[/b]
[u]Toernooiopzet[/u]
In de poulefase speelt iedereen één keer tegen elke tegenstander. In totaal dus 3 wedstrijden per speler per poule. De twee beste spelers per poule gaan door naar de knock-out fase.
In de knock-out fase wordt er een best-of-3 gespeeld in zowel de kwart finale, halve finale en finale.
In alle fases van het toernooi gaat een spel over 3 rondes.

[u]Poulefase - punten[/u]
Winnen levert 2 punten op, gelijkspel 1 punt en verliezen 0 punten.
Of je wint/gelijkspeelt/verliest hangt af van het totale aantal punten over 3 rondes. Als je dus 2 van de 3 rondes marginaal wint en de 3e ronde dik verliest kun je nog steeds het spelletje verliezen.

[u]Poulefase - stand[/u]
De stand in de poule wordt in onderstaande volgorde bepaald:
1. Aantal punten
2. Onderling resultaat
3. Doelsaldo
4. Voor "doelpunten"
5. Tegen "doelpunten"
6. Loting

[u]KO-fase - toelichting[/u]
In de KO-fase ontstaat bij dit spel in toernooi vorm nog wel eens wat onduidelijkheid.
Allereerst het verschil tussen een spel en een ronde:
- Eén spel behelst tijdens dit toernooi 3 rondes (aan te geven bij het opstarten van het spel).
- Een ronde bestaat uit het spelen van de kaarten volgens de regels en eindigt als de laatste kaart van de trekstapel wordt getrokken.
In de KO-fase geldt net als in de poule dat je een spel wint door over het totaal van 3 rondes de meeste punten te hebben (zie ook uitleg poulefases).
Je speelt 3 spellen in de KO-fase tegen dezelfde tegenstander en wint je duel door minimaal 2 van je 3 spellen te winnen (best- of-3).

[u]Overige regels[/u]
- Foutkliks worden niet hersteld in de database.
- Bugs of andere fouten in het programma; stoppen met spelen en direct aangeven bij mij (en via mij bij Tsja) of Tsja zodat wij het kunnen herstellen.

[u]Deadlines[/u]
Er wordt circa 2 maanden per spel gerekend (bij gemiddeld 1 zet per dag). Alle potjes in de poulefase worden tegelijkertijd gespeeld. Dus halverwege juli verwacht ik dat de poulefase klaar is.
Vanwege de vakantie kan het echter wel eens zo zijn dat dit toernooi wat langer gaat duren.

[u]Aanmaken spellen[/u]
De spellen mogen vanaf nu aangemaakt worden (voor mij om het even door wie dat gebeurt). Let erop dat je geen spellen aanmaakt die eventueel al door anderen zijn aangemaakt.