Forum > Toernooien > Nieuwe toernooien
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]
 
F1

20 Dec 2011 om 13.08
Aangezien ik vanaf nu de toernooitjes hier probeer te organiseren... hoor ik graag wat jullie ideeën daarover zijn... Ik zal zelf mijn ideeën opperen, maar die wil ik niet iedereen gelijk door z'n strot duwen ;)... Ik hoor ook graag wat jullie van mijn ideeën vinden...

1. Ik wilde graag 2 toernooien tegelijkertijd laten lopen:
- een 2 speler spel toernooi (jambo, rozenkoning, babel, exploring metropoles, (kahuna) ).
- een meerspeler spel toernooi (maharadja, amazone, puerto rico kaartspel, (puerto rico bordspel) ).
- Atilla is (helaas) niet zo populair, dus ik denk dat daar geen toernooien in gespeeld kunnen worden...

2. Het volgende toernooi wordt opgestart zodra een eerder toernooi is afgelopen (dus als een 2 speler toernooi klaar is, wordt er een nieuw 2 speler toernooi opgestart).

3. In principe wil ik spellen voor een toernooi zo kiezen dat het spel wat het langst niet in toernooi vorm gespeeld is, nu gespeeld wordt. We hebben nu bijvoorbeeld een rozenkoning en een jambo toernooi gespeeld (wat 2 speler toernooien betreft). Dus exploring metropoles zou het volgende 2 speler toernooi worden.

Dat zouden mijn ideeën zijn voor toernooien in het algemeen...

Wat vinden jullie hiervan? Mee eens? Of hebben jullie liever dat ik een soort van animo topic open ofzo om te peilen voor welk spel het meeste interesse is op dat moment?

Dan heb ik nog een wat specifiekere vraag over de meerspeler spel toernooien (lekkere woord combinatie dit :S). Op dit moment wordt er bij die spellen eigenlijk altijd met een soort poulesysteem gespeeld. Waarna de top van de poule doorgaat naar de KO-fase...
Ik heb zelf ook wel eens het idee gehad dat het misschien leuk zou zijn om de poulefase in meerder poules in te delen en dan bijvoorbeeld 3 potjes tegen dezelfde spelers te spelen? En dan een stand op basis van die potjes te maken en de beste 2 van elke poule door naar de KO-fase...

Ik hoor graag wat jullie vinden...


Jonkvrouw_Swaan

27 May 2014 om 09:31
Over een kleine 6 weken begint de zomervakantie. Kunnen we dan niet beter eind augustus/ begin september met een nieuw toernooi starten? De hele inschrijving moet nog gebeuren, dus een toernooi start toch niet voor 2e helft juni.
alex_leyden
27 May 2014 om 10:40
Ik ben voor extra toernooitjes! Maar misschien is het goed als er niet van een spel meerdere toernooien tegelijkertijd lopen, om verwarring te voorkomen.
Elenitza

27 May 2014 om 11:22
Ik denk dat we dan wel op moeten letten dat er niet teveel toernooitjes komen.
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die best 1 of 2 toernooitjes tegelijk willen spelen (spel of 5-10 tegelijk), maar dat ze niet meer willen.
Dus dan kan het lastig zijn om toernooi 3 vol te krijgen als de eerste 2 nog lopen.

Waar misschien wel beter naar gekeken kan worden is de tijd tussen toernooien. Nu zijn er 2 vrijwel gelijk gestart, misschien dat het handiger is als daar meer tijd tussen zit.
Dan is het niet zo dat als je er dan niet bent, dat je dan 2 toernooien mist en een tijd moet wachten weer voor de volgende.
Vogeltje

27 May 2014 om 11:45
Ik vind het huidige aantal wel prima eigenlijk.
El_Capitan
27 May 2014 om 12:14
Wat mij betreft zoveel mogelijk.
Je hoeft natuurlijk ook niet aan alles mee te doen en als er te weinig aanmeldingen zijn dan gaat het toernooi gewoon niet door (of wordt het opgeschoven).

Maar goed, zo niet dan speel ik gewoon wat meer normale potjes ;)
Tsja

27 May 2014 om 15:15
[quote:El_Capitan]
Maar goed, zo niet dan speel ik gewoon wat meer normale potjes ;)
[/quote]
Exact. Er moeten niet zoveel toernooien bezig zijn dat er geen spelers meer beschikbaar zijn voor de normale potjes :)
El_Capitan
27 May 2014 om 15:22
Hahaha, wat mij betreft is het én én ;)

Maar ik begrijp wel dat mensen ook geen tientallen potjes open willen hebben staan (al speel ik er zelf nu een stuk of 13 verspreid over 4 verschillende games en er zou nog wel meer bij kunnen ).
AxeCrazy

27 May 2014 om 17:09
heb gemiddeld wel zeker 10 potjes openstaan. Moet zeggen dat een toernooi sommige mensen wel aanspoort vaker een beurt te doen, dus wat mij betreft kunnen er wel 4 toernooien tegelijk lopen :) Maar goed de organisatie hiervan is natuurlijk ook wel weer wat extra werk :)
El_Capitan
12 Feb 2015 om 19:52
Wanneer beginnen we? Of zijn we al begonnen en weet ik van niets
F1

12 Feb 2015 om 22:01
Haha ben er tussendoor beetje mee bezig, maar nieuwe toernooiopzetten zorgt altijd voor wat langere opzet tijd. Plus ben wat dingetjes aan het vergemakkelijken voor mezelf (en wat leuke dingetjes). Plus ben gewoon wel een beetje druk.

Maar misschien vanavond al ;-).
El_Capitan
12 Feb 2015 om 22:39
Geen probleem hoor. Maar misschien was je het gewoon vergeten ;)
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]